Jeg har nylig startet et lite lavkarbo-prosjekt. Ikke for å ta av en haug med kilo, men for å vedlikeholde vekta uten å tenke mat hele tiden.
Jeg pleier ta en sekser med Tuborg en gang for uken (6x0,33cl). Jeg finner ut at dette inneholder ca 64g karbohydrater (og 70g alkohol). Vil dette være ødeleggende for en ellers greit vedlikeholdt lavkarbodiett? Er det noen som har erfaringer ifm øl?
Det vil --ikke-- være aktuelt med noe lite-øl (altså - lavkarboøl).
Prøv , en gang, med lavcarboøl i blindtest. Få noen til å fylle glasset for deg mens du har bind for øya. Max 1 av 10 kjenner forskjell. (Sørg bare for at det er fra samme bryggeri)
Mvh Grovsnus
Takker for raske svar. Jeg må vel prøve den blindtesten for å sjekke selv. Selv om jeg er skepsisk i utgangspunktet...
Finner:
Guinness Extra Stout Guinness (Ireland) -- 4.27% -- 153 -- 17.4g -- per 3,5dl med vare... Antall gram er karbohydrater. Rimelig heftig (om det er noe spesielt med karbohydratene i Guinness da). 153 er kalorier. (kilde: www.beer100.com/beercaloriesimports.htm)
Blir vel øl selv om jeg kjører lavkarbo på resten. Må unne seg litt.
Jeg er veldig glad i øl, Aass Pilsner er favoritten. Prøvde meg på Aass Øl Lite som er lavkarbovarianten til Aass og jeg synes den er utrolig smakløs sammenlignet med Pilsner, den smaker litt som alkoholfritt øl.
I følge denne er det ikke til å unngå at smaken blir tynnere på lavkalori/lavkarbo øl.
øl har skyhøy GI, så hold igjen på fettet den dagen du skal drikke øl. og hvis du plutselig er fornøyd med færre øl er det fint. mange lavkarbere blir fullere enn før på samme ølmengden. for å si det veldig enkelt: alt du spiser når du drikker øl legger seg rett på magen.
bare en tanke... hvordan er det med mengde karber i sterkere øll på polet? for hvis en feks drikker øll på 10% så trenger en jo jammen ikke mye. ;) prøvde en god en fra nøgne Ø som hadde 10,5%. og hvis den ikke har så mye mer karber enn vanlig øll så lønner det seg vel...?
for øll har jammen ikke jeg tenkt å gi opp helt heller altså.
men prøv lite øll også. vil tro det er en vanesak.
Kjøp kvalitetsøl på polet (de har litt bra utvalg i enkelte butikker og). Da drikker du mindre mengde, samtidig som det smaker MYE bedre!
Anbefaler Ægir sin Harvest, beste ølen jeg noen gang har smakt!
Er det ikke mer karber enn 69 i en sixpack!!?? :eek: Nå blir det mer øl på Veggpryd heretter! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.