Jeg har akkurat startet på ketolysekuren. Jeg elsker smeltet ost, men jeg føler kanskje jeg spiser for mye av det. Det er som søtsaker, klarer ikke å stoppe. Hvor mye ost er det greit å spise? Er det en grense? Kan det ødelegge kruen hvis man spiser for mye?
Det er jo mye fett i ost, så jeg er litt bekymret for at jeg ikke starter "kuren" på grunn av det :(
Stusset litt, står Atkins i boksen, men ts skriver at ts nylig starter på Ketolysekuren. Så jeg svarte ut fra Ketolyse.
Spennende å se hva som er riktig ;)
Tusen takk for svarene!
Jeg er ikke redd for fettet, føler bare jeg spiser litt mye. Jeg har akkurat startet på ketolysekuren, så jeg får se hvordan det går videre :)
Da er det kjeeempefin om du forandrer det fra Atkins til Ketolyse i kostholdsfilosofiboksen din. Hvis ikke vil du få råd/kommentarer som går på Atkins og ikke Ketolyse, og det har du strengt tatt ikke bruk for :)
av personelig erfaring annbefaler jeg deg og ALLTID skjekke hvor mange karbohydrater det er i ting du spiser, først etter at min ostepakke var halvtom så jeg at det var hele 7 karbohydrater per 100gr når det egentlig er 0! D:>
Et godt tips er å lese på pakken.. Hvis det ikke står ost på pakken, så er det ikke ost, men en erstatning. Det typiske er å skrive "topping" til pizza og taco osv.. Det er bare lureri. Se om det står ost eller noen ostenavn på pakken, feks tine sin pizzatopping som vel inneholder jarlsberg og norvegia hvis jeg ikke husker helt feil. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.