Jeg har trent i "alle" år, spinning, styrke, og etter hvert er løping nesten blitt en liten lidenskap. Helt fantastisk - sammen med lavkarbo og et betydelig vekttap å kjenne at kroppen gjør det den er laget for.
I fjor sommer fikk jeg målt fettprosenten på en slik fancy maskin, og med klype. (differansen mellom de to måletypene er hele 5 %, jeg velger så klart å tro på den laveste :p) Vedkommende som målte meg med klype "jobber" med folk som stiller i fitness-stevner og slikt, og var soleklar på at jeg ikke hadde over 30 i fettprosent (dog var det målingen da jeg startet kostholdsomleggingen min på mitt største - ikke målingen fra sommeren) - slik fancyvekten sa. Men nok om det...spiller for så vidt liten rolle - det er jo endringen jeg har sett i dag! For jeg målte meg igjen med fancyvekten - og den viste hele 3 % nedgang fra i sommer! Herlig! Nå begynner arbeidet med å trene mer målretta styrke for å tone kroppen og få litt mer muskler. Weeee!!!!! :D
Jeg målte fettprosent, oksygenopptak osv. i slutten av november, og skal tilbake i mars. Kjenner selv at formen har blitt bedre, og etter at jeg fikk pulsklokke, klarer jeg å trene mer målrettet.
Har i grunn ikke gått ned så mye i vekt siden den gang, pga. jula osv. Men kjenner at kroppen har blitt mye fastere, så jeg vet at den er forbedret, og mer skal det bli! :)
Er egentlig mest spent på oksygenopptaket, for den gang var jeg i den laveste kategorien, men nå kan jeg fint trene med 95% av makspuls en stund før jeg blir ordentlig sliten.
Det er utrolig deilig når man får den bekreftelsen (selv om man kanskje ser det i speilet).
Jeg målte meg ikke før jeg gikk på kuren, noe jeg angrer på i ettertid, men jeg holdt det hele litt hysj-hysj først.
Tok en måling i November når jeg følte jeg begynte å nærme meg målet mitt, og fikk da at fettprosenten min var 18% (referanseramme for menn er 10-20%).
Tok en ny måling i går, og da hadde den jaggu sunket til 14%, noe jeg satte som et håp (kan ikke kalle det et mål) etter målinga i November. Gjett om det var digg. :D
Kanskje enda viktigere er at visceral fat (altså fett rundt indre organer) har gått ned til et veldig godt nivå for min alder.
Da er det bare å fortsette med vekter og noe aerob trening og spise sunt.... stå på Wollafruen (og alle andre her) :)
Også så fantastisk hyggelige folk det er her inne! Takk for koselig svar alle sammen :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.