Iset sa for siden:
Oppskrift? Jeg gadd ikke lete gjennom hele forumet. :rolleyes:
Iset sa for siden:
Oppskrift? Jeg gadd ikke lete gjennom hele forumet. :rolleyes:
sommerfugl sa for siden:
3 egg, 1dl cottage cheese, 1ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, litt salt, 1ss store havregryn, 1-2ss søtstoff. tror ikke det var mer altså.. jo! 2ss rapsolje :p
:)
Iset sa for siden:
Tuuusen takk! :klem:
Iset sa for siden:
Vet noen forresten ca-karboinnholdet i en slik pannekake?
MHM sa for siden:
Ca. 7 gram. Men jeg har begynt å lage den uten havregryn, og da er det bare 1,5 gram karbo fra cottace cheese. Men i går lagde jeg uten cc også... Så da ble det vel omtrent null igjen. Men smaken var ikke akkurat den samme. Smakte speilegg med kanel og vanilje...
Marianne sa for siden:
På FitDay fikk jeg følgende næringsinnhold:
100 g Sans Cottage cheese: 4g f, 1g k, 12g p
10 g Bjørn havregryn, små: 1g f, 6g k, 1g p
3 hele rå egg, str. medium: 13g f, 2g k, 16g p
7 g meierismør: 6g f, 0g k, 0g p
1 ss olivenolje: 14g f, 0g k, 0g p
1 ts malt kanel: 0g f, 2g k, 0g p
[color=teal][/color]
= 37g fett, 11g karbo, 30g protein. 507 kcal.
[color=teal][/color]
1 ts kanel inneholder 2g karboh. ??!!
Iset sa for siden:
Oj så da blir det egentlig 11 gram? Men jeg kan jo sløyfe havregrynen, da blir det jo mer ala Atkins. :)
Aline sa for siden:
men da er det meste fiber ;) du kan be om å få se carbs - fiber i oversikten ;)
eller kanskje du allerede har gjort det. ellers hadde kanelen inneholdt mere karber :ja:
;)
Aline sa for siden:
jeg fikk 4 uten havregryna :)
jeg burde ha fått mere, for dette holdt jo kun for cc og kanelen... hvor ble eggekarbene av..??
Aline er forvirret ;) :ja:
Iset sa for siden:
Hehehe. Det er ikke til å bli klok av dette. :eek: :fnise:
Men jeg er jo ikke av den "fanatiske" typen heller, bruker jo tilogmed en halv banan i morgensmoothien min (:eek: :smekke på hånden: ). Prøver å holde meg unna 50 gram karbo daglig, så da tror jeg ikke en slik pannekake ødelegger for meg. Men det er jo greit å vite uansett. :)
Aline sa for siden:
da går det nok greit både med og uten havregryn ;) :klem:
nøtta sa for siden:
kan man bruke fibrex ?? (noen som har hørt dette spørsmålet før :p..)
jeg skal prøve det i morra jeg til frokost .... men jeg må droppe cc er på avenning :D
nomma sa for siden:
Jeg bruer soyaflokker istedet for havregryn.. da sparer du karber..
nøtta sa for siden:
ja det gjør man med fibrex og for det er jo reint fiber :cool:
nomma sa for siden:
Hva er egentlig fiberex??????
bakte princess's brød her om dagen jeg brukte litt fiberhusk istedet for fiberex og det gikk bare bra.. brødet ble kjempe godt det..
Iset sa for siden:
Fibrex er vel noe lignende fiberhusk, men det fås visst ikke i Norge, husker jeg Prinsessa sa. Hun kjøper det fra Sverige, om jeg husker rett.
Nena sa for siden:
På helsekosten får du kjøpt sukkerroefiber, dette er det samme som Fibrex (men noe grovere i konsistens enn Fibrex). Fungerer helt utmerket!
David sa for siden:
Jeg har laga denne pannekaka hver morgen et par uker på rad nå, - den metter kjempelenge og smaker godt. Jeg har kutta ut søtningsmiddel, ellers blir det for mye kakesmak for meg. Orker ikke søtt om morran :)
Men i dag brukte jeg for første gang soyaflokker isteden for havregryn, og synes smaken blei litt annerledes? Litt bitrere liksom? Har ikke spist noe særlig soyaflokker før, er det annen smak på dem? (Selvfølgelig kan jeg jo nå reise meg og gå ut på kjøkkenet og smake på en :rolleyes: )
Eller er det bare jeg som er sløv på å reingjøre steikepanna? :D
jeef-micro sa for siden:
Jeg har brukt både sukkerroefiber og fibrex, men synes ikke det er så stor forskjell på det...
Elena sa for siden:
Iset,
hva erstater du havregryna med?
Iset sa for siden:
Jeg har bare brukt havregryn jeg. Har ligget på rundt 50 gram karbo daglig, så det har gått helt i orden. Nå vil jeg ligge litt lavere på karbofronten, så jeg har en "pannekakepause" for øyeblikket. :o
Elena sa for siden:
jasså ja.. jeg som synes du er så flink... så kan du ikke komme med tips... Fysj om :P
neida... kos deg med gryna.. jeg prøver meg uten :)
linse sa for siden:
Er det noen som vet helt sikkert hvor mange karber det blir i pannekaken om man sløyfer havregryn? Ble litt forvirret...:confused: Har nettopp begynt på ketolysekuren og håper at jeg kan fortsette med å spise den, for den er utrolig god!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.