< Tilbake til oversikten

Spiser der Läkerol ?

Ruska sa for siden:

På posen står det 48 g karbo hvorav 44 g sukkeralkoholer, kostfiber 38 g.....
Den inneholder maltiol og aspartam.
Jeg tar max 5-6 stk om dagen - er det ok tror dere ?

Skorpia sa for siden:

Det er jo uansett ikke mange grammene du får i deg,så lenge du ikke merker noen problemer med det så er det vel sikkert ok

Albertine sa for siden:

Noen merker at de ikke går ned så mye når de spiser søtstoff. Hvis du merker at det blir tilfelle så kan du prøve å kutte dem ut og se om det hjelper.

Thula sa for siden:

Jeg gjør det samme, spiser 3-4 Lacryl i løpet av dagen. Grunnen er at vannet vi har på jobb smaker veldig dårlig, så for hvert glass jeg styrter nedpå, så tar jeg meg en Lacryl for å dempe usmaken. Blir ikke mer enn max 5 hver dag, og det har funket fint de 3 siste dagene :)

Aline sa for siden:

den inneholder 4 gram karb per 100 gram. en liten boks innholder rundt 20 gram. tror det går greit ;)

Iset sa for siden:

:eek: Da ville jeg heller kjøpt korallsand-poser enn å drukket det vannet. Dårlig vann kan være skadelig og....
Jeg bruker disse små teposene med korallsand (Vivatap) som jeg har i en stor brusflaske hver kveld.

Thula sa for siden:

Korallsand?
Aldri hørt om?

Jeg jobber på et sykehus, så vannet må jo nesten være ålreit, men ejg tror rørene er litt gamle. Pleier å ta med meg litt vann hjemme fra i tillegg...

Albertine sa for siden:

Korallsand har min kjære mormor sverget til i mange, mange år. Ikke bare for å gi vannet bedre smak, men for å tilførsel av mineraler. Hun påstår det hjelper mot...hva var det igjen....skjellettet?

Iset sa for siden:

Jepp, flere og flere bruker det i vannet nå. Mat&Helse-redaksjonen er store tilhengere av det. Koster ca 30 kr for 18 poser (altså 18 dager).

Det er bra for hele immunforsvaret, tilfører vannet masse viktige mineraler, samt det renser vannet for klor og bakterier. :)

Jeg kjenner VELDIG stor forskjell i smaken på vannet med og uten korallsand i.

Thula sa for siden:

men smaker det godt da?

Iset sa for siden:

Ja det smaker mye bedre. Du kjenner jo ikke korallsanden, den ligger inni en tepose nedi flasken/muggen. Vannet smaker renere syns jeg. Vi har VANVITTIG dårlig vann i leiligheten, og jeg klarer ikke drikke vannet uten korallsand i.
Det må ligge i ca 10 minutter i vannet før du kan drikke, men da kan du fylle opp flasken hele dagen. Etter 24 timer må du ha ny pose oppi.

Thula sa for siden:

Hmmmm... Takk for tipset :D

magdalena sa for siden:

Tror jaggu jeg må prøve det,det er ikke bare et salgstriks siden du sier det,Iset?:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.