.. vel det er jeg :mad:. Jeg gleder meg til å kjenne lukten av nyslått gress og se på fuglene streve etter å finne meitemark..
Forresten så satte jeg meg fast i min egen gård her om dagen.. tok meg 1 1/2 time å komme meg løs, så igår gikk jeg løs på alt som het snø, tok meg 5 timer, men nå er det mye mindre snø (grus også) i gården... Min bedre halvdel er ikke helt fornøyd for at halvparten av grusen fra gården nå ligger i hagen :rolleyes:
Kära snön! Vi kom ju överens om att våran relation inte var så bra just nu. Sa att vi behövde tid från varandra. Du hade ju börjat dra dig tillbaka. Jag hade börjat gå mot ljusare tider. Men vad håller du på med nu? Smyger dig tillbaka, försöker charma mig med fina små stjärnflingor? Nej försvinn nu ditt kalla jävla as! Försök inte med repliker som "Jag smälter så fort du tar i mig" Den går inte hem längre!!!
[color=#008000][/color]
SÅ LEI. Vinteren hadde ikke plaget meg halvparten så mye om gangveier og fortau ble litt bedre ivaretatt, da. Men når jeg er et vrak og har et ubrukelig bein i tillegg lar det seg liksom ikke gjøre å forsere glatt is, snøfonner og slaps-sjøer, så jeg går gjennom vinteren som hyttegal eremitt. :p
Ja,jeg er Lei !! vi har heldigvis en bonde som brøyter for oss. Også korter vi ned vinteren med en uke i syden, Det hjelper. Akkurat nå skinner sola her,og da blir det straks litt vårstemning ! Gleder meg til påske, for da er det Vår :)
Haha... - ler så jeg gråter Låner den og legger den som status på FB
Helt enig med deg 157 - med at gangveier og fortau skulle fått mer oppmerksomhet, for å ikke snakke om parkeringsplassen på skolen, var blank is når jeg parkerte igår, sviiiisj så lå jeg halvveis under bilen.. :mad:
Jeg er også lei! Dette er andre året siden 2006 jeg har måttet gått på krykker vinteren gjennom, og det er ikke noe gøy! Heldigvis bor jeg på Karmøy, og der er været så lokalt som det går ant. Vinteren varte ikke så lenge i år som i fjord. Bare det ikke kommer snø igjen nå! Grr.. Men å så gla jeg ble da jeg kikket ut av vinduet i dag morges og solen skinte for fullt! :D Jippii! Har til og med hoppet litt rundt på krykker, uten å være redd for å skamfære meg på nytt! Deilig følelse :)
I dag er det vel første dagen at gradestokken har vist varmere enn -10 siden i begynnelsen av november. Det har snødd så mye (og ikke blåst noe særlig) så det er så mye snø på verandan at jeg ikke får snøfresen min dit :(
Det kom så mye på en gang at vi har fått skikkelig kul foran garasjen. Det er nummeret før vi slår nedi når vi kjører inn og ut...:(
Snømannen ute på plenen (som var høyere enn meg) står til armene i snø...
Lei vinteren???
Neeeeeiiii, ser jo hver dag at det går mot lysere og forhåpentligvis varmere tider :o.
Er møkkalei snø som kommer når det passer minst :mad:
Tidligere uken her virket det som at mildværet kom, men så begynte det å komme en isende og kraftig vinn.
Det er solskinn, jada og er fint det.
MEN det er -10 og vind, da er det ikke like fint å være ute i finværet:P
Nå er jeg lei av glattisen. Har vært ute og flakset på den, og går nå krokbøyd med krykke, og kjenner på kroppen at jeg godt kan være inne noen dager til. Ganske mørbanket.:boxing:
Er redd for å gå ut på den skumle glattisen som ligger og lurer under nysnøen.
Jeg gleder meg ikke til sommeren heller, for da er det for varmt og pesete. Men gleder meg til veiene/fortauene er tørre igjen.
