< Tilbake til oversikten

Hva drikker du?

hope10 sa for siden:

Ja jeg har funnet noen oppskrifter på ulike drinker, men jeg lurer mer på hva dere drikker i det daglige utenom vann? eller vann med smak av agurker, sitron e.l?

Skal sette hele familien over på dette neste mandag etter en sakte overgang helt siden ifjor sommer, er kun litt igjen nå, å det siste er drikken.

Vi drikker vann til tørstedrikk og til middag, men de drikker appelsinjuice til måltidene utenom middagen, lurer på hva jeg skal erstatte det med, de blir fort leie av bare vann de..

(Vi kan ikke ha melk, da 2 av ungene våre ikke tåler den, så de har juice nå. Spent på om det var noe annet også de kunne ha, brus får de ikke lenger, har en med ADHD, så vi har egentlig bestemt oss for å komme oss mest mulig av sukker, for å se om det kan hjelpe han med lavkarbo mat, uten sukker i mest mulig grad, )

Val sa for siden:

Farris/Taffel vann:)

sidn sa for siden:

Jeg drikker (nesten) bare vann og/eller farris. Min mann og våre barn har drukket juice og melk til frokost og kvelds i årevis, men juicen er nå nesten helt kuttet ut. Faktisk foretrekker hele familien vann til måltidene nå (eller i kombinasjon med melk til frokost - et glass av hver), men det var en overgang og det tok litt tid til å bli vant til det.

Ellers drikker vi litt brus i helgene. Ungene varierer med farris iblandet litt saft.

hope10 sa for siden:

Vi kan ikke ha melk, da 2 av ungene våre ikke tåler den, så de har juice nå. Spent på om det var noe annet også de kunne ha, brus får de ikke lenger, har en med ADHD, så vi har egentlig bestemt oss for å komme oss mest mulig av sukker, for å se om det kan hjelpe han med lavkarbo mat, uten sukker i mest mulig grad, men tusen takk for tipsene til nå :)

TrillTrall sa for siden:

Jeg drikker kun vann og te egentlig, et par ganger i årt litt brus bare. Guttungen likeså, kun vann + brus ved spesielle anledninger. Jentungen drikker vann og eplejuice og litt melk + brus i selskap. Vi har dog aldri brus bortsett fra til bursdager og jul, har det aldri helgene f.eks.

Jeg er ingen brusdrikker selv så jeg husker aldri å kjøpe det til ungene heller og det er jo like greit. De drikker uansett ikke mye av det, etter et glass eller kanskje litt mer så vil de ha vann. :) Jentungen var på nyttårsball på skolen for en stund siden og var noe fortørnet over at de ikke solgte vann, bare brus. "Men kjøpte du deg ikke en brus da?" spurte jeg og hun så forferdet på meg:"Men det blir jeg jo ikke utørst av!" :D

Rin sa for siden:

Hjemmelaget iste kan kanskje være et alternativ, hvis det må være noe "med smak i"?

Selv drikker jeg vann, te, kaffe, litt lettbrus.

ccgirl1982 sa for siden:

Hei.
Jeg drikker fun light saft, pepsie max, farris, bris, vann, te :)

Men må ærlig innrømme at det går litt for mye pepsi max her hjemme så jeg er igang med nedtrapping for d kan bli litt mye (blir avhengig, iallfall jeg).:p

Echo sa for siden:

Kanskje du kunne vann ut juicen i en overgangsperiode? Eller hva med vann med kule isbiter i (frossen juice, bringebær osv)?

Pøsh sa for siden:

Kanskje smoothie kunne være noe?

