Helt enig, Holiday-dippen er best.. Men hva dipper dere egentlig? Pleide å bruke gulrøtter, med det går jo ikke på et ketogent kosthold.. Og ikke liker jeg stangselleri..
Jeg lagde denne, men den ble alt for salt for meg, så vær litt forsiktig når dere blander i. Mengden passet heller ikke helt, for meg holdt dette til 5 bokser rømme, ikke en halv:)
Men den smakte veldig likt tortilladippen på pose da, så hvis man bare blander litt og litt, så blir det bra!
Det beste er osteknekkis. Kjører forskjellig ost i microen på full effekt i ca 3 min. Da blir dem som potetgull. Sprø og deilige. Det er nammenam å dippe:D
Jeg bruker reddiker, agurk og knutekål i staver i tillegg til selleri og av og til litt gulrot. De som liker rå blomkål kan jo bruke det også, men det er ikke min greie.
oi. jeg pleier å lage en dipp til datteren min som ligner på holliday-dippen, men jeg tar det på slump så jeg vet ikke hvor mye som skal i av hvert slag.
men i allefall:
rømme
paprika pulver
hvitløkspulver
gastromat
det begynte med at jeg glemte å kjøpe dipmix og da måtte vi jo blande sammen noe selv, og siden denne ble godkjent og er ganske lik den i pose på butikken så har vi bare fortsatt å lage den.
Denne er god! Venninna mi googla seg fram til denne og laga til meg då eg var der på strikkebesøk ein fredag kveld. Ganske snilt av henne, sidan ho absolutt ikkje likar verken norzolaost eller dip sjølv!
Elsker også Holiday-tippen, og har lenge prøvd å knekke koden... Har vel delvis gitt opp, men har funnet en metode som ihvertfall reduserer karbohydratene...
Bland ut dip-posen med
ca 3 tsk paprikapulver
ca 2 tsk hvitløkspulver
litt hvit pepper
litt kayennepepper
Rør krydderblandingen godt sammen, og del den i to. Bland den ene halvparten med 3 dl rømme. Og, så kommer cluet.... Det mest karakteristiske med holiday-dippen er jo løksmaken (synes nå jeg ihvertfall). Siden jeg manglet løkpulver, så finhakket jeg ca 2 spiseskjeer gul løk (ca 15 g = ca 0,9 g kbh) og blandet i dippen. Smaksatte tilslutt med et par dråper sitronsaft og litt salt.
Voila! Var kjempegodt og jeg fikk halvert karbohydratene! Mulig det funker med 1/3 også..?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.