< Tilbake til oversikten

Rask og ikke minst VELDIG goood pizzabunn

otika sa for siden:

Lette etter en god ,enkel og ketolyse vennlig pizza bunn og fant mange varianter. Den ene oppskriften var det ei som hadde modifisert (husker ikke hvem) så denne måtte jeg prøve i dag :D Dette er definitivt den beste bunnen jeg noen gang har lagd og min sære datter elsket den (sjeldent det skjer :rolleyes:)

Håper flere vil prøve den,og like den :)

Liten langpanne eller liten rund er dette til,tredoble den gjerne hvis du vil ha stor langpanne

3 egg
1/2 ts salt
3 ts fiberhusk
1 god neve revet ost

Rør alt sammen med sleiv,la stå og svelle i 15 minutter, stryk den ut på bakepapir

Stekes på 180 grader varmluft i 8-10 minutter, ta den ut og fyll den med hva du vil,etterstek den på samme temp i ca 10 minutter

Kos dere :p

TrineG sa for siden:

Jammen atte.. Jeg skal ha Taco i dag jeg :p denne skal jeg prøve neste gang jeg skal ha pizza :D:D

otika sa for siden:

Hihihi kos deg med taco du,det hadde vi i går :p men i dag ble det pizza til lunsj

otika sa for siden:

Jeg måtte gange røra med 3 for å fylle langpanna mi :D

Ble pizza med skinke og pepperoni :p

Aline sa for siden:

Og den smaker ikke egg? :) Jeg er villig til å teste :D

Kanutten sa for siden:

Jeg synes ikke det smaker egg, men mer bløtkakebunn?? Derfor har jeg mye ost og krydder i bunnen..

otika sa for siden:

Dette er ikke oppskriften fra bløtkakebunn,for denne er lagd med ost og fiberhusk,syns bunnen smaker som vanlig bunn jeg,knall god :)

Kanutten sa for siden:

:rodme: Vet det.. Men jeg har allerede laget denne utifra din forrige oppskrift på loff.. For jeg var lat og gadd ikke piske hvitten stiv.. Og da ble det likt din oppskrift. Men ved å tilsette krydder ble det ok! Jeg brukte pizzakrydder og hvitløk.

otika sa for siden:

:D ja da skiller det bare på fiberhusk og JBKM da,aner ikke om man kjenner noen forskjell,annet enn på prisen :ja: MEN jeg syns loffen smakte som bløtkakebunn og denne ble pizzabunn,men smak og behag så klart ;)

Kanutten sa for siden:

Jeg brukte fiberhusk jeg også... :o

Kanutten sa for siden:

Forskjellen er jo bare krydderet!!!

Oppskriften din er toppers!!! :heia: Jeg kommer til å lage denne ofte!! Ikke bare som pizzabunn, men som grunnlag for flere kjappe enkle ting.

otika sa for siden:

Hehehe da lagde du jo en perfekt pizza bunn :p ihvertfall for de 6 som spiste her i dag ;)

otika sa for siden:

Takk :D jeg skal lage toast i morra trur jeg,for denne røra ble litt tykkere enn loffen

Kanutten sa for siden:

HVA hvis du har litt olje i bunnen på formen?? Og salt oppå.. Kanskje det blir som en veldig lavkarbovariant av focaccia??

otika sa for siden:

Jaaaa det er noe jeg savner ,men må vel kanskje ha sånne salt flak eller ? hva annet er det i focaccia tru ? oliven liker jeg ikke :p

Nei, nå! sa for siden:

Mmm, kjempegod og lettvint som brød også. Tusen takk for at du deler!! :)

Fredrikke07 sa for siden:

Livsglede: Et tips til deg er å lage en en egen tråd hvis di ønsker å legge ut oppskrift på noe. Ikke kuppe andres tråder!

otika sa for siden:

Jeg har spist dette som brød i flere dager og det metter veeeldig godt,og som pizza klarer jeg bare 3 biter :) Hvis du blander inn urter ,hvitløk og annet du liker,så kan du lage den i brødform,blir fine skiver (høye) og de kan du også toaste ;)

Det fine med denne oppskriften er at det ikke er nøtter eller frø,noe som mange opplever som partystopper og tilnærmer 0 karbo,da har man mye mere å gå på når det gjelder grønnsaker og annet tilbehør .

