< Tilbake til oversikten

Skyr yogurt

idagraarud sa for siden:

er helt ny med tanke på Ketolysekuren. startet Mandag den 31.01.11 men kan man spise skyr yogurt?

marjusen sa for siden:

Skyr har nok litt for mye KH til ketolysekuren. Den naturelle har vel 4 kh pr 100 gram og er på 160 gram.

DVS 6,5 kh i en slik boks.

Men seff, det er bedre enn mye anna, men jeg personlig synes 6,5 kh blir litt for mye på så lite. Men om du blir skikkelig mett av en slik og regner med i budsjettet på karbohydrater så kan det gå.

Tommelfinger reglen er vel 5kh pr 100 gram;) Så blir en liten vurdering.

Anbefaler deg Cottage cheese med fløte i stede, om du liker den. Gjerne med litt fun light saft som smak.
Ett tips som gjorde at jeg synes cottage cheesen er bedre var at jeg kjørte den helt glatt som krem:)

idagraarud sa for siden:

hmm er ikke noe glad i CC og ligger på sånn ca mellom 10-14,6 karbo pr dag.. mn vet jo ikke om jg spiser rktig heller mn i følge stiksene er jg tydeligvis i ketose alt :/ mn vet jo ik om d stemmer da

marjusen sa for siden:

Hvis du ligger på mellom 10 og 15 kh pr døgn er du nok i ketose ja.)

Jeg heller likte ikke cottage cheese før, men med fun light og litt splenda er det heelt nydelig spør du meg;)

idagraarud sa for siden:

da får jg forsette i denne banen...:) får prøve CC med fun light og splenda :)

Jabba sa for siden:

Du kan jo blande ut Skyren med f. eks Creme Fraiche.....da drøyer du den litt.
Jeg spiser av og til en halv boks Skyr blandet med en god ss Creme Fraische, blander inn litt frø (linfrø, solsikkefrø og sesamfrø), gjerne litt hakkede nøtter. Ha over en dæsj fløte og spis i vei.....kjempegodt. Føler du den blir litt sur kan en halv ts Splenda hjelpe på.....
Hvis dette f.eks er frokosten din kan du jo heller spise mat med lite karber i til middag f. eks.....slik at du fordeler karbene....

misslinda sa for siden:

En halv boks skyr med bær oppå og masse fløte, pluss litt søtning er knallgodt og metter lenge. Litt mindre KH og ;) Spiser det her i hus ;) Går ned for det ;)

Lullen sa for siden:

Jeg spiser Skyr med fløte oppi :)
Ville kanskje ikke spist det daglig og ikke de første 2-4 ukene i ketosen.

marjusen sa for siden:

Denne høres helt super ut ja. Blir jo nesten som god morgen yoghurt det:D

Jabba sa for siden:

Jepp!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.