100til75 sa for siden:
Begynner allerede nå å gå tom for ideer. Har spist avokado med reker, lavkarbo brød, salat, d var det....
100til75 sa for siden:
Begynner allerede nå å gå tom for ideer. Har spist avokado med reker, lavkarbo brød, salat, d var det....
TrillTrall sa for siden:
Vi har micro, kokeplater og litt kjøkkenutstyr + kjøleskap. :) Har gjerne med omelett fra fryseren hjemme, lager en omlett på jobben, har med frossen tomatsuppe (Ziggys) og solsikkebrød som jeg tar opp fra fryseren når jeg går hjemmefra om morran. Evt. rugsprø med makrell i tomat eller med smør, jarlsbergost og sukkerfritt bringebærsyltetøy. Evt. jeg bare koker et par egg og spiser med smør, pepper og kaviar. Lager også salat av og til, gjerne med stekt squash, bacon og løk over - mmmmm! :sikle:
100til75 sa for siden:
Hvordan kaviar bruker du?? finner bare med masse karbohydrater jeg.
Rygsprø, er det ikke karbohydrater i det?
Og hvor finne du sukkerfritt syltetøy? d vil jeg også ha.
aktivjente sa for siden:
Hvis du baker nannas fantastisk gode, enkle knekkebrød (5 min å mixe sammen, 1 time i ovnen) får du kun 1.5 karber per knekkebrød. Spiser tre slike med smør og hvitost de dagene jeg ikke har med salat.
I går bakte jeg Gerds frokostboller. - Salami og majones for første gang siden august; gjett om jeg storkosa meg!
senorita sa for siden:
middagsrester og kalde egg :P Karbonader etc... spiser aldri lavkarbobrød..
Kitt sa for siden:
Flere tråder om det her inne. Mye oppfinnsomme folk her!:D
babydoll sa for siden:
Middagsrester er favoritten! Idag hadde jeg derimot med meg hjemmelagede kjøttboller med hvitløk og fetaost i, samt en boks seterrømme jeg brukte til "saus". Igår hadde jeg med omelett som jeg varmet opp igjen i mikroen.
sylwester sa for siden:
Mens andre kaviarer (mikser) muligens har mindre karber er det kun fordi de er blandet med majones eller andre ting for å få en mildere smak. Den originale fra Mills har 13g, men er etter min oppfatning den med mest smak og den jeg bruker minst av. Jeg bruker gjerne dobbelt mye ekte majones som kaviar slik at fettandelen i et måltid blir sånn passe. F.eks. på 2 bløtkokte egg med 10g kaviar og 20g majones har 2,1g karbo og 81% energi fra fett. Med lavkarbobrød så vil det være litt mer, men ikke skremmende.
Jeg har majonesdilla så jeg spiser reker i majones, sardiner i tomatsaus med majones og makrell i tomat med majones :)
Ang syltetøy så kjøper jeg bringebær på sommeren, bruker certo syltepulver og kunstig søtning ala flytende natreen. Det blir under 4 karber/100g og mer naturlig en kommersielle produkter.
Hamster59 sa for siden:
Som regel rester fra middag, noen ganger egg (kokt, stekt eller eggerøre) med spekepølse, chorizo eller røykalaks. Gjerne med litt avokado, tomater og evt gresskarkjerner. Lavkarbobriks eller knekkebrød ved siden av. Kan evt ta 1 eller 1/2 rugsprø, brød skal bare være tilbehør.. Man kan spise makrell i tomat (den med filét), men sausen inneholder litt sukker, så det er lurt å skrape den av.. Ang kaviar ville jeg ikke kjøpt den i tube, men helst laga den sjøl, evt kjøpt butikklaga.
100til75 sa for siden:
hva er nannas knekkebrød og gerds frokostboller?? Oppskrift??
Kitt sa for siden:
100til75 sa for siden:
Du er en knupp assa. sender linker både hit og dit. Tuuuuuuuuuusen takk:D
senorita sa for siden:
Kitt er som regel en knupp :D Ikke den ting hun ikke klarer å finne frem :D like
TrillTrall sa for siden:
Kaviar inneholder jo litt karber, men jeg lesser jo ikke på i hauger og dunger da, dessuten er ikke jeg på ketolyse. :) Derfor kan jeg spise 1-2 rugsprø innimellom.
Sukkerfritt syltetøy har de da overalt? Nora uten tilsatt sukker heter det.
TrillTrall sa for siden:
Pøh. Makrell i tomat uten tomatsausen er da ikke noe godt. Så det så. ;)
Debussy sa for siden:
Spiser stort sett salat - kan jo lage i utrolig mange varianter (skinke, reker, krepsehaler, kylling osv., osv...), og det er kjempegodt!!! Varierer med dressing, men som oftest blir det fetaost i olje.
