Er det noen som har erfaring med shake i forbindelse med lavkarbo?
Har lest og lest, men finner liksom ikke noe konkret svar.:confused:
Savner det å liksom bare kan hive med seg en shake hvis man foreksempel skal kjøre bil, bruke som frokost i ny og ned eller bare for å kose seg!
Noen som vet av noen nettbutikker som selger lavkarbo shaker?
Eller har oppskrifter eller erfaringer med dette?
tenker du proteinshake da eller? jeg har en fra helsekosten med sjokolade og jordbærsmak.. 6 gram per shake med karbo.. Men den er jo kunstig søtet så jeg vet ikke om det kan stoppe noen..
Er egentlig åpen for det meste :p
Tenkte ikke akkurat at jeg skulle spise slike hver dag da..
Har egentlig null erfaringer med shaker, har bare prøvd Nutrilett, men de inneholder for mye karber!
Jeg drikker shake hver morgen.
Har bær, proteinpulver, vann og udos choice oppi.. av og til psyllium husk og leicintin granulat. Har ikke regna på karboinnholdet, men har 150 - 200 gr bær..
Om du går inn på campkilo.no så er det et rent ketolyse pulver som enn kan bruke som en ren kur i 3 uker for så å gå over til keto mat,eller bruke det som erstatning. Vet om ei som har gått ned 7,5 kilo på 9 dager. Hun skal over på ketolyse etter 3uker da:-)
Mmm, hjemmelaget smoothie (eller dessert, som jeg kaller det) er bare best! Den kan jo varieres i det uendelige.. nesten:)
Og helt greit å kunne spise dessert til frokost:p
Takk for svar :)
Nei jeg har ikke prøvd extend shake.. men kunne kanskje ha vært noe å prøve, skal innom helsekosten her for å se om de har noe slag for "lavkarbo" shake:p
Men ja, jeg har forsket litt med hjemmelaget shake, og det var namnam:D
dem har atkins sjokoladeshake på almea. jeg har prøvd dem, men synes de ble litt i dyreste laget og de var veldig søte. www.almea.no/rtd-chocolate.html
Nå har jeg eksperimenter med å lage hjemmelaget shake, dæven døtte den ble go:p Syntes jeg da:sikle:
Oppskrift(alt er ca)
1 dl vann
1,5-2 dl fløte(kan sikkert ha mindre fløte og mere vann..)
2-3 ts kakao(alt etter smak)
3-4 ts med kokosmelk(jeg hadde den typen som ikke er flytende)
1 egg
og natreen etter smak
Så nå står denne i kjøleskape og koser seg til jeg skal på skolen å ha prøveeksamen:hylgrine:
Hvorfor kommer de som går på denne kuren i ketose da? Har du studert siden? Om du blir medlem så forteller de om ketose...å ikke minst hva som skjer i kroppen når du kommer i ketose. Min vennine har gått ned 7,5 kilo på 9 dager...å det har hun ikke gjort på de andre kurene hun har prøvd.
Fordi du spiser så lite at kroppen kommer i ketose. Ketose er ingen magisk greie, men en naturlig tilstand som skjer når du får for lite karbohydrater eller at du sulter deg.
Jeg tok i sin tid kontakt med de som står bak Campkilo og hva jeg skrev etterpå var dette:
Ja du har så rett...fikk pulveret idag å d er altfor mye karbo,reine lureriet. Har sendt dem en sint mail om at detta kan dem ikke kalle et ketose prod.Jeg skal heller best det pulveret fra Danmark. Tusen takk for info:-)
Hvilket pulver fra Danmark? Jeg er enig i at pulver ikke er bra i lengden, men jeg er i perioder svært matlei, og når jeg er på farten så er det greit med en shake. Jeg klarer heller ikke shaker med fløte eller melk da jeg reagerer dårlig på dette. Har tidligere brukt easy life sin kosterstatter som måltidserstatter for et og annet måltid i løpet av uka, den er super, holder meg i ketose og gir en superbra metthetsfølelse som varer lenge. Bare så synd at jeg ikke aner hvordan jeg skal få tak i det lenger, da de her i byen kun selger det til medlemmer (var medlem før, men kan jo ikke være det evig!)
Iherb.com selger atkins shaker i fire pakninger til litt over 6 dollar..Jeg bestilte en med caffe/karamell smak og den er veldig god, 2 gram karber i en shake :) Synes det er greit med shake som mellommåltid de dagene hvor jeg trener f,eks.. Så får jeg i meg noe mellom lunsj og middag :)
Jeg lager meg smoothie av cottage cheese, egg, vann, fløte/mandelmelk eller kokosmelk og en neve frosne bringebær + evt. søtning. Smaker veldig godt og tar bare et par minutter å slenge sammen med stavmikser i hus.
Her blir det regelmessig morgenshake med prozyme pulver, soyamelk (<1kh sorten) 1 egg, linfrø, rapseolje og litt vann.
Dette holder meg gående til lunsjtid.
pga egget er jeg ikke så sikker om det er lurt å ta med i varme i flere timer, men uten egget skulle det gå fint.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.