Bratwurst inngikk i helgehandlingen i går. Jeg leste på karboinnholdet og fant ut at ei pølse (surret med bacon, mer enn nok til helgelunsj til meg) inneholder ca 3,5 g karbohydrater. Imidlertid, etter å finlest innholdet, utgjøres karbohydratene av potetstivelse. Og da plinger det selvsagt i en liten bjelle; det fins både dårlige og "gode" karbohydrater, å se på antall gram er vel ikke nok. Bør jeg la være å spise pølsene ?
Uten å svare på spørsmålet ditt (det kan noen på ketolyse få lov til:)), så tenkte jeg bare å anbefale Jacobs utvalgte pølser neste gang du skal kjøpe. De har en bratwurstvariant i tillegg til flere andre godt krydrete pølser, og karboinnholdet ligger rundt 0-1g pr 100g!
Tusen takk. Jeg har lest om disse pølsene før, men de inngikk ikke i utvalget der jeg handlet i går. At forskjellen var SÅ stor, husket jeg ikke. Så da er det bare å dra ut på ny handletur ! :)
Ville ikke spist de pølsene om jeg var deg, stivelse er jo TABU på lavkarbo (skader kanskje ikke med ei pølse, men..?!)
Alle pølser innholder potetmel/stivelse, untatt de som har 0 karber da :D
Nei, de pølsene skal jeg ikke spise ! Grunnen til at jeg vil spise pølse, er at jeg ønsker å også variere konsistensen på kjøttet jeg spiser. Takk for et nådeløst svar. Det trengs. :-)
Spis i vei.. Eller. Ikke ta helt av kanskje, men ei pølse går helt fint, innimellom. Det er ikke snakk om store haugen med stivelse, når det er 3.5 kh i dem:)
Tusen takk for gode råd !:) Jeg fryser de pølsene, og kjøper nye Jacobs. Fordi: Da kan jeg kose meg med løk til pølsa og litt sennep. Her er det strengt for tida...
Eller du kan kjøpe pølser på ica som heter A. Idsøe. Disse er knallgode og finnes i flere varianter. På min Ica har dem 4 forskjellige. Alle synes jeg er like gode.
Dem har
[quote=marjusen;1028281]Eller du kan kjøpe pølser på ica som heter A. Idsøe. Disse er knallgode og finnes i flere varianter. På min Ica har dem 4 forskjellige. Alle synes jeg er like gode.
Dem har
NÅ har jeg både kjøpt inn og spist Jacobs bratwurst. Med hakket løk og majones med litt dijon-sennep i. Det smakte himmelsk ! Men det var tynt i Jacobs-hylla på min Eurospar, så det har tydeligvis vært flere i samme ærend ! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.