Har skjønt at ketolyse er for de med min 10 kg overvekt, men fra hvilke kriterier? verdenshelseorganisasjon sine tall - BMI? Grunnen til at jeg lurer på dette, er fordi min BMI er på 25+ og er altså ikke veldig overvektig. Gikk opp fra 55 til 65, og vil altså ned 10 kg.
Kan jeg ikke gå på denne kuren og forvente resultater?
Hei.
Jeg er på samme vekten så deg ca og jeg går nedover, er i ketose og koser meg med masse gode mat:)
Første gang gikk jeg ned fra 70-60, nå så er jeg i andre runde å skal ned 5-10 kg til og kroppen er fortsatt med på livstilen min.
Jeg vet ikke hvem så har bestemt min 10 kg, kanskje d er Torkil siden det står i boka.
Men jeg anbefaler ketolyse på det varmeste:)
Ser ingen problemer med at du kan begynne med Ketolyse når du skal ned 10 kg.
Lykke til, dette klarer du:)
Hvis du har planer om å forbli i ketose, så ser jeg ikke noe galt med å gå i gang med ketolyse. Hvis du ikke har planer om det, så hadde jeg nok prøvd noe annet først.. Bare sånn for å slippe den harde overgangen ketose kan være for kroppen, også er du kanskje ferdig når endelig kroppen har omstilt seg osv:) Tror det er det som er essensen i dette med at man ikke bør ketolysere når man "bare" har 10 kilo å gå ned, men skal ikke si noe sikkert.
her var det litt forskjellige svar ja! greia er at jeg fullt mulig kunne ha gått på denne kuren i lang tid om jeg skulle ha fortsettet å bo og leve slik jeg gjør nå...men det har seg sånn at jeg skal reise til bali i 3 mnd om knapt 3 uker; så tenkte at jeg skulle gjøre litt tiltak her asap! lever mer eller mindre lavkarbo til vanlig...vet jo ikke helt hva slags mat de serverer oss der og hva jeg kan få tak i.
Jeg er livredd for å gå opp i vekt, da tiden er temmelig knapp....så må jeg jo unngå å gå opp i vekt om jeg spiser forskjellig som her, der!!
Gosh.....:confused:
Tror desverre at du ikke kommer deg ned ti kilo på tre uker jeg da.
De som opplever å gå ned mange kilo til å begynne med er de som for oftes har MYE å gå på ....
Og som det blir skrevet her så kan man risikere å gå opp i vekt.
Nei det er jeg klar over....smertelig klar over...! derfor jeg lurer på om det er vits for meg å kjøre på med ketolyse, for så å gå over til så normal lavkarbo som jeg klarer når jeg kommer ned.
?:o
Tror ikke jeg ville valgt å starte en ketogen diett som trolig bare får vare i 3uker. Da ville jeg heller holdt meg til litt mer generell lavkarbo (som det virker som du gjør allerede), også heller kanskje tenke litt på kaloriene(:eek:) disse ukene (liker ikke å si at man skal tenke på å kutte kalorier, men siden det bare er snakk om noen uker så...), og så får du finne ut av hva du gjør med kostholdet når du kommer tilbake fra Bali. Er det kost inkludert siden du sier noe om "vet ikke hva de serverer oss"?
Hva med en annen "type" lavkarbo. Du har mye å vinne for helsen sin del også! Fedon f.eks. Ikke så stor endring for kroppen som å få den i ketose, og mest sannsynlig også vektnedgang om du passer på.:D
Du kan jo leve lavkarbo, men bare ikke hoppe rett uti den strengeste ketolyse. Begynne med å bytte ut ris, pasta og brød. Les masse fra de forskjellige retninger og les matvaretabellen.
At det er vektregulerende tror jeg faktisk jeg har erfart - Gikk relativt fort ned fra 70 til 63 kg og så var det bom stopp uten at jeg endret noe bestemt. Hadde 62 som mål, så ikke langt unna og overhodet ikke krise. Har relativt lav fettprosent ift. vekta, så muligens sier kroppen fra at "dette er passe". Jeg spiser godt, generelt lavkarbo, som regel i ketose (så ikke bestemt etter ketolysemetoden), men ingen streng diett på hverken type mat eller mengde. Og vekta er så stabil som den aldri har vært før. Deilig og avslappende for en gangs skyld:-)
Sikkert mange ulike erfaringer ute å går:) Jeg gikk ned 3 kg den første uken på ketolyse/lakarbo og jeg har ikke for mye å ta av(ligger under 60 nå). Så det er ikke bare di aller største så mister mye vann den første uka:) .
Om du ikke kjører ketolyse så hadde jeg iallfall holdt meg innenfor lavkarbo. Fett brenner fett er faktisk sant og det virker- jippi:p
Lykke til samme hva du velger og alle har ulike erfaringer på hvor mye og fort di første og siste kg renner av :)
Takk for gode innspill! :) Vi blir ikke servert mat der nede nei, men ser ikke for meg at jeg klarer å finne like "riktig" mat der som her hjemme.
Blir spennende og se! Tenker at jeg ikke stresser med å komme i ketose, men fokuserer på å tenke over kcal mengde i "vanlig" lavkarbo som anbefalt.
Nytter vell ikke ha dårlig tålmodighet, får vell bite i det sure eplet og miste kg gradvis mot sommeren...:(:o
Forhåpentligvis mister jeg litt overflødig vann på disse ukene, merker at jeg holder ekstremt lett på det, skal ikke mye til.
Jeg bor selv pa Filippinene og vet hvor vanskelig det kan bli med maten. Her er det jo ris til omtrent alle maltider ! Alle former for brodmat kan du glemme. Det er bare sott og ekkelt. Hvis du har mulighet, bring sa mye grovt knekkebrod fra Norge som du kan. Andre maltider gar stort sett greit, men du kan fa noia av all den risen man stort sett alltid blir servert.. Jeg vet ikke om Wasa importerer til Indonesia, men jeg fikk etter en grei henvendelse vite at Wasa var a fa kjopt i Manila, og det stemte savidt, men for meg er det minimum 2 dagsturer. Send en mail til Wasa og spor om distrubtion in Indonesia
Dersom de er normalvektig etter BMI kalkulering, så forstår jeg det. Har en venninne som er like høy som meg, men hennes ideal vekt (personlig) er 10 kg under meg, og alikevel ser vi omtrent like ut i hver våd idealvekt. BMI er med andre ord ikke like bra målemetode for alle, jeg har en veldig tung kropp, og derfor en veldig høy vekt. Jeg kan se greit ut ved 70 kg, mens venninna mi faktisk ser småfet ut ved 70 kg
BMI er ment for inaktive personer med gjennomsnittelig kroppsbygning, så det sier seg selv at det ikke gir noe fornuftig og sammenlignbart tall mellom enkeltpersoner. Det er fint for å sammenligne store grupper mot andre store grupper, men det burde vært forbudt å bruke på enkeltindivider.
Hei!
Gled deg til Bali :D Har vært der mange ganger og er ett av mine favorittsteder å reise for å surfe :)
Indonesisk mat består mye av ris (nasi goreng=stekt ris) - slik poteten er tilbehør i norsk mat.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg, som nevnt over her, bare forsøkt å følge lavkarbo så langt det går. Får du risen ved siden av...så ikke spis den bare. Spis mer av "hovedingrediensen" i retten. Det er mye grønnsaker, fisk og kylling.
ja, uten at jeg skal gå for mye i detaljer som kjeder deg...
Håper du får en kjempefin tur til Bali :) Du klarer det helt fint!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.