< Tilbake til oversikten

Er dette godkjent som lavkarbo-middag?

Løvemamma83 sa for siden:

Hei, er ny her og litt usikker på kor eg burde poste denne, så prøver her:

lagde middag av 5 kyllingfileter,fyllt med philadelphia hvitløk og urter (ca 1 ss i kver filet). La de i en ildfast form og stekte i ovnen. hadde noen dæsjer med meierismør oppi forma, og mot steke slutt tok eg en god dæsj med fløte oppi.
Tilbehør: kokte brokkoli og blomkålsmos.

D eg evt kan tenke meg ikkje va sååå veldig lavkarbo vennlig var philadelphiaen, i'm i right??

hadde vert greit om eg fikk en bekreftelse på at d eg gjør går i riktig retning (er på dag 5 i andre veka mi me lavkarbo kosthold)

Megvel sa for siden:

Høres deilig ut. Ska du spise fem fileter alene?

Charlott sa for siden:

Hvor mange karber er det i osten? Kan da ikke være så ille?

Synes det høres både godt og bra ut jeg :D

haha, nei e du galen. spiste 1. med 5 brokkolibuketter og en god dæsj blomkålsmos, kyllingen va forresten surra med bacon:)

kjekt å høre at eg sannsynligvis har funne en god og grei lavkarbo middag.

osten har vel rundt 4-5 pr 100, og eg prøve vanligvis holde meg t dei som e under 5 pr 100..

så kanskje det e en ok middag da ja :)

Charlott sa for siden:

Veldig bra! :D

marjusen sa for siden:

Den osten er knall og bruke. En ss med slik ost blir ca 0,5 kh, så det er veldig lavkarbovennlig ja:D

otika sa for siden:

å dette hørtes godt ut :p og en perfekt lavkarbo middag ...blir nok middagen her i morra ,tusen takk :D

otika sa for siden:

Sikkert sulten hihihi

Er jo ikke aleine i fam da:p

Megvel sa for siden:

Hehe, nei, men det er liksom forskjell på fem ss med philadelphia og en...

Kanskje sa for siden:

Minner om den oppskriften på kylling med mozarella inni. Men der rant hele osten ut...... renner philadelphiaen ut også? Jeg har kun naturell . Kan kanskje ha noe krydder inni? (hva passer til kylling?)

misslinda sa for siden:

Mmm.. namme nam..
Ett tips er å smøre litt pesto inni ;) Fant ikke næringsinnhold, men sukker sto som ingrediens nr 10 eller 11, så ikke mye i en teskje ;)

For at det ikke skal renne ut, kan du lage en lomme oppå fileten ;)

Takk for tips, Hadde helt glemt denne retten ;)

Charlott sa for siden:

Surrer man bacon rundt holder vel mer av osten seg inni?

blucher sa for siden:

Høres både lavkarbovennlig og godt ut for meg!

surra bacon rundt, så den holder jo osten på plass.. men renner litt da.. men d synes eg bare va ok, for oppi den ildfaste forma hadde eg smør og etterhvert litt fløte...og når osten renner litt ut blir dette til en nydelig saus:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.