< Tilbake til oversikten

Drikker dere melk?

Aline sa for siden:

drikker ikke melk, men bruker endel yoghurt og cottage cheese. innimellom bruker jeg også melk i maten.

hvilken melk er best...? hmm...
synes alle utenom skummetmelk funker, jeg ;) sånn smaksmessig. hvis du tenker på proteiner og karber, så er vel h-melk best.

mofe sa for siden:

Jeg drikker melk! :ja:

Kom nettopp hjem fra butikken, og jeg sto i melkehyllen.. også så jeg denne melken fra Tine (..) som var laktoseredusert.

Siden laktesose=melkesukker=karber... er det da bedre å drikke denne enn vanlig melk?

Thula sa for siden:

Jeg har ikke turd å drikke melk, men kunne jo tenke meg det. Savner sauser som peppersaus o.l. men de trenger jo saus i tillegg til å inneholde karber fra før... Jaja...

Albertine sa for siden:

Jeg bruker lettmelk i lunsjshaken min. Prøver å unngå det ellers.

Roy82 sa for siden:

Jeg også kunne tenkt meg et glass melk om dagen, men går det bra ?
Mener å huske at vi som er atkins`ere ikke skal ha melk?
Har akkurat holdt på i 2 mnd i dag.

Albertine sa for siden:

De som går på Atkins skal ganske riktig ikke ha melk. Hvis man MÅ ha melk kan man blande litt vann i fløte, har jeg lest. urk

Da klarer jeg meg heller uten...;)

Muskat sa for siden:

Laktoseredusert melk er søtere enn annen melk, for laktosen har blitt splittet til sukkertyper som tas lettere opp i tarmen. Det er for at folk som ikke kan splitte disse sukkertypene skal kunne tåle å drikke melken.

Muskat

mofe sa for siden:

Ah, okei :)

Men inneholder den mer eller mindre karber?

(ikke at det har så mye å si for kostholdet mitt AKKURAT nå.. her jeg sitter og mumler pizza..)

Nille sa for siden:

Melk er for kalver, ikke for mennesker !

Bruker fløte i maten (mindre karber enn melk). :p

mofe sa for siden:

Ja ja ja, mas mas på deg! ;) ;) Jeg har faktisk vært kalv i mitt forrige liv, og det har seg også slik at jeg blir geit i det neste.. SÅH! :p

magdalena sa for siden:

Jeg drikker nok en halv liter melk om dagen,de med smak..Er nemlig redd for å ikke få i meg nok kalsium,og kalsium tilskuddet mitt klarer jeg ikke å svelge..Plutselig fått problemer med å svelge tabletter:eek: men så skal det sies at jeg ikke er under noe fast kostholdsprogram da..Bare begrenser karbohydrater foreløbig..

Gamla sa for siden:

Nei, det har jeg ikke gjordt siden jeg var svært liten! Drikker vann , te og kaffi.:)

boble sa for siden:

Tor en sjans og kjøpte en kartong soyamelk i dag,jeg.
Noen som har smakt det?
Har null erfaring med den melken,men hvis det smaker greit,er det jo et bra alternativ til møømelken.

Kristian sa for siden:

Det står på kartongen, vanlig melk inneholder 4,8% karbohydrat.

Begod sa for siden:

tidligere drakk jeg minst en liter om dagen, nå er det svært skjelden jeg drikker melk.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.