Pøsh sa for siden:

Dette skjønte jeg ingenting av :p

langaard sa for siden:

Jeg MÅ ha isbiter i vannet:)

frk_johansen sa for siden:

Jeg drikker bare vanlig farris, kanskje en cola zero innimellom... drikker ikke saft eller te...

lifejack sa for siden:

Det tenkte jeg også kunne være en idé. At man f.eks. velger å ha juice til kun ett av dagens måltider, og at denne vannes ut for å få en myk overgang til etter hvert å drikke bare vann:)

babydoll sa for siden:

Kaffe
kaffe
kaffe
kaffe
kaffe
kaffe
kaffe
kaffe
kaffe

wait a minute...

langaard sa for siden:

:lol:

2011-slank? sa for siden:

Vann og kaffe, Pepsimax i helgene:D

bamseline34 sa for siden:

Her går det bare i pepsi max og litt vann med sitron

Jeg er helt vill etter pepsi max

Mellon sa for siden:

Vann, te, kaffe. Fun light for kos, og pepsi max i helgene

murse sa for siden:

Mine barn er veldig glad i frukt- og urtete. Helsekostbutikkene har mye å by på. Søtning er ikke alltid nødvendig, teblandinger med litt lakrisrot i er ofte søt.
Sukkerfri sjokolade eller kakaopulver smeltet i kokosmelk er godt.
Jeg bruker mest vann, te og farris. Sønnen min er glad i farris med fun light saft i. Men ikke alle tåler like godt kunstig søtning. Jeg er skeptisk, og bruke det stortsett til helg og fest.

prøvende sa for siden:

Her går det mye i Pepsi Max :rolleyes:, litt vann om kveldene, eggemelk og smoothie for å få i meg nokk fett .....

Tittit sa for siden:

her går det i kaffe,kaffe,kaffe,kaffe og vann :)
dere som lager smoothie, hvordan lager dere det?
jeg brukte tidligere mye av det sjøl men da brukte jeg frossne bær og frukt og det kan jeg jo ikke nå.

pusen2008 sa for siden:

Her går det mest i Olden boble, og skal jeg skeie ut litt tar jeg et glass med Olden Boble med eplesmak. Liker så godt den smaken, men den er det karber i. Savner eplejuice om morgen, men går jo greit med vann også..

LineJM sa for siden:

Vann, vann, kaffe om dagen, te om kvelden en og annen farris eller annet mineralvann. Og hvis jeg gidder putter jeg litt smak i vannet med sitron/lime eller mynte. En mugge vann med noen mynteblader i som står i kjøleskapet blir forfriskende godt.

Rosekinn sa for siden:

Huff, jeg er avhengig av pepsi max. Skremmende i grunn. Men har en plan om å trappe ned. Men fryktelig vanskelig. Har nettopp starta igjen med lavkarbo igjen, så maxn får bli til jeg har kommet i rutinene igjen der :) Kan ikke kutte karbo og maxn på samme tid. Da blir jeg smågal :) Å ikke lett å være rundt de første dagene

Skulle vært mye flinkere til å drikke vann.

hope10 sa for siden:

Her var det jo komt en hel del med gode forslag jo :snill:

Tusen takk skal dere ha :klem: Setter stor pris på det :snill:

LiMe sa for siden:

Ett glass fun-light med appelsinsmak til frokosten. Et og annet glass soyamelk naturell, kaffe, te på kveldene, litt sukkerfri brus og litt vin i helgene :)

Heaven sa for siden:

Har falt pladask for kamillete. Yammi!
Drikker også 2 l vann pr dag. Cola zero i helgene :)

prøvende sa for siden:

Jeg tok 100 g frossne bringebær (0,4 kh), 2 stk egg (2 kh), 2 ss olivenolje, 2 ts natreen og 0,5 dl fløte (1,4 kh)
Altså totalt 3,8 kh :)

Kjører alt i foodprosesoren og tilsetter litt vann om jeg synest det er litt tykt. Husk bare på at om det blir stående en lite stund blir det helle mer flytende fordi bærene ikke er frossede mer.

IKJ sa for siden:

Lillebroren min har ADHD og han nevnte noe om at mange med ADHD reagerer på e-stoffet e-211 ( tror jeg at det var....) det var visst mye verre enn sukker. Sjekk det opp med legen eller noe for å få det helt riktig. Tror det finnes i mange sukkerfrie produkter.

Lite tips;)

Er det lov å drikke fun light på lavkarbo LCHF?
Hvis ja alle typene?

