< Tilbake til oversikten

Kan man få "menssymptomer" uten å faktisk få mens?

Fero sa for siden:

Litt usikker på om overskriften på tråden forklarer, men jeg skal prøve å utdype litt.

Har gått på p-sprøyte i noen år nå, og har dermed unngått mens hele tiden (hurra). Jeg prøvde å søke litt her på forumet, og så at andre på sprøyta hadde fått tilbake mensen. Jeg har ikke det, men jeg har følt meg så veldig rar og oppblåst de siste dagene, og gått opp en kilo/stått stille. Antar at dette er vann i kroppen, og det minner jo litt om mensen (det var dette jeg mente med "symptomer"), men jeg blør jo ikke. Og jeg er ikke forstoppet heller, som jeg antar ville vært et naturlig oppfølgerspørsmål :rolleyes:

Så, spørsmålet blir da som følger: kan man på lavkarbo få de samme symptomene som henger sammen med mensen, uten blødninger. Altså samle opp vann og bli oppblåst i kroppen sånn en gang i månenden, som i vanlig syklus? Kunne ikke si noe om jeg merket dette på høykarbo, for jeg var da konstant oppblåst og fæl, men den første tiden på lavkarbo var såååå mye bedre. Helt til nå, vel å merke :eek: Antar at ikke folk uten videre vet dette her, men det kan jo hende det er noen der ute som har vært gjennom det samme, så verdt et forsøk!

Har spist riktig, og ikke gått over 20 karber om dagen. Spiser mat fra spisdegslank.no og endel egg/bacon, ost og kjøttpålegg. Og littegrann valnøtter, fun light, mye vann etc etc..

Fungirl sa for siden:

Jeg hadde menssymptomer når jeg gikk på p-sprøyta, og jeg fikk enkelte ganger mensen også, dette var når jeg var i ketose, falt jeg ut og det var lenge til neste sprøyte fikk jeg mensen.

Er nå sluttet på sprøyta og fikk mensen tilbake omtrent 1 år etter at siste sprøyte skulle vært tatt.

Fero sa for siden:

Hmm, så du fikk bare mensen hvis du falt ut av ketosen? Jeg er i, foreløpig, og planlegger å holde meg der, men kjipt å gå rundt som en ballong når jeg spiser riktig og er i ketose :s

Men på en annen side, heller det en faktisk å ha mensen, heh.. Ingen fan, som du kanskje skjønner.

Fungirl sa for siden:

Ingen fan av mensen jeg heller, trust me :) Men var overlykkelig når jeg fikk den første gang etter sprøyta.

Ja hvis jeg falt ut av ketose og skulle inn igjen så fikk jeg mensen, ikke sånn skikkelig, men sånn litt og det kunne vare helt til jeg fikk satt neste sprøyte. Jeg var stort sett i ketose hele tiden men pga en ferie og en operasjon hvor jeg fjernet mandlene så falt jeg ut og da startet moroa :)

Solange sa for siden:

Har du fått i deg noen soya produkter? Jeg får menslignende symptomer av soya. Jeg har hormonspiral, og har hverken hatt mens eller menssymptomer på flere år, men litt soya-vips-pms de luxe;)

Charlott sa for siden:

Jeg fjernet livmora for noen år siden, og jeg hadde mens-symptomene med cravings, oppblåst, skummel i humøret etc i maaaange måneder etter operasjonen - selv om det var rimelig tomt i understellet :p

Utrolig hva kroppen husker....

arkine sa for siden:

jeh brukte P sprøyte i mange år,,menssymtomer hadde jeg , både ved eggeløsning og når tiden for mensen var der ,,men heldigvis ingen blødning

tok også et år for meg når jeg sluttet med P sprøyten, da mensen kom tilbake

Fero sa for siden:

Puh, nå tipper jeg at jeg er mer normal! Jeg sliter generelt med cravings, men har vært helt ekstremt nå. Totalt desperat etter alt som er søtt! Usj, håper virkerlig det går over, og nå har jeg lettere noia for å gå ut av ketosen også, og det er jo egentlig bra! :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.