Denne oppskrifter så jeg først i den supre boken: "Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter", men har gjort noen modifikasjoner på den.
Synes den er så utrolig god at jeg vil gi den videre til dere :)
Jeg har brukt den til både svinefilet, koteletter og ytrefilet av okse, og synes den passer like bra til alt.
Ingredienser:
1 fedd hvitløk
2 ts finhakket ingefær
1/2 dl buljongvann
1-2 ts karripasta
3 dl fløte
salt og pepper
Fremgangsmåte:
Kok ut en stekepanne med 1/2 dl vann og buljong (jeg bruker vanlig kjele, mindre oppvask :o)
Tilsett fløten.
Tilsett så hvitløk, ingefær og karripasta.
La det småputre i 4-5 minutter, pass på at det ikke fosskoker eller koker over.
Smak til med salt, pepper og ekstra ingefær.
Ferdig!:D Serveres til rødt kjøtt (aldri prøvd med kylling. Om du har noen erfaringer med dette, si gjerne ifra!)
Om du ikke er så glad i sterk mat holder det med en teskje karripasta, ettersom denne er veldig sterk. Og om du er glad i hvitløk, ta gjerne to fedd. Her er det bare å prøve seg frem til det beste resultatet, god er den uansett! :-)
Passer like så bra på en fredag som en søndag. Veldig letthvint og rask å lage.
Jeg spiser gjerne ostegratinert brokkoli til dette, i tillegg til kjøttet. Kjempegodt!!
Jeg pleier lage noe ala dette, men med chilipaste isteden for curry. Og en, to tre ts med splenda og en skvett sitron. Jeg serverer det kylling og pasta/ris. :sikle:
Høres godt ut det også, må prøves en gang! Hva slags pasta/ris bruker du for å holde det lav-karbo?:)
Har aldri brukt curry paste i mat før, er det stor forskjell fra chilipasta?
Smaken av ingefær er virkelig god!! Leter etter en god oppskrift på kyllingsuppe med ingefær nå, har så lyst til å prøve på det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.