Lag denne og kos deg du !

Til dere som har andre oppskrifter,vær vennlig og legg dem i egen tråd :) til dere som bygger videre på min oppskrift ,skriv det gjerne her

Pøsh sa for siden:

Skal prøves :smile:

cholera sa for siden:

Hvor får du kjøpt fiberhusk? Må du i helsekostbutikk, eller finner du det i vanlige matvarebutikker? Vi har ikke helsekostbutikk her i byen.. Går det an å bestille å på nett noen plasser?

otika sa for siden:

Jeg har fått tak i det på meny :) ellers må det vel bli helsekosten

langaard sa for siden:

Soltørka tomat er godt å ha i:) liker ikke oliven jeg heller:(

otika sa for siden:

å ja :) dumt spørsmål kanskje,men hvor får jeg tak i det ? :rolleyes:

Camomilla sa for siden:

Vanlig dagligvare pleier å ha på glass. Eller så er rosmarin godt på foccacia, synes jeg :)

Tenkte jeg skulle prøve denne bunnen i morgen - blir første lavkarbopizzaen jeg lager veldig spent

Pøsh sa for siden:

Oregano er godt å ta i røren før den stekes. Blir litt mer pizzasmak synes jeg.

otika sa for siden:

Har prøvd nå med oregano,hvitløk og soltørka tomater ,nammi :p skal man ha luftig bunn så bør man skille eggene,men jeg gadd ikke det nå ;) Vi bruker oppskriften som pizzabunn og brød,alle unga elsker den,skal vi ha loff bruker vi jukseloff,som også kan lages med fiberhusk,billig og ikke minst GODT

silje21 sa for siden:

lurte på, har ikke varmluftsovn, hvordan blir det i forhold til temp man skal steke på da? litt mere?

otika sa for siden:

Da ville jeg økt med 20 grader ,men samme steketid :)

silje21 sa for siden:

tusen takk:D
skal lage denne idag nemlig hehe

silje21 sa for siden:

og nå står den i ovnen med fyll på, ser nyyyyydelig ut!

otika sa for siden:

Ble den bra ???? :)

Anitamor1212 sa for siden:

Jeg laget meg pizza med denne bunnen i dag.
Med kjøttdeig, champignon og rødløk.
Ble kjempegodt. Ble så stappmett.
Har igjen en bit til i morgen også. :)

IdaKristine sa for siden:

Høres veldig godt ut, denne skal testes...

Men, hva er karboinnholdet når pizzabunnen ganges med 3?? Altså til en stor langpanne?
:)

otika sa for siden:

9 egg : 2.5 karbo
Fiberhusk : 0 karbo
Ost : 0 karbo (velg den uten karbo så klart)

Ja da blir det ca 2.5 karbo da :D

IdaKristine sa for siden:

Gleder meg til å prøve:D

evig prøver sa for siden:

Åh, hvor jeg har savnet pizza. Begynte å spise lavkarbo i sommer, og driver til stadighet og "faller av vogna" fordi jeg ikke klarer å motstå pizzaen... Men nå skal det nok gå litt enklere gitt :-)

sheedema sa for siden:

Denne lagde jeg på lørdag og nam nam nam nam... var helt perfekt.. litt eggesmak når jeg spiste den kald men ellers så smakte det helt vanlig pizza.....

aiiiight sa for siden:

Hei!
På pizzaen, går det an å bruke tomatpuré, pizzasaus? Evt, hva bruker dere?
Føler pizza ikke blir pizza uten ! :)

Anitave sa for siden:

Skal jeg bare putta røra i brødform hvis jeg vil ha brød? og blir den luftiger om jeg pisker egget og hvitten hver for seg? Toast, hvordan gjøres det? Ja, det lurer jeg på.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.