< Tilbake til oversikten

Det var legen sin det!

Malice sa for siden:

Har etterhvert stengt øra for disse legene som har mast om vekta mi...samme hver gang, frukt, fiberrikt brød, pasta osv...og kutt ut fettet.. Har jo prøvd det, maaaaange ganger..
For et år siden bytta jeg fastlege, og følte for første gang jeg fikk en lege som ikke avfeide alle symptomer med overvekt...han har i grunn pratet svært lite om det. Jeg nevnte så vidt at jeg hadde kuttet ut alt godteri og brus og sånn... da bare smilte han og sa "lavkarbo, det er det eneste som fungerer" ..og fortalte etterpå at han hadde gått ned 20 kilo påå lavkarbo selv..
Nå har jeg vært sukkerfri siden nyttår, spist lavkalori i nesten hele januar...og nå i februar begynt på lavkarbo, ikke helt fått stabilisert det enda, så karboinntaket har ligget på mellom 10 og 55g per dag.
Eneste som er vanskelig med denne kuren er at det er innmari vanskelig å spise nok, je blir jo så overstadig mett av alt det fettet... Aner ikke helt hvor mye jeg har gått ned nå, siden jeg bare får veid meg en gang i måneden...men klærne vider seg ut liksom...:)))))

Photobscura sa for siden:

Hurra for oppegående leger! Sånne trenger vi flere av!
Kostholdet går seg til, det er ikke uvanlig verken med ulvehunger eller småspisthet i starten, og noe av greia med lavkarbo er at man gjerne i mengde spiser mindre, ettersom fett er mer næringssrikt enn både karbohydrater og protein.
Lykke til videre! :heia:

Megvel sa for siden:

Topp! du trenger ikke spise deg mer enn mett! Det du opplever er det som er poenget! Morsomt at klærne vokser da!

KarMa40 sa for siden:

Klapp klapp klapp klapp klapp!!!!!

For deg og legen!! Heia begge!!

Grethe B sa for siden:

Så flott!! Godt å ha en lege som også forstår at alle ikke bare kan putte frukt, korn og mel på "motoren"! Større klær er nettopp ei "vekt" for seg selv. Lykke til videre :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.