En liten boks /glass tomatpure(les bakpå og velg den med minst karbohydrater, stor forskjell)
ca 0,5 dl olivenolje
1-2 ss balsamico eddik
salt
pepper
Bland alt i hop og smør på pizzaen
Det hender jeg bruker andre krydder også, men med dette har jeg funnet ut at jeg står fritt i forhold til krydder på toppen.
Denne er ikke så fuktig som om man bruker hele tomater eller tomater på boks, dermed er det større sjanse for sprø bunn.
tror du bør se bakpå. Vi har bare coop sine her i butikken, velg det med minst. Jeg tenker slik: Målet er ikke ketose, følger Hexeberg som anbefaler 50-7o karber per dag.... Å det er ikke så ofte jeg bruker denne sausen. å feks 100 gram tror jeg sjelden ejg spiser alene
jeg følger også hexberg men greit å finne en med minst mulig , hvis det er en med 20 gram pr hundre og en med 10 pr hundre vil jeg jo gjerne ha den med 10 ;)
Tomat er tomat. Har den mer karber, er den mer konsentrert. Bare å lure seg selv å kjøpe en som er spedd. Ingen av pureene inneholder noe mer enn konsentrat av tomat + vann.
Man trenger ikke mye pure for en kraftig tomatsmak.
På vårt eksisterende produkt på glass er karbohydratverdien på 12 gram pga en høyere tomatkonsentrasjon enn våre øvrige tomatpureer.
Vi har byttet leverandør for 140 g nå, og vi har nylig deklarert varen på nytt. Karbohydratinnholdet på vårt nye produkt er på 20 g.
Med vennlig hilsen / Best regards
Jeanette Johnsen
Designkoordinator EMV
REMA 1000 Norge AS
Ganske snodig, og en STOOOR feil... skal tru kor mykje sukker dei puttar oppi då... og kva kan vere vitsen med det. For tomatar inneholder kun frå 1,2 (utenlandske) til 2,5 (norske) gram karber.
Bak på boksa (lita metallboks) står det kun tomater og salt.
Ja ja, då får eg gå over til tomater :)
Det er nok ikke sukker i, tomater inneholder mye vann,og veier mye pga det, mens pureen er konsentrert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.