< Tilbake til oversikten

Hvordan virker karbohydrat-utregnerene på nettet?

Kanskje sa for siden:

Disse her karbohydratsregnings sidene på nettet, hvordan fungerer de igrunnen??

Kan noen tipse meg om en slik utregner, og fortelle hvordan det virker? Er det vanskelig? Helst gratis

Nerthus sa for siden:

Hva mener du med "karbohydrat-utregner"?

Kanskje sa for siden:

fikk jernteppe og husket ikke hva det het. Slike programmer som man skriver inn hva man spiser, og så regner det ut hvor mye karber det inneholder. vet det finnes slike programmer/sider på nett. Men ikke hva de heter og hvordan de virker.

Pøsh sa for siden:

[url]www.diett.no[/url] ?

Trj sa for siden:

Bruker diett.no, og synes den er grei. Men bruk fornuften samtidig. Blant annet var karboinnholdet i rødløk elstremt lite i forhold til vanlig løk (inntil jeg sa fra). Så, er det ting du er i tvil om er riktig, så sjekk med offentlige tabeller.

Nerthus sa for siden:

Ah - næringsinnholdprogrammer!

Du kan også bruke [url]www.matvaretabellen.no[/url] på enkeltprodukter :)

Kanskje sa for siden:

Den der var virkelig grei !! må bare huske å skrive hver dag hva jeg spiser.

tkh sa for siden:

Kan også bruke programmet Mat på Data til Matportalen. Her kan du legge inn nye varer selv og legge inn måltider, samt sette sammen ett ukes kosthold.

Atihi sa for siden:

Jeg fikk ikke "mat på data" til å virke, og synes at diett.no har så lite av varene jeg bruker. Før jeg begynte på lavkarbo brukte jeg [url]www.myfitnesspal.com[/url], og synes den fungerer fint fortsatt! Det er jo en amerikansk side så alt står på engelsk, men det ligger mange norske matvarer inne. Det er også veldig greit å legge inn sine egne matvarer og oppskrifter, i tillegg kan man legge inn trening. Det er helt klart at siden fokuserer på kalorier og ikke karbohydrater, så du må selv legge inn et prosentforhold mellom karbohydrater, fett og protein. Dette gjør du på "my goals" og så på "custom goals". Hvis jeg finner matvarer der inne som jeg ikke har brukt før så tar jeg bare en rask sjekk på matvaretabellen for å se om det stemmer.

Lillemy71 sa for siden:

På diett.no kan man jo legge inn sine egne matvarer og dersom man legger de inn med "skikkelig" med varenavn/produsent osv blir det publisert for alle brukere. Er nok derfor det er en del feil/variasjoner i næringinnhold.

Tiki sa for siden:

Jeg synes Matpådata fungerer greit. Tok litt tid før jeg skjønte alt helt, spesielt i forhold til å legge inn egne retter. Det er også veldig greit å få sett en % oversikt over matintaket i løpet av dagen, altså hvor mange % fett, kh og prot. en har inntatt, for å se om fordelingen har vært grei.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.