Lette etter en god ,enkel og ketolyse vennlig pizza bunn og fant mange varianter. Den ene oppskriften var det ei som hadde modifisert (husker ikke hvem) så denne måtte jeg prøve i dag :D Dette er definitivt den beste bunnen jeg noen gang har lagd og min sære datter elsket den (sjeldent det skjer :rolleyes:)
Håper flere vil prøve den,og like den :)
Liten langpanne eller liten rund er dette til,tredoble den gjerne hvis du vil ha stor langpanne
3 egg
1/2 ts salt
3 ts fiberhusk
1 god neve revet ost
Rør alt sammen med sleiv,la stå og svelle i 15 minutter, stryk den ut på bakepapir
Stekes på 180 grader varmluft i 8-10 minutter, ta den ut og fyll den med hva du vil,etterstek den på samme temp i ca 10 minutter
:rodme: Vet det.. Men jeg har allerede laget denne utifra din forrige oppskrift på loff.. For jeg var lat og gadd ikke piske hvitten stiv.. Og da ble det likt din oppskrift. Men ved å tilsette krydder ble det ok! Jeg brukte pizzakrydder og hvitløk.
:D ja da skiller det bare på fiberhusk og JBKM da,aner ikke om man kjenner noen forskjell,annet enn på prisen :ja: MEN jeg syns loffen smakte som bløtkakebunn og denne ble pizzabunn,men smak og behag så klart ;)
Jeg har spist dette som brød i flere dager og det metter veeeldig godt,og som pizza klarer jeg bare 3 biter :) Hvis du blander inn urter ,hvitløk og annet du liker,så kan du lage den i brødform,blir fine skiver (høye) og de kan du også toaste ;)
Det fine med denne oppskriften er at det ikke er nøtter eller frø,noe som mange opplever som partystopper og tilnærmer 0 karbo,da har man mye mere å gå på når det gjelder grønnsaker og annet tilbehør .
Lag denne og kos deg du !
Til dere som har andre oppskrifter,vær vennlig og legg dem i egen tråd :) til dere som bygger videre på min oppskrift ,skriv det gjerne her
Hvor får du kjøpt fiberhusk? Må du i helsekostbutikk, eller finner du det i vanlige matvarebutikker? Vi har ikke helsekostbutikk her i byen.. Går det an å bestille å på nett noen plasser?
Har prøvd nå med oregano,hvitløk og soltørka tomater ,nammi :p skal man ha luftig bunn så bør man skille eggene,men jeg gadd ikke det nå ;) Vi bruker oppskriften som pizzabunn og brød,alle unga elsker den,skal vi ha loff bruker vi jukseloff,som også kan lages med fiberhusk,billig og ikke minst GODT
Jeg laget meg pizza med denne bunnen i dag.
Med kjøttdeig, champignon og rødløk.
Ble kjempegodt. Ble så stappmett.
Har igjen en bit til i morgen også. :)
Åh, hvor jeg har savnet pizza. Begynte å spise lavkarbo i sommer, og driver til stadighet og "faller av vogna" fordi jeg ikke klarer å motstå pizzaen... Men nå skal det nok gå litt enklere gitt :-)
Denne lagde jeg på lørdag og nam nam nam nam... var helt perfekt.. litt eggesmak når jeg spiste den kald men ellers så smakte det helt vanlig pizza.....
Skal jeg bare putta røra i brødform hvis jeg vil ha brød? og blir den luftiger om jeg pisker egget og hvitten hver for seg? Toast, hvordan gjøres det? Ja, det lurer jeg på.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.