< Tilbake til oversikten

Noen som har prøvd denne whippingen?

Tøsa! sa for siden:

1 karb per 100 gram... Erstatter fløte.
Kan piskes til krem.

LineJM sa for siden:

Hmm nei. Har for lenge siden prøvd krem på sprayboks fra samme produsent og ikke likt den. Men det sier jo ingenting om denne da :rolleyes:

Ble også litt skeptisk til innholdet i denne.

Condito Whipping
Ingredienser:

Vann, herdet vegetabilsk olje 25% (palmekjerne), sorbitol, emulgator (E472b, E332,E472e), stabilisator (E460,E466,E340), melkeprotein (0,65%), lecitin, aroma, fargestoff (E160a).
Laktoseinnhold mindre enn 0,01g.
Næringsinnhold per 100 g:Energi 999kJ (243kcal), protein 0,6g, karbohydrat 1,6g, fett 26g
Kan oppbevares både på kjøle- og tørrlager
Benytt WHIPPING i alle de anledninger der du ellers bruker kremfløte. Whipping må være kjøleskapskald før pisking.

kennygirl sa for siden:

Jeg har prøvd den og den er ganske god på smak...
Konsistensen er litt feit, får litt samme feeling som når jeg drikker kaffe med kokosa - fettet sitter igjen på leppene og lypsyl blir overflødig :P :P ha ha

TrillTrall sa for siden:

Ikke f*** om jeg har i meg det der. Har du sett innholdsfortegnelsen!? Det kryr av e-stoffer og annet rart. Nei, takke meg til ren fløte. :)

Julie sa for siden:

Signerer!

Nerthus sa for siden:

Tror jeg havna inne på denne tråden pga misforståelse av overskriften... :p

Fredrikke07 sa for siden:

Hvor får man kjøpt denne?

lillemeg88 sa for siden:

jeg har sett den på meny ihvertfall

Tøsa! sa for siden:

Har ikke så god kjennskap til de estoffene der, men i prinsippet er jeg enig med deg. Jeg prøver å spise mest mulig naturlige råvarer jeg og, men nå skal jeg ned i vekt, og da driter jeg i de e-stoffene en liten periode...

Gracella sa for siden:

Jeg ville vært mer bekymret for den herdede vegetabilske oljen! :eek:
Kan ikke fatte at du ikke vil bruke fløte, men hver sine valg...

(Hvor mye fløte spiser/drikke du siden du tror at du kommer til å gå ned i vekt av denne?)

Tøsa! sa for siden:

Hvorfor tror du jeg spør her inne da?

Jeg bruker mye fløte i kaffen, og også i maten.
Med tanke på at en liten boks fløte er 9 karbs, og en tilsvarende mengde av denne er 3 karbs så utgjør det jo en del...

LineJM sa for siden:

Hvis du syns den er god og det funker for deg så er det vel egentlig ikke noe stort problem. Det er jo du som bestemmer hva du vil spise. :)
Jeg drikker helst svart kaffe jeg, så det blir ikke regnet med i karbinntaket for meg hvis ikke noen minner meg på det. Eventuellt så kan du ha mindre fløte i kaffen? løpe å gjemme seg

Gracella sa for siden:

Joda, det er greit å spørre.
Jeg bruker ca en uke på å drikke opp en pakke fløte i kaffe og som fett"forsterker" i f.eks yoghurt. Det blir ca 1 g karbo om dagen.
Derfor spurte jeg deg hvor mye du drakk ;)

lifejack sa for siden:

:lol:

Marygold sa for siden:

Jeg har prøvd den, men til å lage fromajkake etter tips fra en kusine som har ei datter som er laktoseintolerang.
Senest i går brukte jeg whipping, og jeg er veldig fornøyd !

Det blir ikke helt det samme som fløte, og når den piskes blir den plutselig veldig pisket (overpisket ????), så synes jeg den har en litt merkelig ettersmak, men det er jeg alene om i familien, og det var mest før fromasjen hadde stivnet. Den var best etter ei natt i kjøleksapet.

Men, for min del funker den kjempegodt, og blir nok å utforske mer med den når jeg har tid og anledning :)

Tøsa! sa for siden:

Ja den smaker litt rart... men spørs om jeg får prøve å kutte ned på fløteforbruket da istedet for å gå over til denne...
Den var kjempegod i kaffe da, bedre enn fløte faktisk!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.