Har nåen spørsmål ang lavkarbo livsstil:
Hvis jeg velger å spise mat med mindre karbohydrater i, men ikke leve helt etter ketolyse kostholdet(prøvde det ut men sprakk etter tre uker) skal jeg da holde meg unna fet mat?
Kan jeg spise egg og bacon eller bør jeg ungå det?
Dere som spiser mat med lite karbohydrater i, kan dere fortelle meg hvordan deres matdag ser ut?
Takk for svar:)
I denne tråden er det en link som forklarer litt om optimal ernæring:) I underkategoriene i margen til venstre står det også litt om hvilke matvarer man kan spise mye av, i moderate mengder og hels unngå :)
Det er som Senorita sier at i følge Lutz kan man spise opp til 72 gram kh uten å tenke på å redusere fettet.
Så da kan du spise så mye egg og bacon du vil :)
Jeg trives veldig godt med dette kostholdet, og la ikke om til lavkarbo for å gå ned i vekt i utgangspunktet (tenker at "pyntekiloene" kan jeg fjerne ved trening:p) men tok jo selvfølgelig en evt vektnedgang som en bonus. Gikk allikevel ned ca 5 kg fra september til jul.
hmm blir så i tvil hva jeg skal hive meg på...vil jo gå ned en del, og aller helst ha mistet en god del til sommeren kommmer.Kanksje jeg skulle prøvd ketolyse på nytt?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.