Jeg lurer på om trening vil gi raskere vektnedgang når du går på lavkarbokur? Har hørt at det ikke vil ha så stor påvirkning.
Jeg har gått på kur i 4 uker nå, men synes det går ganske sakte, Står nesten stille. Gikk på lavkarbokur for noen år siden, og da gikk jeg ned mye fortere på mindre tid, På den tiden var jeg litt mer aktiv. Så lurer veldig på dette, om ikke hva er galt? :cool:
Styrketrening er det som gir best resultat forbrenningsmessig - men her som med det meste; forandring skjer ikke over natten ;)
Hvor mye skal du ned? Og hva er utgangspunktet ditt?
4 uker er veeeeldig kort tid.
All mosjon/trening er bra uansett kosthold.
Grunnen til at det ikke anbefales hard trening på f.eks ketolyse, er nok at hovedmålgruppen er mennesker med mye overvekt. De har et annet treningspotensiale i forhold til de som ligger 5-10 kg rundt normal bmi ;)
Nja... muskler veier mer enn fett, det er greit. Men musklene må få energi for å kunne utføre et arbeid. Hvis man da er på fettforbrenning, vil fettet minke mye mer enn om man ikke driver med trening.
Men jeg ser det jo selv, vekten er omtrent den samme nå som for ett år siden, men håndtakene mine på siden av ryggen er blitt markant mye mindre. Ble faktisk litt paff da jeg så blidet av meg :o
Musklene er mer markert siden jeg har trent en del det siste halvåret
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.