< Tilbake til oversikten

Diaré

Lotski sa for siden:

Flaut spm :p Og sorry detaljene.

Første gang jeg prøvde ketolysekuren slet jeg med diare og kvalme.
Nå prøver jeg den igjen, å med en gang kroppen min kom i ketose kom diareen og kvalmen.
Å da er det ikke bare litt. Har siden mandag gått på do minst tre ganger i timen. Blir gal. Får ikke kommet meg på trening, gått turer, butikken.

I boken står det ingenting om denne bivirkningen, men etter å ha lest rundt om kring på nettet om de som er negativ mot ketolysekuren står det mye om diare.

Hva stemmer :confused: Vil dette gå over? Vet om flere som har slitt med det samme.

Kanutten sa for siden:

Drikk eplecidereddik! Det frisker opp magen. :ja:

Kitt sa for siden:

Dersom du har mye diare og er kvalm, får du nok i deg litt i overkant mye fett.
Mange går svært sterkt ut og pøser på med fett, men mange mager tåler ikke det!:eek:
Hold godt igjen på fettet noen dager og øk igjen ganske så sakte!:)
Pleier å overbevise selv den mest påståelige mage!;)

Og for all del, hold deg unna søtningsmidler i både mat og drikke!:eek:

Om du vil ha slutt på diare- problemet litt fort, er loperamid- tabletter tilgjengelig på nærmeste apotek. MÅ brukes som pakningsvedlegget sier!

Lotski sa for siden:

Spiser ikke for mye fett, heller omvendt :o

Kitt sa for siden:

Om du heller ikke får i deg søtningsstoffer, er det nok kroppen din som sliter litt ekstra i overgangen til ketolse!
Ikke noe annet å gjøre enn å holde ut en liten stund til, for det vil gi seg etter hvert, eller gå over til generell lavkarbo ala Fedon, feks!
Ikke noe galt i det!:) Alt passer bare ikke for alle!:p

Lotski sa for siden:

Aldri brukt søtningsstoffer siden jeg begynte. Ja, skal prøve noen dager til å se om det ikke gir seg :D

Kitt sa for siden:

Det kan ta opp til 6 uker før kroppen får teken på å bruke ketoner som brennstoff. Mange sliter med kvalme, hodepine, utmattethet og diare til dette punktet. Så blir alt så mye bedre sånn nesten over natten!:)

Lunaluna sa for siden:

Kanskje det er der det ligger? Første gang jeg prøvde meg på lavkarbo var jeg helt grønn og visste ikke at man måtte spise fett, så jeg levde stort sett på magert kjøtt/protein. Det var ikke magen happy for...:p
Tror også at det hjelper å få i seg nok grønt, men jeg vet jo ikke hvor mye grønt du spiser.

olsoraune sa for siden:

For meg var det omvendt. Ble kvitt langvarige diareplager da jeg begynte med lavkarbo. Nar det gjelder kvalmen hjelper det meg a spise en passelig bit ra ingefar.

annex sa for siden:

Jeg blir mye bedre i magen med lavkarbo, så det er litt omvendt for meg.
Men uansett så ville jeg prøvd probiotika som du kjøper reseptfritt på apoteket.´("Gode" melkesyrebakterier).
Det har hjulpet meg ved mageproblemer.
Disse skal være mye bedre enn f eks idoform (ifølge dr. Torkil). Spør på apoteket!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.