Nooria sa for siden:
Jeg mener å ha lest tidligere at man gjerne går opp i vekt/nedgang i vekt stopper opp rett før man skal ha mensen, men at man gjerne tar av ekstra rette etter mensen har kommet?
Stemmer det eller er det motsatt?
Nooria sa for siden:
Jeg mener å ha lest tidligere at man gjerne går opp i vekt/nedgang i vekt stopper opp rett før man skal ha mensen, men at man gjerne tar av ekstra rette etter mensen har kommet?
Stemmer det eller er det motsatt?
mofe sa for siden:
JEg tenker meg at grunnen til at mange går opp i vekt like før mensen, er at kroppen samler opp væske?
Også når man er ferdig med mensen, så er jo det ute..
Herregud for en rævva forklaring, men.. jah.. :o
Aline sa for siden:
det er vel sånn at når mensen setter igang, så forbrenne man mere, men man for også større søthunger/ matlyst..
så man går mere ned om man klarer å spise som "normalt"...?
Nille sa for siden:
Har aldri hørt at man forbrenner mer før eller når man har mens ... Sen var ny !
Tror det er veldig individuelt.
MEN jeg vet iallefall at den stadige jeg hører ute på andre forum er at "jeg veier meg ikke denne uka, det er deprimerende fordi jeg har mensen og alltid veier mer da". Så hovedvekten av folk får nok litt ekstra å dra på de dagene.
Personlig varierer det voldsomt. Noen ganger går jeg hverken opp eller ned - andre ganger er jeg flere kilo tyngre... alt etter hvor mye vann jeg samler. Har aldri opplevd å ta av iallfall... men nå er jo ikke den som tar av så veldig heller da ! :p
Noen som vet om det finnes noe vitenskaplig på dette ?
Aline sa for siden:
leste et kk hos frisøren en gang hvor det stod masse om hvordan kroppen virker før, under og etter mensen. forbrenning, og andre saker. dessverre husker jeg ikke så mye av det, men om noen har en stor samling med kk, så tror jeg det stod i julenr i 2004 ;) eller 2003...? ihvertfall noe sånnt noe :)
vitenskapelig....? kanskje... :p
lillemy sa for siden:
Ja vekten min går opp dagene før mensen. Kanskje snakk om 1-1 1/2kg.
Ekstra hyggelig er det jo å se at vekten viser mindre etter mens.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.