Glasur:
100 g sukkerfri, hvit sjokolade
75 g philadelphiaost
Fremgangsmåte:
Pisk smør og sukrin til en myk krem.
Tilsett ett og ett egg, og pisk godt mellom hvert egg.
Ha deretter i kokosmel, bakekakao, bakepulver og vaniljepulver, og bland godt.
Til slutt har du i flytende søtning og kremfløte og pisker til en jevn røre.
Fordel røra i 16 små muffinsformer (gjerne doble former).
Stek muffinsene midt i ovnen, ved 200 grader, i ca 15 minutter.
Avkjøl på bakerist.
Smelt den hvite sjokoladen til glasuren over vannbad, og la den bli litt avkjølt.
Ha kremosten i en bolle og rør til den er myk. Rør deretter inn sjokoladen.
Smør litt glasur oppå muffinsene og sikt over litt kakao.
Sett dem i kjøleskapet en time før servering.
Næringsinnhold pr muffins, med glasur: Protein: 3,7 g - 11% Karbohydrat: 1,5 g - 4% Fett: 12,9 g - 85% Kcal: 143
Næringsinnhold pr muffins, uten glasur: Protein: 3,1 g - 12% Karbohydrat: 0,7 g - 3% Fett: 9,6 g - 85% Kcal: 102
Det meste jeg lager når jeg baker har en veldig svampete konsistens. Har disse muffinsene det og? Muffins er veldig godt, men den svampete effekten er så ekkel:P
Disse inneholdt ikke mandelmel, men kokosmel. Vil du si det er det samme? Har aldri laget med kokosmel, men har laget med mandelmel og syns det funket ok. Er ikke så glad i "biter" i bakst, men om det er det eller ingen ting så tar jeg bitene:P
Ja jeg mente kokosmel, haha :) Vet ikke hvorfor jeg skrev mandelmel igrunn. Har laget vaniljemuffins med kokosmel og det var ingen svampkonsistens :) minlavkarbomat.blogspot.com/2010/11/vaniljemuffins.html de laget jeg, er ikke så ulik oppskrift og de var FARLIG GODE!! :P
jeg har akkuratt laget disse og de ble kjempegode! Jeg hadde ikke flytende søtning så jeg brukte litt splenda istedet, funket fint det:) åsså måtte jeg bruke matfløte istedetfor kremfløte.. ble bra det også, utenom at det blir mer karber.. men jeg fikk 22 små muffins da:) smakte som de sjokolademuffinsene jeg pleide og lage da jeg spiste høykarbo! helt samme konsistensen og alt! perfekt! Jeg fikk ikke sove, derfor sto jeg opp og bakte disse. Må derfor ut etter supplies til toppingen imorgen, men gleder meg til og smake kombinasjonen topping og muffins, da muffinsen alene var kjempegod!
Man kan bruke bare sukrin også, men jeg synes "kuldesmaken" fra sukrin blir borte om man bruker litt annen søtning i tillegg, og flytende søtning er karbefri ;)
De har det i enkelte helskostbutikker. Ellers kan du f.eks bestille hos supernature, hvis du trykker på bildet av kokosmelet litt lenger opp kommer du til nettbutikken :)
Åhh, disse fikk jeg også lyst på. Har nettopp kjøpt kokosmel og lurte på hva godt jeg kan lage av det. Blir muffins i helgen! Og takk for tipset om annen søtning sammen med sukrin - jeg liker nemlig heller ikke den isende smaken på sukrin.
mine fikk en litt sånn brendende kald smak så de var ikke gode... :/ mn hadde ikke søtnings middel i da kun sukrin ... :( ble litt skuffet da jeg skulle ha de med meg i selskap så jg kunne ta en muffins også..
Lagde disse igår og de ble knall gode og gikk ned som bare det her i huset....
Jeg brukte kun surin og droppet flytende søtning. Det gjorde ikke noe. Som sagt her ble de godt mottatt av min litt skeptiske lavkarbo familie
Jeg laget disse uten kremfløten, men med ett ekstra egg i stedet for å få bra konsistens på røren. De ble kjempegode! Super konsistens og kjempegod smak :):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.