< Tilbake til oversikten

JBK vs Thick-It-Up ?

marjusen sa for siden:

Heisann.

Sliter litt med at JBK gir en veldig glatt smak i munnen. Men synes den er gull å bruke i sauser osv for å få den litt tjukkere. Da sparer man mye karber ved å blande vann med fløte og JBK.

Men som sagt, den glatte smaken takler jeg ikke, så det blir liksom ikke noe særlig likevel. Kom derfor over ett annet middel på lavkarbotorget.

Noen som har prøvd dette:
www.lavkarbo-torget.no/index.php?do=product&id=76

Hvordan er dette i forhold? Samme greia?

Marius

Timiane sa for siden:

Jeg svarer egentlig ikke på det du spør om. Men har hatt samme følelsen av jbk, dvs at den blir litt ekkel i konststens spesielt i grøt. Jeg tilsetter et egg, og den blir tykkere og litt mere grøtete. Vet ikke om dette er noe til hjelp men..

senorita sa for siden:

den har jo mye mer karber da.. en halv teskjei har 1 gram karbo av 1,7 gram... så det er ganske mye karber i da :p i følge mine utregninger blir det da 59% karber ? :|

marjusen sa for siden:

Jadda, den har litt karber. Men en halv ts er stort sett mer enn nok.
Jeg må bruke værtfall 1 dl ekstra fløte om den skal kokes tjukk. For da blir det borte mye i tjukningsprossessen. Hehe. Og 1 dl fløte er mye mer enn 1 kh:D

marjusen sa for siden:

Men kan jo funke å bruke en eggeplomme som sagt over her også:)

marjusen sa for siden:

Hmm, når jeg ser på den oversikten står alt på engelsk. Ser nesten ut som amrikansk label. Og da skal vel fibern trekkes fra. Så da er det 0 karbs.

Men jeg vet jo ikke. Men jeg tipper det:)

senorita sa for siden:

sant nok.. men 173 kr for den lille boksen? (inkl frak)...? :P da hadde jeg brukt egg tror jeg, hehe :P

langaard sa for siden:

Jeg bruker også egg for og tykne, men da må det ikke koke etterpå:)

marjusen sa for siden:

nå var det ikke prisen jeg lurte på, men om noen har brukt dette og hvordan er det i forhold til JBK?

senorita sa for siden:

Nei det var kanskje ikke det, vet bare flere ikke har giddet å bestille fra den siden der pga dyr frakt etc.. :) Men men..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.