Heldigvis har vi hatt en bedre vinter enn de to forrige nå. Ikke ekstremt mye snø eller kulde.
Synes ikke vintern er sååå ille jeg da. Har akkurat fyrt opp i peisen og tent masse lys her. Står en nydelig marinert kalkunfilet i ovnen. Også har jeg kjøpt den beste rødvinen jeg vet om som skal konsumeres i kveld.
Veslesnuppa våres er 1år i dag også. Så vi har spist kake på dagen i dag og vært ute i snøen og lekt skikkelig.
Ok, ikke at jeg ikke gleder meg til våren, for det gjør jeg til gangs.
Men kom igjen a folkens. Det er FEBRUAR! Vi bor i NORGE! Det er den samme elendigheta hvert år ;).
Og den snøen som kommer de nærmeste uka, det er ikke vanlig snø, det er smeltesnø! Den kommer fordi snøen som kom i fjor er hardpakka og råtten, og trenger å smeltes ned :D. (Sier jeg til meg selv igjen og igjen og igjen ... :o).
Hva jeg gjør for å bli "kvitt" vinteren? Skrur opp varmovnene på elleve, tar på meg bastskjørtet, mikser drinker i kokosnøtthalver og setter på "Aloha from Hawaii" med Elvis. Hehe, neida.
Søta... Jeg vet vi bor i Norge, og at det kun er februar, men altså.. - jeg liker å klage jeg. Men klager KUN på viteren, ikke på bensinpriser, varme sommernetter, for dyr mat, eller syke alkoholpriser eller ett skattenivå som er relativt høyt iforhold til at fattigdommen stiger kraftig.. Jeg klager KUN på vinteren, snøen og kulden.. er maaaaange grunner til det men det verste er at huden min blir totalt ødelagt!!!:mad::mad: - følte at jeg nå hadde ett skikkelig "homsk" øyeblikk..:rolleyes:
Med "kvitt" mente jeg mentalt sett, eller.. litt fysisk også ihvertfall her i gården.. :-DD slår slegga mot isen i gårdsplassen mens han banner høyt
Ska fløtte fra snart vår til vinter. altså fra vestlandet til finnmark og da er det påan igjen med vinter. Gleder meg!! Har ikke gått på ski på maange år, men det har jeg lyst å prøve igjen. Akebrett og sneskuter here i come!
Vel.. Du å jeg er to vidt forskjellige individer.. Jeg elsker sola, varmen, lettkledde mennesker (les: menn) Vil ikke si at hverken du eller jeg er spesielt rar.. - unik kanskje men ikke rar.. :rolleyes:
Bomring?? Enig med kollegaen din, det er høye nok avgifter som det er.. ehh vent, jeg skulle kun klage på vinteren jeg:eek:
Jeg skal ikke si noe om bomring, men så har jeg ikke lappen heller. Men det er da noe med at vi alle er med på å betale for vår egen velstand, forsåvidt. Ikke så dumt, egentlig.
Jeg er ikke noen fan av vinteren fordi jeg hater å fryse, og jeg kan synes det blir litt kleint når det blir for varmt (prøv å bo i en 130 år gammel murbygård midt i asfaltjungelen, Jorkla, så skal du se :p), MEN jeg liker at vi har årstider! Det er faktisk når jeg tenker meg om en av mine favoritting med dette landet jeg er så heldig å være født i, at verden skifter drakt hele fire ganger i året! Jeg tror "the novelty wears off" om vi skulle hatt høysommer fra januar til desember.
Og sånn ellers er det ikke verre enn å slenge seg på en Syden-tur om vinteren skulle bli for barsk. Positiv
Vinteren er både fin og gøy når det IKKE er for kaldt, og når man IKKE snør ned.
