Gualo sa for siden:
Hei. Kan noen gi meg oppskrift på lavkarbobrød
Gualo sa for siden:
Hei. Kan noen gi meg oppskrift på lavkarbobrød
Gerd sa for siden:
Søk her: www.lavkarbo.no/ på lavkarbobrød, og du får opp masse :)
TrillTrall sa for siden:
Søk på Nannahs lyse søndagsbrød. Beste lavkarbobrødet jeg har smakt og jeg har prøvd noen etterhvert. :)
Nerthus sa for siden:
Karins beste brød (finner du i oppskriftsforumet) og spisdegslank sin brødmix er mine favoritter. Har ikke forsøkt Nannahs enda, men får vel sette det på en av listene mine :p
Fredrikke07 sa for siden:
jøss, er det ingen nye som ser oppskriftsdelen på forumet, he, he?!?
Anna Mary sa for siden:
Hei! Jeg har ikke blitt fortrolig med lavkarbobrødoppskriftene, men i dag bakte jeg et kjempegodt :p brød ut fra å tilpasse :D oppskrift i Allers nr 5/2011. Den oppskrifta deler jeg gjerne (se vedlegg Worddok.). Mvh Anna :)
Anna Mary sa for siden:
Brød - kjempegodt (“uten” karbohydrater)
1 beger Cottage cheese (3 dl)
5 store egg
Ca ½ dl olje (oliven- el. rapsolje)
1 kopp raspet Jarlsbergost
3 ts bakepulver
5 ts Sukrin
2 ts salt
2 ts Fiberhusk
2 ts Johannesbrødkjernemel
60 gr Kruskakli
4-5 ss glutenfri grov melblanding (i pose fra Toro)
2 ss linfrø
2 ss sesamfrø
NB! La røra/deigen stå i 10-15 min. Deretter has røra opp i bakepapirkledd brødform (1 ½ liters). Press ned og glatt ut røra i forma.
Stekeprosessen:
Stekes på nederste rille på 180 gr C i 25 min
Skru ned varmen til 180 gr C og stek videre i 40 min
Ta brødet ut av formen/bakepapiret, skru opp ovnen til 180 gr C og stek videre på rist i 15-20 min.
Avkjøl brødet på rist.
Bon apetit! :)
Fredrikke07 sa for siden:
glutenfri grov melblanding (i pose fra Toro) Hvor mange karber er det i denne? Aldri sett den jeg:).
marjusen sa for siden:
45 kh pr 100 gram. aaaalt for mye på lavkarbo
Alm sa for siden:
Det brødet er himmelsk!!!!!!!!!!! Og jeg bruker malte mandler i stedetfor mandelmel. Funker som fjell!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.