Nå har jeg gått ned 17 kilo. Vel og bra, kroppen kjennes lettere, det er lettere å bevege seg og jeg trives bedre. Ønsker å gå ned ca 12 til..
MEN: Rumpa har helt forsvunnet, og bukfettet nekter å slippe taket!
De sier at magefettet er det som går sist, men hjelpes, NOE kan da forsvinne! Fristende å spørre om noen har tips, men det er vel opplest og vedtatt at punktslanking ikke går an :/
Er det trening jeg blir nødt til nå!? Jeg som HATER å trene... Erfaringer anyone, når fettet er gjenstridig??
Når jeg var 18-19 gikk jeg ned 25 kilo.. Leggene mine sto bom stille helt ned til rundt minus 20 kilo og da droppa de brått 8 cm nesten bare på et par uker. Kroppen gjør som kroppen vil:p Det hadde vært fint om noe kunne gjøres med det, men desverre. Går ikke ann:nei:
Jeg har også solide legger. :p Etter -26 kilo ser jeg bare klassisk pæreformet ut pluss en liten vom, så jeg krysser fingrene for at den har lyst til å dra sin vei innen jeg når normalvekt.
Men, ja, det er ikke helt uvanlig at centimetrene forsvinner i utakt...
Da jeg var rundt 60 kilo i første klasse på gymnaset hadde jeg tykke legger. Da jeg var 80 etter amming hadde jeg akkurat like tykke legger. Har hatt tynn legg en gang, da hadde jeg hatt leggen i gips i seks uker - da var'n tynn!
I to uker etter at gipsen kom av. Så atrofi er det eneste som funker for meg :rolleyes:
Magen min henger også igjen. Gikk inn 20 cm fra 102 - 82, men så kom resten etter, mens resten av magen består. Og det er bare fett. Jeg er normalvektig nå, og har igrunnen ikke lyst til å gå ned, kanskje noen kilo til, men ikke mer (for da forsvionner min rompe også). Legen min mener at magen vil forsvinne etterhvert. Det vil bare ta litt tid. Jeg har igrunnen troen på trening. Uten at jeg er noe som helst forbilde på magetrening.
Hos meg var det magen som gikk først. Ræva og lårene/leggene henger litt etter. Men jeg tipper det kommer etterhvert. Når man spiser lavkarbo mister man jo ikke muskler i samme grad som på lavkalori, så da er jo magen dømt til å gå med den og om du fortsetter.
Det har vel litt å si hva slags kroppsfasong man har, ja (jf den laaange tråden som omhandler dette her inne). Er du typisk eple, er det naturlig å miste cm fra rompe/ben og slikt først mens magen sitter limt og ser på. Har man timeglass, går magen først osv...
Magefettet kommer nok også til å minke etter hvert som du går ned i vekt, men, som noen andre allerede har sagt: Først inn, sist ut. Se på det positive: Hvis du er epleformet har du antagelig noen veldig slanke og flotte bein å vise fram, gjør det til gagns! :)
Ikke for å starte noen diskusjon nå som jeg ikke kan forsvare, men mener å huske å ha lest at kalsium skal ha en god effekt på magefettet. Jeg husker dessverre ikke kilden. Folk må gjerne komme med tips på studier rundt dette. Magen hos meg er også siste som forsvinner.
Jeg lurer litt på hva man mener med magen? Snakker vi om rundt livet eller på det tykkeste rundt magen? Jeg føler at jeg henger igjen på det tykkeste feltet, men er tynn rundt livet. Kunne godt tenkt meg å bli kvitt mer på den magen:D
Siden jeg først lurer så lurer jeg på hva man mener med hofter også?:o Jeg har liksom innbilt meg at det er et litt penere navn for rumpa, men det har etterhvert begynt å demre at det kanskje ikke er det?
Overdriver jeg hvis jeg tilfeldigvis nevner at magen ikke blir noe flatere av at det henger slappe magemuskler og disser bak alt fettet?
Man får ikke stram og smekker kropp av hverken slanking eller trening, men kombinasjonen gir oss det beste vi kan få. Og det er ikke så rent lite lekkert!
Ja, jeg har ihvertfall aldri sett dissende muskler.Å bruke musklene øker blodsirkulasjonen i hele kroppen. Det er det som får en til å få strammere og renere hud.
Ja, jeg har lest om det, det var liksom det nye kardinalargumentet for å drikke mer melk (les f.eks her) men det holder nok med å få i seg de meieriproduktene man eventuelt tåler, av de fete hele altså, i tillegg til bladgrønnsaker, kålgrønnsaker etc. Det finnes en del i nøtter, belgefrukt og frø, også. Ellers er det viktig å få i seg nok d-vitamin for å faktisk ha et opptak av kalsium. Men om man googler kalsium+magefett, så får man ganske mange treff, så det er godt mulig det er noe i det :).
Magen er jo alt som er mellom rett over navelen og ned til det aller helligste :cool:. Midja er rett over magen, og er som regel det smaleste punktet på en kvinnekropp -altså rett under ribbeina og rett over navelen. Hoftenbeina kjenner du i sidene, nederst på magen, der man gjerne som kvinne er bredest. Hofta er i beste fall de øvre ytterpunktene av rompa, men er ikke rompa, den sitter bak ;).
Det tror jeg også. Etter en vellykket slankekur i 2007 var jeg SLANK (BMI 21), men ridebukselårene struttet like selvtilfreds som alltid. Tror jeg må bli skjelett overalt ellers før de forsvinner.
Mage har jeg derimot aldri hatt.
:Pære:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.