Jeg drikker forferdelig mye brus , pepsi max, tørr ikke si hvor mye det blir for flaut. men jeg tenkte noe å bytte på kanskje hadde vært tingen.

en ting til. dere som drikker pepsi max, hvor mye drikker dere i løpet av en dag?

langaard sa for siden:

100 g frossne bringebær (0,4 kh), Bringbær har 3,2kh pr 100g:)

KarMa40 sa for siden:

Farris og juice blandings er veldig godt!

Og så drøyer man juicen og vanner ut sukkeret.

Vi er hjemme med tett i nesen og mitt lille luksusbarn drikker farris og brämhults bringebær, som riktignok har tilsatt sukker, men selv da med 9g pr 100. og blandingen er 50/50...

All naturlig juice, med fruktkjøtt og whatnot, blir mer interessant med farris for det bruser mer av det:)

megselv sa for siden:

Jeg fant sukkerfri iste i butikken på en slik liters flaske, men nå er det jo ikke sikkert det er riktig søtning i den daaner ikke
Men det står null karber på den, kjempegreit for meg som elsker iste!

LineJM sa for siden:

Iste er godt! Kan jo lage det selv også av vanlig svart te eller en fruktte. Lage den ekstra sterk og avkjøle.

langaard sa for siden:

Akkurat nå, så nyter jeg et glass tørr hvitvin:D

LineJM sa for siden:

Heldiggris. :) Jeg har bestemt at jeg ikke får vin før til helga.
Drikker vann akkurat nå.

Kitsu sa for siden:

Her går det i kaffe, te, kaffe, te, kaffe, te, vann, dopause, mere te, og bitte, bitte litt Cola Zero en sjelden gang i blant. XD

langaard sa for siden:

Ifølge bibelhistorien gjorde jo Jesus vann til til vin:) jeg føler meg velsignet:D

LineJM sa for siden:

:lol:

:engel_ikk ?

HappyMe sa for siden:

Vanligvis drikker jeg et glass juice til frokost, så te, vann og pepsi max resten av dagen.
Men det ene frokostglasset til juice kan gjerne bli til to på morgenen, for jeg er glad i å ha noe å drikke under hele måltidet. Så idag var første dagen jeg har kjøpt melk. Og ikke bare melk, men h-melk. For meg å være var det utrolig rart. Ikke bare er jeg ikke glad i melk, men har alltid holdt meg unna h-melk før (før lavkarbo, selvfølgelig:D). Må si det faktisk var veldig godt med et glass melk til fløtepannekakene i dag, så jeg tror jeg sakte men sikkert skal trappe ned juicen og gå over til melk til frokosten.
Hihi, en lang avhandling fra min side i dag.:p

ccgirl1982 sa for siden:

Uff alt for mye, bler temmeligt flaue eg åg... Somregel 3 liter... Men skal prøve å kutte det ut. Mange flinke her inne som bare drikker brus i helgene, det synnes jeg er lurt, blir ganske avhengig av pepsi max..

Kanskje sa for siden:

Jeg er ikke flink til å drikke.
Det blir lite vann.

• Drikker svakt utblandet funlightsaft,
  • te med kunstig søtning,
  • eggemelk med variert smak, og
  • smoothie.
    Har bare drukket brus tre ganger på de 5 ukene jeg har gått på kuren.

tre liter. det var da ikke så ille. jeg har mer en det tilog med.
Jeg kjeder meg drikker

olsoraune sa for siden:

Jeg var kronisk avhengig av Coke Zero. Drakk 1-2 liter daglig, men etter at jeg ble mere kostholdsbevisst, gikk jeg konsekvent over til vann. Det var ikke vanskelig i det hele tatt, da jeg folte kroppen min hadde det bedre, og vekta gikk ned. Forutsetningen er selvfolgelig at man har godt vann og innforer vaner. F.eks sitter jeg aldri meg ned med PC'en uten et stort glass vann som bare forsvinner av seg selv. De gangene jeg koser meg med alkohol, blander jeg meg bare et glass med ren vodka og lskaldt vann..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.