< Tilbake til oversikten

Vi er et white trash-forum ...

Georgine sa for siden:

Anonyme tullinger som slenger dritt ut av seg må bare gjøre det for min del, gidder ikke bry meg.

Men det de ikke tenker på er jo at mange går inn hit for å se hva dette er for noe og flere vil nok bli interessert i temaet og det er jo bare bra :)

nellie sa for siden:

:lol: koselig da!

mama67 sa for siden:

Jeg så den, er medlem på KG. Og må innrømme at jeg styrer unna tråder som omhandler lavkarbo der inne. Makan til dritt man får slengt etter seg. Så jeg gidder bare ikke. Om noen spør om råd eller hjelp, ber jeg de heller sende meg en PM, så slipper jeg det der.

Photobscura sa for siden:

Haha, jeg måtte jo bare svare :rulleøyne.

TrillTrall sa for siden:

hehe Ja, for det er jo ingen her inne som trener liksom... De skulle prøvd Jillian sjøl gitt... stiv og støl Hvordan mange av dere andre flotte damer her inne makter å trene etter Jillian hver eneste dag fatter jeg ikke! imponert

Jeg for min del sitter på ræva og spiser egg og bacon med bearnaise.

babydoll sa for siden:

Jeg har lest litt inne på kvinneguiden fra tid til annen, og ligger stort sett unna tråder som nærmer seg lavkarbo-tematikk jeg også. Det er overraskende hvor stor motstanden er mot lavkarbo der inne. Er det sånn ellers også?

Jeg har egentlig aldri syntes at lavkarbo er så forferdelig kontroversielt. Vi har alle visst lenge at det ikke er sunt å spise raske carbs, og fettmengden varierer jo veldig etter hvilken retning man velger.

nellie sa for siden:

Kvinneguiden er jo en parodi på et forum.. Sikkert mye bra der også, men de trådene jeg har sett er drittslening om bloggere, de som er med på Unge mødre og ja. Egentlig bare drittslenging og misunnelse. Fra ANONYME personer..

FrøkenBianca sa for siden:

that's more like it!
Lasta ned J.M og titta gjennom den nå.. ble sliten av å bare se på .. tror jeg tar det rolig litt til gitt!

sylwester sa for siden:

Hadde vel vert like greit å ikke ha dette emnet her på lavkarbo.no da det KG-innlegget var anonym trolling. Syns ikke de fortjener svar eller oppmerksomhet.

Så lenge det er gøy er det greit! :p

TrineG sa for siden:

:lol: En sekt også da gitt :stortsmil . Jeg driver faktisk å steker egg og bacon nå, hahahah. Herlig :lol:

Ildern sa for siden:

Men sånn er det vel med alt som ikke er helt A4. Et annet forum jeg er med i har også fått koselig omtale der inne.
Men helt alvorlig, who cares? Joiner Photo for å sitte og spise egg og bacon med bearnaise selv om jeg ikke liker bearnaise

Jeg tror faktisk jeg skal legge meg flatt på gulvet i underbuksa og spise fleskepølse rett fra plasten mens jeg stirrer tanketomt i taket, bare for å statuere hvor lat jeg er! Jeg burde kanskje mantre et eller annet mellom spisinga også, ettersom jeg er med i en sekt. "Christian Drevon er et brød", f.eks.

Du og du, så morsom jeg er i bakfylla :o.

Jeg joiner! Pysj på, baconcrisp, egg og bacon med majo inntatt, biffsnadder for dinner, iskrem til dessert.. må vel lage noe snadder til kveldsmat også?! :D

"Ekte folk spiser ekte mat"!

Ildern sa for siden:

Herlig søndagstråd

Hoho! Vidunderlig!

Nydelig sitat! Det skal jeg adoptere straks!

mama67 sa for siden:

Nå syns jeg ikke du er så mye bedre enn de som slenger dritt på KG, egentlig ;)
Ja, det kan være mye drittslenging der, men når en er blitt kjent med forumet, så er det mye bra også. Det gjelder bare å sile ut det man syns blir for dumt. Og alle er jo anonyme, akkurat slik som her.