De få gangene jeg har noe annet er det stort sett Rugsprø med noe godt pålegg, eller en middagsrest.
sylwester sa for siden:
Pass på: Uten tilsatt sukker == tilsatt fruktjuice (som i praksis er fruktose).
bærrgen sa for siden:
Jeg spiser lavkarbobrød med meierismør og jarlsberg :)
BlirFjong sa for siden:
Jeg spiser for det meste salat, som jeg varierer med ingredienser men en halv boks tunfisk, et kokt egg og en håndfull raspet ost er alltid med i salaten. Noen dager har jeg med meg middagsrester som jeg varmer i microen, og en sjelden gang blir det lavkarbobrødskiver med smør og ost/salami.
TrillTrall sa for siden:
Nope. Søtet med isomalt og sukralose står det på glasset. Dessuten bruker jeg svært lite av det. :)
BlirFjong sa for siden:
Lerum sin sukkerfrie er også veldig bra sånn sett, har brukt det litt. Tror det har litt mindre karber enn Nora sitt? I alle fall sist jeg sjekket.
sidn sa for siden:
Vanligvis kjøper jeg med meg diverse greier fra Rema som jeg har i kjøleskapet på jobben. Typisk handleliste kan være: peppermakrell, cottage cheese, paprika, tomat, agurk, isbergsalat, krepsehaler, majones, avocado, olivenolje, ost osv. Prøver å variere litt gjennom uka. I tillegg tar jeg med meg kokt egg hjemmefra og evt middagsrester dersom det er noe igjen, da. Det hender jeg går innom en innvandrerbutikk i nærheten og kjøper fersk fetaost og ulike varianter av oliven fra ferskvaredisken der. Nam-nam! Ikke er det så dyrt heller... Her har de også et vanvittig godt utvalg av nøtter i alle varianter, så det hender jeg handler inn noe "nødproviant" fra den delen av butikken også.
Nicpins sa for siden:
En kotelett. En mør en. Som ble til overs fra middagen dagen før.
Når jeg spiser ordentlig kjøtt i lunsjen så er jeg nesten ikke sulten til middag en gang. Og da trenger jeg ikke stresse med middagslaginga eller bli fysen og handle tøys og fy-mat på butikken.
Egwene sa for siden:
Kyllingsalat med kyllingfilet fra dagen før, litt egg eller cottage cheese, ost og varierte grønnsaker:)
Nupsida sa for siden:
Idag har jeg med middagsrester fra igår, en slags gryterett?
Stekt kjøttdeig og løk, med en saus av hermetiserte tomater og fløte og masse krydder :)
Er ganske fornøyd, siden jeg de siste ukene har hatt med meg to fedonskiver med ost på. Kanskje jeg faktisk holder meg mett nå, hehe :P
Greddy sa for siden:
Hva er matpakke for noe? :p
Nicpins sa for siden:
Det tror jeg! :) Bra jobba! Og de har kjempefine, billige plastbokser på Biltema.
Tror det lureste er å omprogrammere hjernen litt. Vi er vant til at frokost/lunsj/kveldsmat = brødmat. Hvorfor ikke heller tenke at mat = næring og brensel, og så bare spise det som holder oss mette og energiske leeeeenge. Ergo = kjøtt/fett/protein.
Brødfella eller eventuelt salatfella er psykologisk, ingenting annet. Jeg kan ikke spise noen slags lavkarbo brøderstatninger, uansett hva de inneholder, for da går jeg ikke ned i vekt. Det er ikke kroppen min som trenger brød til tre av dagens måltider, det er "oppdragelsen" min som tror jeg trenger det. Mammastemmen inni hodet. :D
Nupsida sa for siden:
Ja, er rart hvordan slike ting sitter helt stuck i tankegangen! :P
sidn sa for siden:
Med en fortid i Grete Roede-filosofien tar jeg meg i å ha dårlig samvittighet hver gang jeg må passe på at det er nok fett totalt sett i det jeg spiser til et måltid. Det blir nesten litt småsyndig å hente frem fløten og meierismøret... Regner med jeg vokser det av meg når jeg blir mer vant til dette nye lavkarbo-regimet :-)
Heaven sa for siden:
Jobber i bhg og har fullt utrustet kjøkken til disp. daglig.
har alltid med meg en god salat, gjerne med kylling. En porsjon fløtegrøt, middagsrester, omelett, eggesalat, kyllingvinger, lavkarbobrød osv osv.
Gørrkoser meg med maten og ble sulten av å skrive ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.