< Tilbake til oversikten

FULL stans!

Sunda sa for siden:

Nå er det LIKE før jeg gir opp........ Har gått på ketolyse før med suksess, men denne gangen går jeg rett og slett IKKE ned.... Lurer på om jeg må kutte lavkarbobrødet jeg har spist til frokost....? Funnet oppskriften her inne, og det inneholder ekstremt lite karber, så det BURDE gå å spise dette, men nå hører jeg folk sier at det kan være en "party-pooper"....? Altså frø og sånne ting som brødet inneholder.

Etter tips har jeg kuttet ut pepsi max, og jeg har redusert kaffe-inntaket til et minimum - men vekta står altså likevel riiiiiimelig stille....!
Andre som har lignende erfaringer? Har liksom blitt litt avhengig av det brødet - kun èn liten skive til frokost altså:o

Eksempel på dagsmeny i heimen er som følger:
Frokost: 1 liten skive lavkarbo brød med feks egg eller salami og majones
Lunch - Salat inneholdende litt isbergsalat, agurk, ørlite paprika, skinke, ost og en dæsj dressing
Middag: Kylling, biff eller fisk med enten broccoli, blomkål eller en salat
Kvelds: Om noe så tar vi kanskje et egg eller en omelett
Digg: Om vi får lyst på noe så smeiser vi sammen litt kremfløte med ørlite bakekakao og søtning

Hva gjør jeg feil? Drikker vann i bøttevis......

Vanskelig å holde motivasjonen oppe når ingenting viser på vekta :(

Jabba sa for siden:

Hvorfor ikke prøve 2-3 uker uten brødet??? Det kan jo være partystopperen din!
Tenk gjennom hva du kan spise som erstatning for brødet og sett gjerne opp en dagsplan slik at du alltid vet hva du skal spise.... Heng den opp på kjøleskapet og belønn deg selv med en smiley eller en stjerne for hver dag du klarer deg uten brødet.
Klarer du tre uker så spander på deg noe fint eller en tur ut......

Tenk så gøy det blir om du finner ut av brødet er partystopperen din!

Tåler du ost kan du lage "brød" av Kavli ost - det blir kjempegodt.
I stedet for brød kan du spise egg i alle varianter, smoothie, Skyr, salat osv....Egentlig mye å velge i hvis en bare tenker etter.

Jabba sa for siden:

Du føler du får i deg nok fett???

Megvel sa for siden:

Hvor på BMI ligger du nå? Hvor lenge har du holdt på?

Hvorfor "ørlite" på salaten? Kjør på og ha masse olivenolje i!

Førsteinntrykket er at du spiser lite, for lite fett og at du ikke koser deg med dette her.

Om du tidligere har vært lavkalori må du opp i kalorier med mye fett for å få forbrenningen din på rett kjøl igjen.

Sunda sa for siden:

Brød av Kavli ost? Jeg ble straks litt mindre deprimert! FInner jeg oppskriften her inne? Tuuuuuusen takk for oppmuntringen - skal ikke alltid så mye til:rolleyes: Jeg prøver uten brød fra i morgen av:D - for, som du sier: TENK om! Hvis ikke vet jeg ikke helt hvilke grep jeg må ta......

Takk igjen snille du!:o

Jabba sa for siden:

Brød av Kavli ost er utrolig lettvint....
Du tar en skive Kavli ost og legger den på et bakepapir....inn i mikroen i ca 1 min til den har "blåst seg opp" og blir luftig og sprø. Avkjøl og bruk som underlag til pålegg.
Smaker jo selvsagt ikke brød i den forstand - men det er et glimrende underlag til pålegg synes jeg!!!
Verd et forsøk!

Sunda sa for siden:

Har hatt mistanke om kanskje litt lite fett - siden jeg ikke er så glad i det, men da får vi teste det også:) Har ikke regna ut BMI, men er 175 høy og veier rundt 77-78 (har variert denne uka......)

