Grovsnus sa for siden:
Er det noen som har erfaring med ROSACEA (knallrøde kinn med "blemmer") og lavcarbo? Vet at en skal holde seg unna rødvin og sterkt kryddret mat. Men hjelper det å gå på lavcarbo??
Mvh Grovsnus
Grovsnus sa for siden:
Er det noen som har erfaring med ROSACEA (knallrøde kinn med "blemmer") og lavcarbo? Vet at en skal holde seg unna rødvin og sterkt kryddret mat. Men hjelper det å gå på lavcarbo??
Mvh Grovsnus
Kanutten sa for siden:
:ja: Jeg hadde utslett stort sett hele tiden i maaaaange år før lavkarbo, men etter at jeg begynte på lavkarbo OG tok en runde med tetracyklider forsvant det. Har ikke hatt det siden.. Banker heftig i bordet..
LineJM sa for siden:
Det er ikke borte for meg, men mye bedre. Alle palpene er borte, men jeg har fortsatt av og til utbrudd med rødming og jeg er ganske værpåvirket enda. Kaldt ute og varmt inne gjør at jeg blir ganske rød i toppen :p
Changing sa for siden:
Jeg har tidligere tatt 3 mnds antibiotika kurer (Tetracyklin) og merket stor bedring, MEN - har ikke lyst å gjøre det igjen dersom det ikke er helt nødvendig. Liker ikke tanken på å tilføre kroppen en generell antibiotika så lenge om gangen. Pluss at det er vanskelig å holde seg helt ute av sollys nå om våren og sommeren!
Så da er det om å gjøre å unngå mat og drikke som utløser "flare-ups", f.eks. rødt kjøtt, rømme, ost (ikke cottage cheese) og melkeprodukter, auberginer, avocado, spinat, tomater og sitrusfrukter. Siden jeg har egg allergi i tillegg, begrenser dette endel på lav karbo matutvalget mitt syns jeg.:(
Skal bestille ZENMED Skin Support System og se om det hjelper - kryss fingre! :p
Kanskje jeg også skal prøve hypnose, få vekk den troa på at jeg ikke er så glad i fisk? Det er jo så veldig sunt! hmmm...
Millie88 sa for siden:
Jeg fikk rosacea etter at jeg begynte å spise lavkarbo jeg. Jeg ønsker ikke å ta medisiner for så lang tid, så jeg vurderer å fjerne det med laser. Men legen min sa at jeg trigget det med lavkarbomat, og det høres egentlig veldig sannsynlig ut for aldri før har jeg spist så mye kjøtt og ost som jeg gjør etter at jeg la om kostholdet..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.