Selv er jeg blitt kjent med utrolig mange flotte mennesker der, men det er gjennom dagbøker, og ikke i diskusjonene.
Kosthold, trening, mat og helse der inne er veldig spesielt, og jeg styrer som regel unna akkurat det underforumet. Veldig mange spiseforstyrrede, og i tillegg andre som er stygge i kjeften.

nellie sa for siden:

Nei jeg er nok ikke så mye bedre:)
De eneste gangene jeg har vært innom der er når det har vært milelange mobbetråder om spesielt utpekte, navngitte enkeltpersoner, så det har liksom ikke frista til vidre utforskning.

Er som sagt anonymforumet som er en parodi:) Altså der man ikke trenger logge seg inn for å tråkke ned, nedverdige, såre, knuse og mobbe navngitte personer som man tror man vet alt om etter å ha sett dem i to minutter på TV, eller lest et par blogginnlegg av.

streber sa for siden:

JA Photo, det synes jeg faktisk du er:DLer høyt her!

Good! I aim to please :D

Bøtt sa for siden:

Koselig lesing ja:D....hihi...

senorita sa for siden:

Tja de fleste i tråden var jo ikke enig med trådstarter så :p

Jeg kan gjerne være white trash jeg så lenge jeg får spise maten min og bli slankere og friskere... :D

Deanna sa for siden:

Knis, jeg synes sånne oppgulp er litt søtt. Det er liksom så fascinerende surmaga. Hadde det ikke vært for at jeg er nyfrelst medlem av denne sekten, hadde jeg tatt frem popcornet.

streber sa for siden:

hihi:p:D

EmilyB sa for siden:

Min lille teori om hvorfor det er så voldsom motstand mot lavkarbo blant enkelte (og da særlig kvinner) skyldes, foruten oppfatningene om mat og slanking som vi er flasket opp med, at folk ikke synes at slanking skal være lett.

På lavkarbo kan man spise seg ned i vekt på god mat, og mange går raskt og fort ned i vekt. Men slanking skal jo ikke være lett eller noen form for nytelse. Det skal være beinhardt, en pine, slik at man virkelig kan sole seg i glansen over at man har bitt tennene sammen og virkelig gjort en innsats for å gå ned x - antall kilo. Det er satt litt på spissen, men essensen er der.

Et annet problem er at media ukritisk serverer de opplysningene de får fra forskere, uten å gå direkte til primærkildene og studere dem. Hadde man gjort det, ville man sett at de fleste undersøkelser går i favør av lavkarbo. Men folk svelger det meste som står i media blindt. Mange forstår heller ikke at mye av kunnskapen vi i dag får servert fra ulike hold, er lobbet frem av sterke organisasjoner.

For min egen del bryr jeg meg ikke så mye om hva andre mener lenger. Jeg er stor fornøyd med at jeg endelig har den kroppen jeg har drømt om, at helsen min aldri har vært bedre og at jeg slipper mange livsstilssykdommer fordi jeg ikke putter i meg dårlig mat.

Tiltredes! No more white knuckles!

maynard sa for siden:

Jeg henger litt på KG, og bare MÅ svare litt i disse lavkarbotrådene...
Akkurat som jeg måtte svare på den innpå der nå:p

At det går an å være så provosert over at andre velger å spise på en annen måte? Det synes jeg er sjokkerende... Toleranse ovenfor medmennesker er desverre en egenskap som ikke alt for mange innehar..

Supera sa for siden:

Eller red knuckles! Ikke det at jeg noensinne har hatt bulimi, men det er for mange mer godtatt enn lavkarbo.