Sunda sa for siden:

Se under - nei har vel kanskje mistanke om at det har blitt litt lite, er ikke så glad i fett..... Gode tips om fine fettkilder mottas med takk:o

Sunda sa for siden:

WOW - supert! DET skal testes!! Tusen takk!:D

MAR sa for siden:

Er ikke så veldig "glad i fett" jeg heller, type oljer og sånt. Men smør går bra! Hva med foreksempel å ha en god klatt smør på brokkolien til middag? Trenger jo ikke smelte det heller. Det er superenkelt, og i alle fall ett av mine beste tips (nå spiser jeg brokkoli hver eneste dag til et eller annet måltid da, synes det er så godt!) for å booste fettinntaket litt.

Eller hva med å lage rømmegrøt eller noe sånt?

Jabba sa for siden:

Gode fettkilder: avocado, bacon, fet fisk slik som laks, salami, sylte, kjøttdeig, fløte, meierismør, Cocosa......

Greddy sa for siden:

Det første som slo meg er altfor lite fett og for mye "vann"mat (les: mat med lite energi).
Lunsjen er jo veldig liten og kan liksom like godt bli skippet.
Hele opplegget lukter lavkalori for meg.

Hvordan er drikkevanene dine? Er det slik at du drikker og tisser hele tida?

Jabba sa for siden:

Kanskje ha et kokt egg i salaten?

FrøkenBianca sa for siden:

Har slitt litt med å finne "nok" fett selv.. Prøvde med olivenolje-shot i dag, UTEN suksess.. men, har kommet frem til litt forskjellig..Om man tar oljen fra fetaost-glassene og blander i salaten.. VIPS, FETT!:D Omelett er jo en genial måte å "lure" i seg mere fett... kan LETT ha 30-40 g smør i og en dæsj fløte sammen med 2-3 egg.. og litt bacon i .. osteruller.. greddost-skiver og osteskiver i rull, evt. lavkarbo-knekkebrød med et lass av smør, pålegg og reddik, agurk e.l ? Cottage cheese med fløte.. Majones på speilegg.. Avocado-salat.. paranøtter.. og så vel den feteste osten (greddost har mest fett, og mindre protein enn andre)..
Sånn jeg har skjønt det skal man være litt påpasselig med inntak av proteiner også.. Det er ihvertfall noe man kan sjekke når man stagnerer.. Ut i fra aktivitetsnivå har jeg skjønt det slik at man regner fra 1 til 3 gram protein pr kg kroppsvekt.. Du kjenner kanskje til kost-planleggeren på diett.no? den bruker jeg for å planlegge dagene nå i starten ihvertfall :))
Håper du holder ut:)))

Sunda sa for siden:

Liker ikke smør heller jeg.... :confused: Men prøver med seterrømme av og til.... Er det ok...?

Sunda sa for siden:

CC med fløte? Bare det? Hm! Skal forsøkes!:rolleyes: Og kostplanlegger må definitivt sjekkes ut - visste ikke om den heller jeg:_ohmy: Tusen takk! Ble nesten litt sulten jeg her nå!

Sunda sa for siden:

Takker & bukker!!!!!!! Iler på butikken!!!!! :-))))))

Sunda sa for siden:

Hmmmmm.......... Dæsjer jo litt på med feks seterrømme el litt olje innimellom, og hender at jeg spiser et kyllinglår til lunsjen..... Men det er kanskje for lite det også?? :eek: Drikker masse vann og tisser i ETT bankende kjør.... Hehehe!

Megvel sa for siden:

Tror nok du har et fettproblem ja!

Prøv å regne ut hva du har spist i løpet av en dag. Finn en tabell, regne ut kalorier, proteiner, kh, og fett!

Sunda sa for siden:

:blomster::hearts: Må bare få TAKKE dere folkens: for at dere bryr dere! Takket være masse flotte svar så er motivasjonen stigende, og jeg har fått litt mer ideer om matvarer som kan hjelpe meg i gang her! TUSEN TAKK skjønne dere!!!!!!!!

