Jeg vet at det er millioner med tråder rundt samme tema. Spesielt i disse dager:confused:
Og jeg ser at de samme svarene går igjen til de fleste. Altså, man minker i cm, man blir sunnere, friskere, bedre energi, penere hud osv osv. Det er klart "bivirkningene" av lavkarbo er mange, og positive!!
Men, dessverre så er det sånn at i noen tilfeller, så brukes kun bmi som måleenhet... Hva gjør man da?? Da hjelper ikke det at buksa som ikke passa i fjor nå endelig passer, eller man har gått inn flere cm på armene el.
Jeg ønsker å få fjernet overflødig hud, men blir ikke engang vurdert med en bmi på 30. Henvisningen fra legen min blir kasta pga altfor høy bmi... Så, da hjelper de andre tingene meg lite... Jeg har krympa i cm, men ikke i bmi:(
Da må man finne den retningen som gjør at man går ned i vekt, alle dietter virker ikke på alle . Selv endte jeg opp med ed etter måneder uten å komme noen vei. Er langt ifra i mål, men har nå bmi på 28, så det går rette veien. Lykke til.
Synes det er vanskelig å vite hva som virker for meg...eller, dvs det er vanskelig å eksperimentere uten egentlig å vite hva man bør endre osv:confused:
Kan ikke legen måle fettprosent og legge ved søknaden? Eller legge ved et skriv?
Føler du selv at du er ferdigslanket?
Jeg synes det er veldig rart om legen din ikke kan hjelpe deg med søknaden.. han burde jo være interessert i en sunn pasient, og dermed prøve å unngå at du sulter vekk musklene for å tilfredsstille kravene....
Legen min har sendt en henvisning hvor han skriver at han mener jeg er en skikket kandidat..men plastikkirurgen sendte henvisningen i retur pga for høy bmi. Han la til at han kan utføre inngrepet som en privat affære, men da må jeg altså betale det selv:rolleyes:
Har stått stille siden i høst..eller dvs, jeg gikk ned 1,5 kg på 1 uke i januar, men la på meg 1 kilo igjen uka etter når jeg speeda opp treninga. Så, totalt siden i høst har jeg gått ned 0,5 kg
Om du ikke går ned mer på ketolyse, kan du jo prøve å skifte filosofi og følge reglene for valgt filosofi en god stund og se om det skjer noe da, om du da ikke føler deg ferdig slanket, slik aline lurte på. Føler du at du er i mål kan jeg forstå fortvilelse over manglende godkjenning av operasjonen. Føler du derimot du ønsker selv også at du kom ned i vekt- skift filosofi og sats det du har på å følge den. Lykke til !
Jeg synes det er vanskelig....har i grunnen bare satt meg 100 % inn i ketolyse.. Er den egentlig veldig forskjellig fra for eksempel Atkins? Jeg kjøpte faktisk Atkins boka i går, så jeg skal lese den så snart!!
Jeg føler egentlig at jeg ser ok ut, men det er klart, den fortsatt høye vekta preger meg nok litt og. Selv om jeg i utgangspunktet hadde vært strålende fornøyd med bare å gå ned kanskje 4-5 kilo, så vil tallet på vekta også da være høyt...så det er nok mest pga det at jeg vil ned mer:o
Jeg kan ikke noe om atkins, men de har jo egne grupper for en mengde retninger her inne, så klikk deg inn på de forskjellige og les i veg til du finner det sin virker mest fristende å prøve. Eller fortsett på ketolyse med noen forandringer, kutt ut noe over lengre tid og se hva som skjer. Brøderstatninger eller nøtter er typiske ting dom KAN være partystoppere .
Jeg spiser ikke brøderstatninger...men spiser endel nøtter(mandler og paranøtter)flere ganger i uka. Skal prøve å kutte det ut en periode. Jeg jobber så mye at jeg ikke har tid til å lese masse bøker... så det "enkleste" hadde nok vært og holdt meg til denne ketolysen som jeg føler jeg kan. Men, det er klart, rikker ikke vekta på seg, så må jeg sette meg inn i noe annet... Det skal virkelig ikke være enkelt
Jeg har lest kjapt nå over induksjon på Atkins...og de eneste forskjellene fra hvordan jeg spiser nå er at jeg må kutte ut nøtter og koffein...i grove trekk. Har ikke fått lest hver eneste detalj, men jeg skal starte med å kutte ut de to, så får man bare håpe....
På atkins induksjon skal du kutte mest første ukene, for så å øke på med et bestemt antall karb pr uke. Og økningen skal foregå med de nye matvarene du har lov til å spise :)
Og når du stagnerer i vekten, så får du muligens et tegn på at det er noe du har lagt til som du ikke tåler så godt. Det tar kanskje litt tid i planlegging, men om du har tid, så anbefales det :)
Men en helt ren uke, 100% etter boken burde hjelpe :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.