EmilyB sa for siden:

I mange tilfeller handler denne provokasjonen om at folk egentlig er misunnelige. Det er et stort flertall som hetser vakre bloggere, rike kjendiser etc, men som innerst inne drømmer om å være der selv. I bunn og grunn sier det uansett mest om den personen som hetser. Et menneske som har det godt med seg selv og sitt eget liv, har ikke behov for å sitte og hetse andre mennesker.

langaard sa for siden:

Så sant som det er sagt:ja:

suverene severina sa for siden:

Jeg henger og en del på Kvinneguiden, og så også den nevnte tråden. Det forundrer meg storligen over hvor mange der inne som bare MÅÅÅÅÅ rakke ned på lavkarbo. Skulle tro det kun gikk ut på å sitte på sin brede (og stadig bredere) bak og drikke smult m bearnaise, slik en del omtaler lavkarbo. Ingen forståelse for at det er forskjellige måter å gjøre det på, ei heller at folk er forlskjellige, det som funker for meg funker ikke for deg.

Gidder som regel ikke skrive noe i sånne tråder, det er etterhvet vanvittig forutsigbart.

EmilyB: tror du setter fingeren på noe essensielt, det SKAL være tungt og vanskelig å slanke seg, det er liksom opplest og vedtatt. Det skal handle om vilje og viljestyrke, er du feit så eier du jo ikke viljestyrke vil jo mange mene.

For meg så er iallfall det med lavkarbo noe jeg ser for meg å fortsette med, nettopp fordi jeg vet at spiser jeg mye brød og sånt blir jeg tung og oppblåst i magen. Og kokte poteter har jeg aldri syns var spesielt godt....:p

ha en fin søndag, alle lavkarboere, med eller uten bearnaise :D

lifejack sa for siden:

:lol:
You guys make my day:love:

Deanna sa for siden:

Jeg tror lidelsen med slanking er et viktig poeng her, altså. Det er en del av den norske folkesjela å lide. Med vondt skal vondt fordrives, og straffen får man. Gjerne i form av været. :p

Jada, jeg har vokst opp på sørvestlandet. Og jeg glemmer aldri den diskusjonen jeg hadde med min mor om hvordan medisin skal smake. Det SKAL smake vondt. Fordi det er medisin. Og medisin smaker vondt. Sånn ER det bare.

Chamomilla sa for siden:

For all del - skylder man på sterke organisasjoner er man jo en overengstelig konspirasjonsteoretiker.... det er da ingen som vil oss vondt kan skjønne. Det går bare ikke an å være så mistenksom. ;) :p

Man behøver ikke å være en overengstelig konspirasjonsteoretiker for å se at mye av legestanden har hodet godt oppi rompa til legemiddelindustrien, altså :cool:.

amen!

Kanutten sa for siden:

Ikke enig der. Leger har regler de må forholde seg til og kan ikke alltid anbefale det de mener er best. Min barndomslege fikk refs fra høyere hold fordi han gav utradisjonelle råd. Leger er ikke så frie som man skulle tro de er. For HVIS noe går galt en gang legen følger sin egen overbevisning så har han ikke noen som kan bistå. De er faktisk ganske bundet av statlige anbefalinger og regler. Men heldigvis er ting i endring!

Øh ... Vi snakker ikke om det samme nå, Kanutten. Jeg vet ikke hva du er uenig i, men det du sier har har lite med det jeg skrev om i alle fall.

LineJM sa for siden:

:lol: Enig.

Kanutten sa for siden:

Akkurat det du sa jeg er uenig i.. :p

Jeg mener det er staten og de som anbefaler retningelinjer for legene som har hodet godt plassert oppi rompa til legemiddelindustrien. :ja:

