Har dere en god plan dere følger? Jeg vil gjerne vite når dere spiser måltidene ( klokkeslett ) og hvor mange ganger spiser dere hver dag? Og hva spiser dere?
Måltidene spises når jeg er sulten. :) Frokost og lunsj til "vanlig" tid, men det hender lunsjen blir sen om jeg ikke er sulten. Middag tar jeg når magen sier fra, mellom 16:30-21:00 en gang som regel. 3-4 måltider om dag, om jeg har tidlig middag blir det gjerne en liten matbit til kvelds.
Glem det med å gå ned i vekt så fort som mulig. Du har sannsynligvis brukt lang tid på å legge på deg de kiloene du vil gå ned nå, så gi kroppen, huden og hodet tid til å henge med. Det er ikke mange som går ned 10 kg de første 3 ukene, selv om man kan få inntrykk av det.
Jo mindre du har å gå ned, jo lengre tid tar det ofte. Lykke til! :)
Hva du skal/ kan spise avhenger av retningen du følger :)
Lavkarbo er allt fra 0-150g karber hver dag.
Mitt beste råd er å finne deg en retning du vil følge, og holde deg til den.
Ta deg tid til å lese ev. bok som hører til ”kuren”. Kunnskap er makt J[font=Verdana][/font]
De aller fleste bøker om lavkarbo kan lånes på bibilioteket.
Ved å lese og sette seg inn i det man skal gjøre, så er sjansen for å lykkes, mye større.
Planlegging er viktig.
Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten.
Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper.
En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg.
Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no
Hvorfor du som allerede er slank som bare det skal enda mer ned i vekt er for meg uforståelig. Og vær klar over at lavkarbo er vektregulerende, ikke en slankekur - om kroppen din mener du er undervektig så kan du legge på deg istedet for å gå ned.
Her anses ikke lavkarbo som noen diett, men som en livsstil som har mye større betydning enn bare slanking.
Les deg opp på lavkarbo. som de andre her råder deg til.
Det er jo kjempe-bra! Da ville jeg forsøkt det sammen med lavkarbo-kosthold, med godt med proteiner etter trening. Jeg hadde nok ikke fått så definert mage hvis det ikke hadde vært for lavkarbo (fedon):). For det gjør virkelig noe med formen på kroppen!:D
Ingen vits å spise etter klokka når en spiser lavkarbo :) I starten kan det være en overgang fordi en kanskje er vant med å spise frokost kl 8, lunsj kl 12, middag kl 16 og kveldsmat kl 20..kanskje noen mellommåltider innimellom og.. Men etterhvert som man kommer inn i lavkarbo verdenen og kroppen venner seg til dette kostholdet så vil du ikke føle sult som tidligere, og å spise etter klokka blir spå og si umulig når du skal spise når du er sulten :)
Jeg inntar som regel frokost mellom 9-11 og lunsjen følger gjerne en 5 timer etter..så blir det middag ca 5 timer etter der igjen, er frokosten inntatt sent sier det seg selv at det blir sen "middag" :) Men jeg synes det er greit med tre måltider, selvom jeg enkelte dager sikkert kunne klart meg med to og (og det hadde jeg aldri trudd for 6 uker siden) :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.