< Tilbake til oversikten

Poteten - lovlig likevel?

Kitt sa for siden:

Dersom 3.5 karber forsvinner, vil det likevel være ca 12 pr 100g vanlig norsk potet!
I meste laget det også, gitt!:p

mama67 sa for siden:

Det er det jo. Men om man ikke skal være i ketose, er det forsåvidt ok. Ikke at jeg savner potet overhodet, men noen gjør jo det også ;)

marjusen sa for siden:

Fedon Lindberg sier vel at to små poteter er ok engang i blandt?

Kanutten sa for siden:

Jeg savner faktisk hjemmelaget potetsalat med mye rømme/fløte, syltet agurk og purre... Kanskje jeg skal la tvilen komme poteten tilgode?? :o

Aline sa for siden:

Jeg liker potetsalaten når poteten er byttet ut med butter beans også :sikle:

nellie sa for siden:

Åååh.. Bønnesalat..mmmm

Kanutten sa for siden:

Fortell fortell!! Oppskrift! :ja:

senorita sa for siden:

Jeg spiser en og annen potet av og til.. går helt fint, gått ned masse jeg.. :) Har jo med hva man spiser og hvor mye.. potet er mye bedre enn feks ris og pasta så..

Men stort sett blir det grønnsaker og kjøtt/fisk.. Men det hender jeg tar noen biter potet om jeg er ute og spiser :) Har ikke ødelagt ketosen min engang det så :D

langaard sa for siden:

lager (potetsalat) med kokt blomkål,purre ,litt rødløk og sellerirot, saus av majones rømme og litt hakka sylteagurk:) Kjempegodt:D

Kanutten sa for siden:

Er det bare jeg som ikke klarer blomkål til noe annet en vanlig kokt blomkål og ostegratinert blomkål?? :confused:

Kitt sa for siden:

:ja::ja::ja:

;):love:

senorita sa for siden:

jeg klarer ikke blomkål til noe.. :>

Kitt sa for siden:

:eek::eek::eek:
Enda verre!;)

:liste:

Kanutten sa for siden:

:klem: :lol:

Areola sa for siden:

I boka til torkil står det da faktisk at man kan spise en liten nypotet tidlig i sesongen..?

Aline sa for siden:

Jeg har ikke laget det på eeeevigheter :o men det burde funke på en hvilkensom helst oppskrift uten eple. Bare bytt ut potetene med passelig mengde bønner?

Nannah sa for siden:

Unner meg somregel noen av de bittesmå nye potetene som kommer aller først i sessongen. De har ikke på langt nær så mye karber som poteter som er lagrede:)

KarMa40 sa for siden:

Potet er stivelse. Stivelse er et disakkarid som spaltes til glukose og glukose - det samme monosakkaridet. Bare glukose gir høyere blodskkerstigning enn sukker, et disakkarid som spaltes i forskjellige monosakkarider, glukose og fruktose.

Potet er fiende, mer enn sukker. Og jeg drømmer om bakt potet! men så er jeg smelt på tjukken og har en unnskyldning.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.