< Tilbake til oversikten

Fett og karbo

Tittit sa for siden:

Heisann=)

ny her inne men har levd på ketolysekuren i 3,5 uker.

lurer på en ting.
har ikke helt forstått hvordan jeg skal regne ut hvor mye fett i forhold til karbo.

i fløte pr 100gr er det 38 gram fett og 2.9 gr karbo.jeg kan se at det er mye fett i forhold til karbo,men hva om jeg spiser en salat blanding med mange grønnsaker som er produsert over jorden, hvor mye fett skal jeg da ha for å oppveie karbohydratene i salaten?

TrillTrall sa for siden:

Grønnsaker som vokser over jorden inneholder så lite karber at det trenger du ikke tenke på. I alle fall ikke om du ikke er på 0-karbo eller tilnærmet det.

Tittit sa for siden:

Takk for svar :)

veier krem uten søtningsmidler opp for litt bringebær el litt eple?
er sååå glad i det skjønner du hehe

Charlott sa for siden:

Bringebær i litt begrensede mengder er lov. Bringebær og krem er godt godt :D

Eple derimot har ikke noe på ketogent kosthold å gjøre....

Men du, alt dette står i boka, "Slank med ketolysekuren" ;) Om du ikke har den vil jeg definitivt anbefale deg å kjøpe den eller låne den på biblioteket!

Lykke til!

TrillTrall sa for siden:

Tja - 100 g eple (ca. 1 normalstort eple uten kjernehus) inneholder 10 g karber, om man da spiser f.eks. et kvart eple så blir ikke det mer enn ca. 2,5 g karber da... Men man trøkker ikke nedpå kilovis det er klart.

Tittit sa for siden:

Charlott jeg har boken ;)
men prøver kanskje bare å lure meg selv:S
sluttet å røyke en tid før ketolyse kuren, gikk opp 8 kg:(
tror kanskje jeg tenker at jeg må kose meg med noe annet i stedet, og håpet at noen andre kanskje spiste det oxo.
men da har jeg fått klarhet i dette.
eple ut..bringebær inn :))
takker for svar

Charlott sa for siden:

Inne på noe der :)
Men, jeg personlig hadde ikke brukt 2.5 gr karber av mine 15 på en eplebit, meee, det kan jo ha litt med saken å gjøre at jeg ikke er glad i epler :p

TrillTrall sa for siden:

Jeg hadde nok også heller valgt en haug grønnsaker av ett eller annet slaget enn en liten eplebit om jeg var på ketolyse. :) Men av og til får jeg vanvittig lyst på et kaldt, saftig og friskt eple...

Tittit sa for siden:

Ja jeg er så enig med dere.
men bringebær skal jeg unne meg i små mengder:)
kom i ketose etter 5 dager på kuren og har vært der siden.
vekten har ikke akkurat rast men er fornøyd med 3 kg og inn noen cm:)
men sliter med en ting og det er forstoppelse:(
har dere noen tips?
svisker er jo så fint, men det kan jeg jo ikke ta.
drikker masse vann,så er litt rådløs nå:(

langaard sa for siden:

Prøv med linfrø, det bruker og virke bra. Lykke til:)

Tittit sa for siden:

takk det skal jeg gjøre:)
men hva blander du det i?

langaard sa for siden:

Du kan blande det i hva du vil. Jeg liker kefir, men blander det også i salat. Det smaker jo ingenting:)

Tittit sa for siden:

aha...salat, genialt:)
takker masse.
at jeg ikke har vært her inne å stilt spm tidligere.
bedre sent enn aldri:)

olsoraune sa for siden:

Traden heter Fett og karbo, men tradstarter har vel egentlig ikke fatt svar pa sporsmalet i det hele tatt. Hvordan beregner man riktig fettmengde. Det er jo greitt at det er oppgitt i en flotepakke, men hva med dyrefett, fiskefett, oljer etc. Kan noen pa en enkel mate forklare hvordan man beregner en fornuftig dagsdose med fett ? Selv spiser jeg kun dyrefett, men sper pa med noen spiseskjeer med kokosolje for a vare "sikker" Mange her inne er jo sa opptatt av man poser pa med fett, men hva er nok ?

Trj sa for siden:

Jeg bruker nettsiden www.diett.no og legger inn spist/planlagt mat pr. dag. Der får du blant annet opp fordelingen fett/karbohydrater/proteiner i det du spiser. Du kan også legge inn egenkomponerte retter og få beregningen pr. gram (porsjon).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.