Hildemor på slanking sa for siden:
Denne helgen hadde jeg rett og slett glemt å kjøpe inn meierismør til steking så har derfor brukt olivenolje til denslags, er det ok?
Plutselig meldte svigers sin ankomst og jeg hadde ingenting å by på siden det meste av snacks er brent og kastet her i huset:D Jeg hadde jo bøttevis med egg og fløte så defor tenkte jeg at jeg skulle lage vaffler av cocosmelet jeg har kjøpt på helsekosten.
Hadde ellers olje og litt bakepulver og bittelitt splenda i røren. De ble fullstendig umulig å steike. Har ikke cocosmel "bindemiddel" i seg.? Hadde mange egg i og røren ble tilslutt temmelig tykk men den hang ikke sammen uansett. Satte seg fast i jernet og jeg blei til slutt sur:mad:Hva gjør jeg nå tenkte jeg ,svigers kommer om en liten time, fint :eek:
Jeg bestemte derfor å prøve med litt fiberhusk i å steke dem på pannen som lapper og det gikk heldigvis men det tok jo fort litt lengre tid enn mitt dobble vaffeljern. Så derfor til spørsmålet må man alltid ha fiberhusk i for å få det til å henge sammen når man baker. Hva gjør dere andre?
En annen ting er at jeg hadde som sagt ikke meierismør så tok derfor soft smør på lappene mine og, er det greit eller? Inneholder jo minimalt med karber ihvertfall. Så med mindre det er noe annet så skjønner ikke jeg hva som kan være galt. Bruker jo mest mulig fett til vanlig men vanlig soft er jo fett så det holder det vell innimellom, eller?
Beklager mange spørsmål men det er vel derfor vi har et slikt forum og, det hadde jo blitt litt kjedelig hvis alle satt på hver sin tue med ketolyseboken og ikke spurte om noe man lurer på:cool: