< Tilbake til oversikten

Sambal oelek, og salsa?

Tiki sa for siden:

Ser flere bruker dette, og har prøvd å finne Sambal Oelek der det i det hele tatt står innholdsbeskrivelse på, men finner det ingen plass, og jeg er også gjest på indvandrerbutikker.

Hva er merket på den Sambal Oelek som har minst karber? Og hvilke butikker fører?

og hvilken salsa har det? Er det fra First Price?

Takker for svar.

Clockwork sa for siden:

Har bare funnet Sambal Oelek i Sverige faktisk, kjøpte bare ett glass sist for å prøve, skal garantert hamstres neste gang.

Selv kjøper jeg Salsaen\tacosausen fra Landlord, den har minst karbo av ferdigsalsaene.

Kitt sa for siden:

Da sønnen skulle konfirmeres for snart 3 år siden, lette jeg etter Sambal oleke over alt. Trodde det var et krydder på linje med karri og pepper, men fant jo ut hva det var til slutt. Hadde jeg vist at det var hakket chili på glass, hadde jeg nok funnet det før....:p
Nå syns jeg at de har det over alt, Rema, Meny, Ica......

Det er denne jeg har:

Tiki sa for siden:

Takker for svar :-)

Ja jeg har funnet de, men det har liksom ikke stått innhold på de jeg har funnet. Men nå fant jeg ut av det, via Gerds informasjon da.

Hvet du hvor mange kh det er i din Kitt?

Og takk for tips om salsa, både hjemmelaget og hurtigvarianten.

Kitt sa for siden:

Det står at det er 7.94 karber pr 100g. Flott næringsinnholdstabell på glasset! Inneholder litt sukker, 3.38g pr 100, men dog....
Hele glasset er på 240g, jeg har hatt det i 2 1/2 år og har kanskje brukt i underkant av 1/3. :p

Tiki sa for siden:

<a href="http://javascript:poptastic_picture("http://www.matvareguiden.no/Matvarebilde_visning.asp?ID=10342");">

Da skal jeg jakte på dette. Det var 5,2 kh.

Har glass med rød og grønn carrypasta, men antar de inneholder formye kh.
Men klart en bruker jo ikke mye av slikt heller da.

Prøver å holde meg meierifri en stund, og da kan det være kjekt med noe å spayse opp kokkosmelka med ;-) Her blir det tai og indisk inspirert mat.

Takk for god hjelp. :)

Kitt sa for siden:

Blue Dragons røde currypasta har 9.6 karber. Hele glasset veier 110g. Man bruker jo ikke akkurat så skrekkelig mye av gangen, da!;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.