< Tilbake til oversikten

Utrolig stort sprik ang. karboinnhold i bringebær ...

Lissi80 sa for siden:

Jeg har jo hørt og lest at bringebær er de bærene med minst karber. MEN i sverige igår tittet jeg litt på frosne bær. Fant bringebær uten tilsatt sukker med 8 karber pr 100 gram -det synes jeg var mye :confused: Jordbær uten tilsatt sukker hadde 6,5 karber pr. 100 gram.. Og jeg vet jeg så riktig, for tittet flere ganger.

Jeg kjøpte ikke bringebær da, men på Rema senere på kvelden tittet jeg på frosne bringebær igjen. Her sto det ikke noe om de var tilsatt sukker eller ikke, men karbe innholdet var 3,5 gram pr. 100 gram (ca, husker ikke helt i farta). Produsenten var navak (et eller annent sånt). Hvorfor er det så stor forskjell tru??? Coop sine frosne bringebær uten tilsatt sukker inneholder også opp mot 8 karber pr. 100 gram (7,7 om jeg husker rett). Så bringebær må man jo tydeligvis kjøpe på rema da....

Tami sa for siden:

Jeg spiser Coop sine frosne bringebær hver dag i cottage cheesen og er like frustrert som deg. De har 7 kh og jeg synes det er veldig mye...Coop sine frosne jordbær har 6,5 så jeg blander litt bringebær og jordbær. Men nå skal jeg også dra til Rema for å kjøpe, hvis de bare har 3,5 kh!

langaard sa for siden:

Er ikke alle bringebær bringebær lenger:confused:

TrillTrall sa for siden:

Kan det være ulike sorter bringebær? For noen er jo mye syrligere enn andre som er mye søtere. Og da er det vel grunn til å tro at de søteste sortene inneholder mer fruktsukker enn de syrligste?

nellie sa for siden:

kan kanskje komme litt ann på størrelsen også.. At det kan være mer vann i større bær? og derfor da mindre kh pr 100 gram

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.