< Tilbake til oversikten

Ost og kjeks?

christinal sa for siden:

Lurte på å servere ost å kjeks i leseringen, men hva kan jeg servere i tillegg til "vanlig" kjeks, jeg skla jo ikke ha det?
Noen som har gode oppskrifter på kjeks? Vet om ost i mikro, men er det flere alternativ?

Mellon sa for siden:

Jeg lager dette knekkebrødet og strør salt på. Brekker i små kjeks str biter- funker super godt. Veldig sprøt og nærmest smaksløst så en kan nye osten oppå

Furine sa for siden:

Eg serverte ost og kjeks då eg hadde bursdag sist veke. Kjøpte inn diverse kjeks, samt at eg laga Nannah sine knekkebrødkjeks og ein "heimesnikra" versjon der eg hadde i 2 egg, litt philadelphia, ei toppa skei glutenmjøl, litt sesamfrø (ein liten neve), litt fiberhusk og maldonsalt. Denne røra vart ganske blaut og lett å få utover bakepapiret med ein slikkepott. Langsteikte den på ganske lav varme (100grader), då eg måtte ein tur nedom ein butikk i mellomtida, men kan nok steikast omtrent om Nannah sine knekkebrødkjeks. Berre pass på at dei ikkje blir svidd!
Eg laga jo desse kjeksa for at også eg kunne ete det samme som dei andre, men det viste seg at dei heimelaga kjeksa var mykje meir populære enn dei som var kjøpt, dei forsvann veldig fort! :D Og folk skrytte og ville ha oppskrift! Det var berre få av dei som var der som veit at eg er full LCHF'ar, så det var litt kult.

Oppskrifta på min heimesnikra versjon er veldig på slump, då eg greidde å småsvi nokre av Nannah si oppskrift, og i rein desperasjon berre heiv ihop noko for å bli ferdig med alt i tide! ;)

christinal sa for siden:

Tusen takk da skal jeg prøve ut litt av disse

trillian78 sa for siden:

Disse kjeksene er også gode til ost. Ellers trenger man egentlig ikke kjeks til osten. Spis osten som den er, eller ha dem på stangselleristaver eller paprika, for eksempel.

Tiki sa for siden:

Nannahs knekkebrødkjeks sier jeg bare, de er nydelige. (søk så finner du di her inne)

Nerthus sa for siden:

Jeg kommer også med et forslag, jeg bestiller stadig vekk "nye" produkter fra spisdegslank, nå har de faktisk noe som heter smørbrødkjeks som smaker litt som favorittkjeksen min - nemlig den jeg ikke husker hva heter hahaha! Den firkantete oste-kjeks greiene... ååååååh brain-fog!

vel ihvertfall - den er kjempegod (spiste til frokost med ost på) - og når jeg nå skriver om denne lurer jeg på om den vil være GENIAL som ostekakebunn også!?

noterer på en av listene sine

Furine sa for siden:

Kornmo?

Nerthus sa for siden:

JA!! TAKK! For en lettelse ;)

Furine sa for siden:

;) Hadde det og Salinas samt heimelaga kjeks i bursdagen min. Det er framleis litt kult at dei heimelaga forsvann først! :D

christinal sa for siden:

Disse var jo bare såååå gode

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.