< Tilbake til oversikten

Tannlegeregning

sols sa for siden:

Nå lurer jeg veldig siden jeg var hos tannlegen i dag og fylte igjen et hull i bakerste tanna og betalte 2400 kr.

Jeg holdt på å besvime.

Noen som har erfaring , er tannleger her inne....skjønte ikke hvorfor denne tanna var så spesiell eller dette hullet....
enyone??

senorita sa for siden:

WOW! var det rotfylling eller? Dæven det var dyrt.. Shit..

Jeg betalte 800 kr sist fordi jeg hadde vondt i ei tann.. tok bilde. fant ingenting galt... dvs jeg kunne like gjerne vært hjemme, han gjorde ingenting og fant ingenting.. sukk..

Hva stod det på regningen? Spurte ikke du hvorfor det ble SÅ dyrt??

sols sa for siden:

Nei, det var en fylling i ei tann med et hull i. Ingen rotfylling, det var en spesiell teknikk sa han. Jeg hadde regna med det beløpet du iser, men så var selve hullet i tanna på beløpet 1800 kr+ bilder, bedøvelse og udersøkelse : 600 = 2400 kr.

Nerthus sa for siden:

Spesiell teknikk? Be om forklaring, og ta en kjapp ringerunde rundt til et par andre tannleger. Ligger han langt over - KLAG! Dette burde du vært informert om på forhånd om det ble dyrere enn prisene som SKAL være oppslått på veggen hos tannlegen din!

sols sa for siden:

Men hvis du betalte 800 kr for ingen ting, så er kanskje ikke det dyrt da?

Jeg synes det var horribelt. Var inne i 35 min.

Det står rare ting på regninga: ,koposittinnlegg, one-step, enamel flow, filtek supreme XT, biscover polsih

senorita sa for siden:

vel jeg betalte jo for de forbanna røntgenbildene da... 800 kr.. for å glane meg i kjeften og si at alt ser fint ut og at jeg bare må gå og vente til smertene går over.. hehe.. ja jeg går sjelden til tannlege nå utenom når jeg virkelig plages gitt, for dyrt!

sols sa for siden:

Vel, nå har jeg skrevet til tannlegen, så har jeg startet med å undersøke..... dette skal jeg følge opp.......

Kitsu sa for siden:

Vel, syns kanskje det var noget dyrt. Har nettopp hatt en runde med tannlege min, betalte rundt 1400 for hver fylling (tre dårlige fyllinger som måtte byttes), og da var det ekstra dyrt siden jeg går til en som bruker laserbor. Men vet at type rotfylling fort kan komme opp i 6-7000.

sols sa for siden:

men dette var altså IKKE en rotfylling

Trolltika sa for siden:

Problemet er ofte at tannleger kan ta betalt det de vil ettersom de ikke er koblet til noen refusjonsordninger av noe slag. Tannlegen jeg bruker tar 500 kr for røntgenbilder, en av de andre her i byen tar 800 kr. Mannen var innom to tannleger og fikk prisoverslag på det som skulle gjøres. Den ene var en halv gang til så dyr som den andre...

Kitt sa for siden:

Gubben hadde nettopp en liten tur til tannlegen! 1900,- takk!:eek:
Byttet en liten og en stor fylling, ikke noe store greier!
Og han er ingen dyr tannlege!:p

sols sa for siden:

Dette var nok en kompositt fylling, men ny metode...... vel jeg får vel svar....... fristet til å reise til Polen eller Budapest neste gang jeg!!

Kitt sa for siden:

Thailand om jobben er stor nok!
Da får du 2 ukers feire i verdens herligste land + tannbehandling for mindre enn det en dårligere behandling koster her i landet!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.