Jeg hadde en utskeiing her sist søndag (en uke siden), vi var i bursdag ogs jeg spiste da 2 stk Dolly pizza og en del kake. Koste meg stoooort.... :)
Men - når vi kom hjem på kvelden kom det snikende en forferdelig hodepine. Den begynte rett over øyenbrynene og fortsatte nedover og smerten satte seg i tillegg i "kjeven". Det føltes som tannverk - men det gjorde egentlig ikke vondt i selve tennene - men mer i kjeven. Og hele munnen verket. Jeg måtte ta to Ibux og gå rett til sengs....
Dagen etterpå våknet jeg "frisk" - men hodeverken og "tannverken" kom snikende etterhvert.....måtte til med piller igjen.
Jeg fikk også vondt i halsen - i et bestemt punkt midt på halsen på venstre side. Fryktelig ømt når jeg tok på, vondt å ligge på den siden og ganske vondt å svelge.....
Har tatt Ibux de fleste dagene siden søndag og kjenner jeg er fremdeles vond i den "klumpen" på halsen....
Siden dette kom sånn plutselig etter er stort karbo inntak lurer jeg på om dette ubehaget / smerten kan være pga karbene? Tåler jeg rett og slett ikke så mye karber lenger?
Og hvorfor sitter det så lenge i ?
Er det en kjertel eller noe på halsen som kan bli øm og vond ?
Jeg har ikke hull i tennene, har sjekket.. fØler aldri ising i tennene heller til vanlig.. men nÅr jeg spiser snop som feks sjokolade fÅr jeg skikkelig tannverk... veldig merkelig syns jeg.. men det er vel kroppen min sin mÅte Å si fra at jeg ikke fÅr spise det hehe :p
Skjoldbruskkjertelen - Thyroidea sitter foran på halsen og kan bli øm og vokse ved forkjellige tilstander. Men jeg har aldri kommet over noen som har fått akutt vondt, hvis det er noen trøst - (edit: sånne) sykdommer der er ikke til å spøke med.
Men her i huset har min veldig matintolerante mann (han har forsåvidt lavt stoffskifte, altså) et reaksjonsmønster på ting-han-ikke-skulle-spist som medfører at slimhinnene i kroppen hovner opp. Det merker man best der det er trangt, som i øret, og nervene deromkring henger hos mange sammen med nervene i underkjeven og langs tennene. Selv har jeg trukket visdommstenner som plagde meg, mest rundt øret faktisk. Og hvis jeg pådrar meg ordentlig bihulebetennelse med tette ører, så våkner kjeven og roper på sitt forsvunne barn...
Heldigvis har jeg ikke vært skikkelig tett i nesa engang siden jeg begynte på lavkarbo.
Jeg liker forklaring nummer to best, den tar også med tann og kjevesymptomer og er mye mindre til besvær. Men pass på den halsen! Jeg kan ta feil...
Har lest på Sonjas stoffskifteforum at Hashimotos kan lettes veldig ved å fullstendig unngå hvete, som i pizza. Og kake. Og spelt, forskjellen er ikke så stor. Og øl, siden humle er en hveteslektning. Og alt som er tilsatt glukose, som kan komme av hvete. Og alt av gluten, altså rug og havre og hva det måtte være.
Velkommen til min verden, jeg lever også med samboers kosthold...
Jeg har sliti myyyye med nervesmerter i ansiktet og magen,i ansiktet kjennes det ut som tannverk i ALLE tennene og bilhulene,i magen går det paralellt med keisersnittet,men disse smertene kommer bare når jeg har prøvd å skeie ut med sukker.Derfor skeier jeg aldri mere ut og de i ansiktet er helt vekk,de i magen kjenner jeg litt murring til noen dager,men ikke så ille at jeg plages :)
Jeg har også lavt stoffskifte og struma,men bruker ikke medisiner
Hmmmm - akkurat. Men må jo si at jeg liker å vite hva som muligens er "galt" så det er godt å få et svar....
Dette pleier ikke å være et problem de gangene jeg kun skeier ut med kake - jeg tror det er pizzabunnen som er synderen.....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.