Greddy sa for siden:

Hva med å ikke drikke vann hele veien, og heller shotte i de obligatorisk vannmengdene når du er småfysen? Jeg regne med at de gangene du spiser disse småsnacksa, er fordi du er litt småsulten? Bruk anledningen til å shotte i deg vann istedenfor. Og konsentrer deg å spise skikkelig måltider på de måltider som du skal ha.

Vil ikke dette føre til at nyrene må jobbe enda hardere? Mener jeg har lest noe sånt her inne?
Jeg tror kanskje den fysenheten vil forsvinne dersom det blir innført mere fett i kosten her.. Jeg har ihvertfall gått fra å være godtegris nr 1 til å spise 2-3 ganger om dagen og småspiser ikke i d hele tatt lenger... Kun til helge-kosen.. og det har ikke skjedd siden jeg var.. hmm.. når mamma regulerte det :p

Greddy sa for siden:

Nyrerene jobber ikke hardere ved å drikke en halvliter om gangen. Du trenger ikke å drikke 2 liter i løpet av formiddagen, noe som jeg ser har en tendens til å utarte seg her i forumet. 2 liter i løpet av hele dagen er ok. Og da regner jeg med drikke til måltidene er inkludert.

ja, sånn ja :) da misforsto jeg bare.. Og jeg er helt enig med deg.. Man bør jo fordele væske-inntaket utover hele dagen eller så blir d jo fort slitsomt... En regel kan jo være å drikke et STORT glass vann før, etter eller til hvert måltid.. Jeg sliter selv med å få i meg nok veske, men er begynt å lage ritualer på det, og da går d så mye bedre :)

Caramella sa for siden:

Å, dette var en kjekk tråd å lese! Ikke fordi du ikke går ned, men fordi jeg er i akkurat samme situasjon. Vekten rikker seg ikke, ei heller målebåndet. Sist jeg gikk på ketolyse gikk det så fint som bare det... denne gangen funker det bare ikke. Er inne i min fjerde uke på ketolyse-kur.
Har tenkt på at jeg kan spsie for lite fett, men i følge diett.no er jeg nå oppe i en fettprosent på 75-76, det er vel der det skal være? Jeg drikker mye vann, spiser mine tre måltider om dagen, ca sånn etter 75-20-5 modellen. Har lett for å tygge i meg en del pastiller og slike sukkerfrie ting, kuren funket sist selv om jeg spiste slikt, men jeg tåler det kanskje ikke nå? Tar kost-tilskudd, krom, magnesium, jern.

Ikke spiser jeg mye lavkarbo-brød, ikke mye "jeg er så fysen"-mat... det går mest i egg, fløte, cc, rent kjøtt og fisk, ost, salat, wok-grønnsaker... Litt frustrert jeg her nå, godt å se at det ikke bare er meg i hele verden som ikke får dette til å funke!!

Fjasnissen sa for siden:

Det der er jo litt individuelt da. Vil si at 2-3 liter om dagen er greit. 4 går også bra. Jeg tror jeg drikker 2 liter bare på jobb..... ikke fordi jeg presser meg, men fordi jeg er tørst.

Greddy sa for siden:

to liter til dagen er jo egentlig ingenting. Du som er mann er jo kanskje litt større enn disse frøkener kroppslig sett? :P

Behovet for vann må jo tas i fohold til væsketap også.

MAR sa for siden:

Ikke for å kverulerer altså, men jeg drikker også utrolig mye vann (og jeg må jo kunne sies å være en frøken, er bare derfor jeg blander meg). Det blir lett 3-4 liter vann i løpet av en dag, og det er når jeg ikke trener og kun drikker når jeg er tørst.