Ja, men selvfølgelig. Det er jo hva jeg mener med legestanden, som jo i kommunal/offentlig sammenheng "tilhører" staten, ikke hver enkelt lege som person.
Poenget mitt er jo at mye er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien, hvor resultatet er at man behandler symtpomer med legemidler. Det er jo også mange av oss her på lavkarbo.no et resultat av. Mange hadde nok sikkert endt opp med både statiner, insulinsprøyter, betablokkere og jeg vet ikke hva, om de ikke hadde fått muligheten til å selv ta styirnga over helsa si ved hjelp av et forbedret kosthold.
Etter jeg la om kostholdet, så betaler jeg ikke en krone for migrenemedisinen og allergitablettene jeg før var avhengig av. Jeg har behandlet årsakene, ikke symptomene. Men det tjener jo ikke legemiddelindustrien noe på.
Influensavaksiner o.l er jo i tilfeller også et eksempel ...
Er du fortsatt uenig med meg? :snill:

Kanutten sa for siden:

Neida. :p Jeg bare kjenner litt til hvordan legene kan mene en ting, men er nødt til å si noe annet... Enig! :ja:

Deanna sa for siden:

Jeg synes ærlig talt dere kan ta frem white-trash-neglene og klore hverandre bittelitt, jenter. Husk at denne tråden sannsynligvis har mange gjestelesere. Dere vil vel leve opp til ryktet, sant?

:knasker en tomat og tenker på popcorn:

Kanutten: Det tror jeg nok mange er klar over :o. Heldigvis finnes det flere leger som tør å våge!

Deanna: Jeg vil heller leve opp til ryktet om at man blir stabil og harmonisk i hormonbildet av lavkarbo, sånn at man er i stand til å være diplomatisk og gjennomtenkt :D

Deanna sa for siden:

Åh, nå tror jeg nesten du kalte Kvinneguidendamene for hormonelle kjerringer. :D

Haha, ja, om man virkelig åpner alle sluser av overtolkinger, så! :p.

Deanna sa for siden:

Det gjør man vel? :uskyldig:

Snuppelura sa for siden:

knis :) Kanskje dette er dagen for å uttale seg om ting man ikke kan...? :)

aktivjente sa for siden:

Nå føler jeg med bra dum... finnes det er Kvinneforum???? Hva har jeg ikke gått glipp av...? Vel akkurat nå frister det ikke mye å finne ut av det, men en annen dag, når jeg kanskje ikke er så bias.. :)

alexsandra sa for siden:

er helt greit at folk kan mene forskjellig men og begynne og slenge dritt er vel ganske unødvendig. man for finne hva som passer best for en selv,kanskje det ikke fungere for andre er helt greit det. når jeg ble medlem her var en bekjent helt hysterisk og sa nei nei man kan jo ikke gjøre sånn og sånn og værtfall ikke ditt og ikke datt. jeg spurte om hun ikke kunne lese litt her og se hvor mye positive opplevelser,endringer og hygglig mennesker. hun gjorde det. litt senere ringte hun meg ganske flau og sa det var jo ikke såå galt:D

Supera sa for siden:

Som vanlig klarer jeg ikke å holde meg unna slikt... :boxing:

maynard sa for siden:

Var det du som kom med innlegg #52?
Isåfall må jeg bare si at det var et meget godt innlegg!

Jeg må sette meg ned å lese flere forskningsraporter og slikt, så har jeg liksom litt flere knusende argument enn "kroppen min har aldri hatt det så bra som nå" :rolleyes:

Brimstone sa for siden:

Sånt som den der tar jeg som ren underholding. Lar meg ikke provosere lenger, jeg vet jo hva som funker best for meg :D

Supera sa for siden:

#52, ja. :snill: Supera er mitt vanlige kallenavn, men det var opptatt her på forumet.

Tinkiwinki sa for siden:

veldig bra skrevet var det :) :D stjerne i margen

halkatlala sa for siden:

hvis vi nå er en sekt, da. så har vi vel mange nok sekt-medlemmer til å få rimlig bra med statsstøtte :D

langaard sa for siden:

Tomsverden sa for siden:

Haha! Jeg dævver ass!
Syns det er utrolig bra at folk bare ikke kan leve etter prinsippet, har du ikke noe positivt å si så kan du bare holde kjeft!

