< Tilbake til oversikten

magetrøbbel..

Sjokoholiker sa for siden:

Hei! jeg begynte på lavkarbo på mandag, og de fleste dagene har jeg spist micro brød med fedons fruktose (eneste jeg hadde) i. Og nesten hele uken har jeg fått skikkelig diare på ettermiddagene..:nedfor:
I dag lagde jeg ei 3 min sjokoladekake og hadde i natreen, og fikk diare kanskje 5 min etter.. kan det være at jeg ikke tåler de søtningene? Har lest noe om at noen kan reagere på det, men så voldsomt??:confused:
Noen som har tips om hvilken søtning jeg kan prøve istede for, hvis det er det jeg ikke tåler?:)

Bøtt sa for siden:

Høres ut som du reagerer på søtning ja.Greit å prøve å holde seg mest mulig til ren mat iallefall i begynnelsen,da vil du også ikke ha søtsug i like stor grad som før.:)

takk for svar! men er ikke søtsuget som plager meg i ukedagene, men at jeg blir fort lei av å bare spise salat til alle måltid på jobben. og i flere av oppskriftene jeg har tenkt å prøve på brød ol er det søtning i av ett eller annen slag, lurer bare på om der finnes en type jeg kanskje ikke reagerer på?:)

Bøtt sa for siden:

Ok,vanskelig å si men du må nesten bare prøve deg frem.Jeg spiser ketolyse kost og jeg bruker for det meste splenda men er sjelden jeg bruker søtning da.

ok, får se hva jeg finner ut av. Spiser du noe "brødetterligninger" da?

Pøsh sa for siden:

Er masse digg hvis du ser under oppskrifter her inne :)

TrillTrall sa for siden:

Jeg har lagd flere typer lavkarbobrød og det er da ikke søtning i de fleste av dem? Det eneste jeg kan huske i farten er Nannahs lyse søndagsbrød med 1 ts sukrin. Sukrin er et "naturlig" søtningsstoff så det kan jo hende du tåler det bedre. Ellers er det jo ikke nødvendig med noe søtt i brødet så lenge det bakes uten gjær...

takk for svar! da må jeg bli flinkere å lete ser jeg:D

Pøsh sa for siden:

Bare hyggelig ;)

Bøtt sa for siden:

Ja jeg spiser nannahs knekkebrød og har nettopp prøvd meg på Gerds frokostboller.Kjempegode og enkle å lage.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.