< Tilbake til oversikten

Kan spise ubegrenset med nøtter uten å komme ut av ketosen

Synnoff sa for siden:

Hei

Jeg har vært i ketose siden i begynnelsen av oktober 2010, og i det siste har jeg blitt litt mer "slurven" og har overskredet nøttegrensen betraktelig. Jeg spiste blant annet 200g cashewnøtter, og har flere ganger spist mye peanøtter. Det rare er at stixen viser middels eller mørk lilla farge, både 20 minutter og mange timer etter inntaket. Jeg går altså ikke ut av ketosen uansett hvor mye nøtter jeg spiser! Er det andre som har det sånn, og som kan forklare hva som skjer?

Det jeg HAR merket er at vekttapet går saktere når jeg spiser nøtter, så det i seg selv er jo mer enn grunn god nok til å bare spise det som kos på kino :)

Jabba sa for siden:

Det er en del karber i f.eks peanøtter så et for stort inntak vil nok velte deg ut av ketose....
Nøtter er en gedigen partystopper for mange.....

Megvel sa for siden:

Kommer an på hvor mye karbser du ellers får i deg og hvor mye du er i aktivitet etc. Noen må godt over 70 for å gå ut av ketosen, men det er ikke slik at man går ned for det. :rolleyes:

Paris sa for siden:

I Danmark solgte de Kims Peanøtter med ca 3 g karbo/ 100 g vare. Hvordan forklares det?

Carisma sa for siden:

Hvorfor kaster du bort stix på å måle 20 min etter måltidet? Da vil du ikke få korrekt resultet, og dermed er jo målingen bortkastet. Korrekt får du kun ca 2t etter siste måltid på kvelden :ja:

Synnoff sa for siden:

Jeg "kaster bort" stix rett som det er, rett og slett fordi jeg synes det er interessant å se hvordan det forandrer seg i løpet av dagen. Kjøper ketostix på apoteket, de koster ikke all verden så da er det verdt det for meg :)

Som sagt så går jeg ikke ut av ketosen selv om jeg spiser mye nøtter, men jeg går heller ikke ned i vekt når jeg gjør det, så det er jo et veldig enkelt regnestykke. Synd da, nøtter er jo så godt! Nå er det hårda bud her en stund med null nøtter, så satser jeg på at vektnedgangen fortsetter noen kilo til!

Bestemamma sa for siden:

Jeg spiser glatt 130 gr. nøtter og mandler i likt vektforhold og går fortsatt fint ned selv om jeg bare har 8 kg igjen. Ja, jeg er heldig :D

Synnoff sa for siden:

Jeg kan nok gjøre det av og til og fremdeles gå ned i vekt, det er bare det at jeg har brukt nøtter som mellommåltid, og DET ble for mye :)

ned35 sa for siden:

hvor mye karbs er det i feks cashewnøtter?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.