Jeg har satt sammen etter flere oppskrifter en pizza oppskrift jeg likte og som mine normale pizza elskende barn sa at det var jammen den beste jeg hadde laget......
4-5 egg(jeg brukte 5 små)
4,5 dl revet ost
ca 30 gram kruskakli
2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
ca 0,5 dl fløte
litt salt
2 ss olje
Denne forstekte jeg på 200 grader i ca 20 min da ble den mørk i fargen og god å sprø. Deretter tok jeg på hjemmelaget pizzasaus og det vi ønsket av fyll og toppet det hele med masse god ost. satte den inn i ovnen igjen ca 10 min eller til osten har fått den fargen du vil ha.
Tror jammen meg jeg skal prøve denne her! Jeg har sett uendelig mange oppskrifter på pizzabunner her inne. Faktisk så mange at jeg har blitt helt forvirret.
Denne bunnen inneholdt ting som jeg allerede har i hus, så da blir det middagen en dag i uken!
jeg bruker en liten boks tomatpure, 0.5 dl olivenolje, 1-2 ss balsamico eddik, litt salt og pepper.
Med dette blir det mye mindre fuktighet og lettere med sprø bunn
Det kjøper du på helsekosten og enkelte matbutikker med meget godt utvalg. Er vel ett slags bindemiddel, og jeg fant raskt ut at det er noe man MÅ ha i skapet
Nå har jeg akkurat bakt en porsjon som jeg skal bruke som brød, så god var den! Har liksom ikke funnet noe annet brød jeg liker så godt, men dette ble bra med div. pålegg på :p
Hei.
holder på med denna oppskriften nå.. stemmer det at den skal være ganske seig og litt vanskelig å få smurt utover på bakepapiret? hehe... nybegynner :P
Jeg smurte den ganske tynt utover og da ble den ganske sprø :)
Smagte sinnsygt godt denne her! :D Skal lage denne flere ganger!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.