< Tilbake til oversikten

Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål

Bambina sa for siden:

Hei!

Har noen erfaringer jeg gjerne vil dele med dere. Og noen spørsmål litt lenger ned. Til info så er jeg ferdig med Introduksjon, men legger allikevel inn innlegget her, siden det er noen info som kan passe for de som er det.

1. Ser en tråd her om bacongull osv. Har selv funnet en som heter Baconsnacks fra KIMs, og der står det 0g karbo i næringsinnhold. :) Må selvfølgelig fortsatt passe seg for saltet, men en bra snack.

2. Sjokolade...noen som har lyst på det tro....det har jeg hatt iallefall....men fant en sukkefri sjokolade på Coop Mega. Den heter Milk Chocolate fra Holex. Denne inneholder 47g karbo i hele, så her kan man ta noen biter innimellom hvis man må.

3. Alkohol......det er 2-3 g karbo pr dl med rødvin. Det har også kommet en ny rødvin nå som heter One 6 Merlot, som kun inneholder 1,5 g karbo pr dl. Men pass dere hvis dere drikker alkohol på denne diette...ikke for at den ødelegger, men man tåler bare halvparten av hva man ellers gjør. :eek: Dette har jeg selv testet...ikke bra. Men hadde allikevel gått ned 1.4 kg det siste døgnet etter at jeg drakk 1 fl rødvin, så det ødela ikke noe for meg iallefall. Men pass på mengden her.

Har også noen spørsmål til de som kan svare:

1. Medisterfarse: ser det står i næringstabell at den inneholder 5g karbo pr 100g. Vil dette da si at jeg kan lage kjøttpudding og medisterkaker osv av denne uten problem? selvfølgelig telle karbo men. Noen som har prøvd?

2. Pølser uten sukker..kan jeg spise dette så lenge jeg telle karbo her også?

3. Får besøk av noen bestemødre om en uke. Er det noen som har noen gode kakeoppskrifter man kan spise på Atkins?? Trenger litt hjelp her.

4. Til slutt et spørsmål og kvalme under denne dietten. Jeg sliter veldig med dårlig matlyst og kvalme. Har veldig sjelden lyst på noe av det jeg har lov tilå spise, og blir kvalm av å tenke på det. Må nesten tvinge meg til å spise.....er det flere som føler det slik? Og vil det eventuelt gå over? Det er ganske slitsomt.....men vil jo ikke slutte siden dietten funker veldig bra. (-6 kg på 10 dager :) )

Albertine sa for siden:

Svarer på spørsmål fire jeg. JA, det er flere som er kvalme og ugne! Og jeg håper da virkelig at det vil gå over ....:)

Velkommen hit, forresten! :D

Helene sa for siden:

jeg vil bare si noe til det med kims bacon gull. Det står 0karbo, men jeg satt en gang og leste på ingrediensene på krydderet.. og en av de første krydderene er sukker! skjønner ikke helt hvordan de kan skrive 0karbo og like vel ha sukker i.. men de har vist gjort det.

Aline sa for siden:

tror det er sånn at hvis det er mindre enn 0.5 gram karb pr 100 gram, så trenger de ikke oppgi... :rolleyes:

hvis du må bruke medisterfarse, så er det nok lurt å spe den ut med karbonadedeig

evt kjøpe fra slakter el.l så produktet blir så "rent" som mulig. innbiller meg liksom at slaktere ikke putter masse mel og greier i varene sine... ANNE??? ;)

pølser, nå som du er ferdig på induksjon, så er det ikke like "farlig" å spise det, og en pølse i uka kan vel ikke gjøre så mye skade?

kakeoppskrifter er det masse av i oppskriftforumet :sikle:

håper noen kan komme å rette opp i feilene mine nå :D :D:blinke:

:klem:

Iset sa for siden:

Ojoj, HOLEX sjokoladen inneholder fruktose, noe som IKKE Atkinsere skal ha. ;)

Sjokolader vi KAN spise, er Cavalier, Stella og Endulge, og noen flere merker jeg ikke kommer på nå. Hovedsaken er at de er søtet med maltitol eller sucralose (tror det er ett søtstoff til de kan være søtet med, kommer ikke på navnet). Aspartam går jo også hos noen.

Kalorine sa for siden:

Coop Mega her i byen fører en sukkerfri sjokolade av merket Pea. To varianter, melkesjokolade og m.Hasselnøtt. Søtningsstoffet er malitol. 12 (13 i hasselnøttvarianten) karber pr.100 g.

Jeg synes denne smaker MYE bedre enn cavalier og endulge. :)

Zoë sa for siden:

.... og nå kan man jo få kjøpt Atkins sjokolade, også,da! :)

Anne sa for siden:

Slaktere og pølsemakere er fine greier:p I noen (noen er ferdig blandet til farse-medisterdeig noe annet)medisterfarser er det mel, men ikke i karbonadedeig.....der er det bare proteiner og litt fett:) Fine saker:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.