Tøvsjur sa for siden:
Lurer på hva slags sukkerfrie ting man kan spise/drikke?
Har fått med meg at pepsi max gåår bra, og den cavali(?) sjokoladen. stemmer dette?
Tøvsjur sa for siden:
Lurer på hva slags sukkerfrie ting man kan spise/drikke?
Har fått med meg at pepsi max gåår bra, og den cavali(?) sjokoladen. stemmer dette?
Kitt sa for siden:
Mye som er såkalt sukkerfritt går bra for de fleste i små doser, men det er ting som må tas hensyn til. Hva slags søtningsstoff feks. Sorbitol og xylitol er ut! Aspartam går om du tåler det og vil utsette kroppen din for det.
De fleste sjokolader etc er søtet med malitol, som er et sukkeralkohol som raser gjennom fordøyelseskanalen og sender mange på hyppige turer til rommet med hjerte på døren, krumbøyde av magesmerter!:eek:
Kanskje kan det være lurt å prøve seg litt frem?
Søtningsstoff kan også hindre vektnedgang hos noen!
Litt mørk sjokolade kan være bedre enn sukkerfri!;)
Tøvsjur sa for siden:
Ja har kjent til det der med magen. ble en del dobesøk etter sist gang jeg smakte på cavalier sjokoladen. Men bortsett fra det, kan disse spises? prøvde å¨se hva de inneholdt, men klarte ikke å finne ut hvordan søtningsmiddel. men hvis noen av dere som har peilimnmg har lyst ¨å gå inn å sjekke så er innholdfortegnelsen her www.cavalier.be/nl/tabletten.html
Kitt sa for siden:
På min hvite Cavalier sjokolade står det Søtningsstoff((malitol- lacitol) bakpå i hvert fall!
Karbohydrater: 49.6g
hvorav polyoler: 39.5
tilsvarer 10.1karber pr 100g.
Sjokoladen veier 85g og inneholder dermed 8.6karber!:)
Men det holder lenge med noen få ruter om jeg skal slippe magetrøbbel!:p
Jabba sa for siden:
Store IFA er "lovlige"
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.