Men det er jo helt sikkert forskjellig fra person til person! :)

Jepp, det tror nok jeg også.. Har lest litt her inne (som vanlig) at væske er væske! Men, så var det en dame som sa til meg på helsekosten at man vasker jo ikke opp i brus... ;)
Men, jeg har vært dehydrert noen ganger og det er en ond sirkel man fort kan komme inn i .. Og den er verre å komme utav igjen!! Så.. utifra det vil jeg personlig anbefale ihvertfall 2 liter væske hver dag :))

Fjasnissen sa for siden:

Og det er vel minst 2 liter væske Torkil anbefaler i boka si også (uten at jeg kan sjekke det nå, siden jeg har lånt bort boka mi)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Da dagene jeg sliter med å få i meg nok fett, inntar jeg litt cocosa (kokosfett - fåes på helsekosten). Da kan jeg spise en litt mer mager frokost med god samvittighet- ikke alltid bacon frister.

Trj sa for siden:

Startet min ketolysekur for to uker siden og har hatt ett vekt-tap på 4kg (av totalt 13 kg som er målet). Jeg er nøye på å få i meg nok fett, samtidig som jeg har en kalorigrense på 1100-1200 pr. dag. Jeg er innimellom veldig tørst og drikker vann og løper på toalettet i ett sett. Nå ble jeg litt stressa av dette vannpratet. Trodde det var et godt tegn ?

Jabba sa for siden:

Drikk vann med god samvittghet - og helst mye! Minst 2 liter til dagen!

Fofa sa for siden:

Du har jo bare ca 25 i BMI, så det kan også være en grunn til at vekta ikke går ned. Du er jo bare et par kilo unna "normalvektig", som er under 25 i BMI.

Sunda sa for siden:

Kjekt for MEG å lese ditt innlegg også :) Da er vi i vertfall to!!!!!!! I dag har jeg veiedag, og de to siste ukene har jeg gått OPP 0,3 kg....:eek:MEN i cm har jeg gått inn totalt 12cm på en uke.... Jeg skjønner ingenting, men VELGER å være voldsomt glad for cm som er borte:o Lykke til videre til deg Caramella - vi holder ut!!!!!

[quote=Sunda;1020311]Kjekt for MEG å lese ditt innlegg også :) Da er vi i vertfall to!!!!!!! I dag har jeg veiedag, og de to siste ukene har jeg gått OPP 0,3 kg....:eek:MEN i cm har jeg gått inn totalt 12cm på en uke.... Jeg skjønner ingenting, men VELGER å være voldsomt glad for cm som er borte:o Lykke til videre til deg Caramella - vi holder ut!!!!![/quote

Muskler veier mer enn fett... Har lest noe sånn her inne på forumet en plass.. Og, 12 cm bortevekke.. da skal man vel ikke klagE?;)

Sunda sa for siden:

[quote=FrøkenBianca;1020324]

:DSikkert SINNSYKE muskler på meg..... Hehehe! Satser på at ved neste veie-dag har jeg minsket - også i kilo:p

hehe, jeg tenkte det samme når jeg leste den og mumla noe sånn som jommen sa jeg smør.. men..
leste litt på det og then it made sense.. men jeg skal ikke si noe for sikkert, for jeg husker ikke nøyaktig hva som stod der ;p
men, jeg kan referere til en kompis av meg som har stått stille en god stund nå, men han sier at han bare krymper enda...

Festina lente sa for siden:

Nå har jeg bare skummet gjennom tråden, men jeg kan ikke se at jeg har sett noe om trim? (Korriger meg hvis jeg tar feil).

Jeg hater å måtte innrømme det, men manglende mosjon er visst min partystopper:(.... Kanskje det gjelder deg også?

Jeg har stått stille i flere uker nå, men denne uken gikk jeg plutselig ned 1 kg. Og da var jeg på en spinningtime søndag + jeg har gått timeslange turer med hunden 3 dager på rad. Kanskje verdt å prøve hvis du ikke mosjonerer så mye?

Veggpryd sa for siden:

Du er jo veeeldig nær normalvekt, og da går det naturligvis saktere nedover også. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.