< Tilbake til oversikten

Uheldige karbohydrater selv om de er få?

Trj sa for siden:

Bratwurst inngikk i helgehandlingen i går. Jeg leste på karboinnholdet og fant ut at ei pølse (surret med bacon, mer enn nok til helgelunsj til meg) inneholder ca 3,5 g karbohydrater. Imidlertid, etter å finlest innholdet, utgjøres karbohydratene av potetstivelse. Og da plinger det selvsagt i en liten bjelle; det fins både dårlige og "gode" karbohydrater, å se på antall gram er vel ikke nok. Bør jeg la være å spise pølsene ?

lifejack sa for siden:

Uten å svare på spørsmålet ditt (det kan noen på ketolyse få lov til:)), så tenkte jeg bare å anbefale Jacobs utvalgte pølser neste gang du skal kjøpe. De har en bratwurstvariant i tillegg til flere andre godt krydrete pølser, og karboinnholdet ligger rundt 0-1g pr 100g!

Trj sa for siden:

Tusen takk. Jeg har lest om disse pølsene før, men de inngikk ikke i utvalget der jeg handlet i går. At forskjellen var SÅ stor, husket jeg ikke. Så da er det bare å dra ut på ny handletur ! :)

Tinkiwinki sa for siden:

Ville ikke spist de pølsene om jeg var deg, stivelse er jo TABU på lavkarbo (skader kanskje ikke med ei pølse, men..?!)
Alle pølser innholder potetmel/stivelse, untatt de som har 0 karber da :D

Tinkiwinki sa for siden:

har de Jacobs utvalgte på Meny tro??

lifejack sa for siden:

De har dem på endel Menybutikker, ja, men ikke absolutt alle, tror jeg:)

Trj sa for siden:

Nei, de pølsene skal jeg ikke spise ! Grunnen til at jeg vil spise pølse, er at jeg ønsker å også variere konsistensen på kjøttet jeg spiser. Takk for et nådeløst svar. Det trengs. :-)

Trj sa for siden:

Jeg mener at også Eurospar har Jacobs utvalgte ?

Tinkiwinki sa for siden:

Ja det kan godt være :) pølser er så GODT !

lifejack sa for siden:

Ja, det tror jeg nok kan stemme.

langaard sa for siden:

Syns du skal kose deg med den pølsa jeg:)

nellie sa for siden:

Spis i vei.. Eller. Ikke ta helt av kanskje, men ei pølse går helt fint, innimellom. Det er ikke snakk om store haugen med stivelse, når det er 3.5 kh i dem:)

Trj sa for siden:

Tusen takk for gode råd !:) Jeg fryser de pølsene, og kjøper nye Jacobs. Fordi: Da kan jeg kose meg med løk til pølsa og litt sennep. Her er det strengt for tida...

Sanney sa for siden:

bare synd jacobs pølser er sinnsykt dyre. 45 kr for 3 små pølser...

marjusen sa for siden:

Eller du kan kjøpe pølser på ica som heter A. Idsøe. Disse er knallgode og finnes i flere varianter. På min Ica har dem 4 forskjellige. Alle synes jeg er like gode.
Dem har

Tinkiwinki sa for siden:

[quote=marjusen;1028281]Eller du kan kjøpe pølser på ica som heter A. Idsøe. Disse er knallgode og finnes i flere varianter. På min Ica har dem 4 forskjellige. Alle synes jeg er like gode.
Dem har

Trj sa for siden:

NÅ har jeg både kjøpt inn og spist Jacobs bratwurst. Med hakket løk og majones med litt dijon-sennep i. Det smakte himmelsk ! Men det var tynt i Jacobs-hylla på min Eurospar, så det har tydeligvis vært flere i samme ærend ! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.