Jeg er sikker på at TS på kvinneguiden er utrolig sjalu, for at vi har funnet et kosthold som gjør at vi går ned i vekt og får det bedre fysisk og psykisk. Men hun har nok ikke klart å finne det som passer for henne.

Det er også utrolig dumt at folk er så trangsynte at de påstår at kun trening og et "sunt" kosthold er den eneste måten å gå ned i vekt på! Been there, done that! Trente 3-5 dager i uken med sykkel, styrke og div kondisjon. Hadde til og med personlig trener en periode. Jeg talte kcal og spiste grovtbrød, fullkornspaste etc. og ellers relativt "normalt"... Kan ikke si det hjalp meg. Jeg gikk ned 4kg og that's it! Dette var over en lengre periode, så det var en livsstilsendring der og da. Men det funket ikke for meg.

Lavkarbo derimot. Nei, gidder ikke å begynne med å fortelle hva og hvorfor det er så bra for meg. Men f*** det funker fjell!

Tomsverden sa for siden:

Jeg blir med! Om vi gjør det sånn ca 1730 hver mandag og alle gjør det, så kanskje han forvandles til et brød?...

Nicpins sa for siden:

Samme her. Nøyaktig det samme. :ja: Personlige treneren var helt på gråten til slutt, etter fire måneder hadde jeg ikke gått ned et gram! På ketolyse gikk jeg ned 17 kilo på fire måneder, uten å trene i det hele tatt. :cool:

sylwester sa for siden:

Mye trollmat her. Trådstarteren på KG må være ganske fornøyd med såpass bra mengde respons. Dette kommer til å gi mersmak. Kansje han melder seg inn i barnimagen.com for å starte noe liknende.

senorita sa for siden:

TS der var nok et troll, men mange av de svarene som kommer etterpå er jo medlemmer der og ikke et troll.. og de sier jaggu mye dumt de også..

sommermam sa for siden:

Rimlig bra lesing for ett nytt medlem i sekten "deres" . :p

Hvorfor i det hele tatt lage en tråd om ting som overhode ikke interesserer enn??!!! :confused:

Coockie sa for siden:

Syns det er fantastisk hvordan den ene personen mener at det ikke er «giftstoffene» i seg selv men mengden som har noe å si.

Så la oss alle sammen starte på en diett med fluesopp, metamfetamin, vaskepulver, maling, råolje, bomull, plastik og dansk ingefær. Vi må bare huske å ikke spise for mye av hvert giftstoff.

lifejack sa for siden:

alexsandra sa for siden:

• lager oppskrift*:D

trude.lutt sa for siden:

Nå står det om lavkarb goddis på første siden av Kvinneforumet! så det er jo positivt!

Jeg har lenge venta på grønt lys for å spise rød fluesopp, ettersom det er den eneste soppen jeg er i stand til å identifisere, samt at jeg synes det høres så stas ut å gå "berserk"!

alexsandra sa for siden:

var ikke den soppen vikingene spiste før de skulle ut i krig for og bli mere bananas:lol:

Hehe, jo, derav "berserk" ;).

Charlott sa for siden:

Var det ikke fleinsopp (heter den det??) de spiste?
Sånn luringsopp som kaller frem rosa elefanter og et skattefritt Norge?

Spørs om man er i stand til å slåss og herje på fluesopp, det er det jo hallusinogener i, hehe. Synes jeg ser for meg vikingene stå med hendene ut i lufta og si "jeg kan smake fargene" :p.
Visstnok var det den røde fluesoppen som gjorde folk så gærne og kompromissløse under vikingetoktene. Men det kan like gjerne være en myte, med en viss dose er den jo også dødelig :o.

alexsandra sa for siden:

det var kanskje det den het,er vel jeg som surrer litt med navnene. he he

alexsandra sa for siden:

så det for meg jeg også:D tror ikke jeg skal teste det. tar meg et salatblad i stedet:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.