Den er best i desember. rett etter årsskifte er jeg dritt lei alt som heter snø :P
Brrr.. VIL ha vår og sommer nå :D
Varet blir vel stort satt galt uansett hvor man bor. Bor for tiden pa Filippinene hvor temparaturen stort sett ligger rundt 30 +. Orker ikke a forlate airconen i huset mer enn nodvendig. Savner de 2 siste nordnorske somrene med temparaturer pa 15-25 grader. Det er perfekt for meg. Men rakalde vintre og masse sno frister meg ikke. Galt blir det uansett ! Men, hvis noen lurer: tropetemperatur hver dag aret rundt er ikke sarlig coolt ! En av de mange privilegiene i Norge er faktisk at vi har forskjellige arstider. Men vi kunne nok onsket oss en mer moderering av ekstremvaret.
Liker vinteren, og våren og sommeren når den ikke er for varm (nok med 22 grader). Høsten også, bortsett fra november. Herlig land, der man alltid har et samtaleemne om det skulle gå litt trådt ellers.
Spesielt liker jeg vinteren etter at jeg kjøpte meg vintersykkel, dvs sykkel med permanente piggdekk så jeg slipper å skifte. Det kan være så glatt og isete det vil, jeg kommer fram uten problemer mens de som går stikler avgårde med fare for liv og helse.
Akkurat nå er det minus 13 og strålende sol. Hærlig! Ut på skitur, bare jeg nå får slitt meg vekk fra dette forumet og klaska igjen PC-lokket.
Enig - dette er det flotteste tiden på året. Det begynner å lysne, det knirker under skoene og hver morgen ligger det en treningsøkt og venter på deg i innkjøringen til garasjen. :)
Jeg liker egentlig alle årstidene, hver har sin sjarm. Det jeg hater er når det ikke er vinter når det skal være vinter, ikke sommer når det skal være sommer - etc.
Kjenner når høsten kommer med sin klare luft, og fargesprak da er det best. Da finner man bær og annet godt i skogen.
Kaldt og vått slafseføre derimot, det er bare for at man skal sette større pris på skikkelig sommer og vinter. :)
4-hjulstrekk og gode piggdekk sparer deg for mye trøbbel. Hvis du også lærer å kle kulden ute, og finne på noe fornuftig å bruke vinteren til kan du leve lenge og lykkelig i landet. Om sommeren ser jeg frem til skikjøring om vinteren, og om vinteren ser jeg frem til seiling om sommeren. Jeg trives godt med å se frem til ting da...
Ikke meningen å være frekk eller noe, Jorkla, men jeg synes det er ustyrtelig morsomt at du blir provosert over at noen av oss synes sommeren kan bli for varm, samtidig som du blir provosert over at noen ikke er enige med deg i at vinteren er bæsj. Er det uenighet du ikke takler, eller hur?
Tar det ikke som frekkhet.. :-P men provosert? -over en som ikke var enig med meg?? Altså, jeg skrev kanskje noe som kunne tolkes til å være et provosert innlegg, men var på ingen måte ment som det. Jeg lever og ånder for uenighet girl`y:uskyldig:
Er ikke den som klager på årstidene enten det er -25 eller styrtregner. Alle årstider har sin sjarm.
Men når det endelig har blitt bart, isfritt og sola har begynt å varme, føler jeg at naturen holder meg litt for narr når det begynner å snø og det fryser på igjen.
Det som er værst med vintern er ikke det at det er kaldt eller mye snø, men at det er så saaaaaabla mørkt hele tiden! :mad: NÅ har vi endelig fått dagslys jeg kan trives med og jeg kjenner at kroppen begynner tine. :love:
Jeg kjøpte begge sammen og de fortjener å vises frem. Dette var like etter 'The sixth sense' med Bruce Willis og den lille gutten som ser ... døde folk.
Ah, endelig noe som forklarer mine synske krefter i en setning...
Mine eldste venniner synes liksom jeg er litt krass innimellom, og det har jeg hørt så mye at jeg har sluttet å høre på det øret. Embrace it!
Ja.. man må ha smiley`s med for ellers så ....:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.