Jeg spiser generell lavkarbo mat, og ønsker å gå ned ca 10 kg i vekt. jeg er 176cm høy, og veier nå 75 kg. Jeg vil ned til ca 65 kilo. Har holdt på med lavkarbo nå siden nyttår, men går ikke ned noe særlig. Merker jeg er minde oppblåst, så har mistet ca 3-4 cm rundt magen.
Vanlig dag ser ca slik ut:
Frokost - 100g cottage cheese og en halv skyr (liten)
Lunsj - 2 skiver ost, 2 skiver skinke, ett egg og ca 1 spiseskjed majones og paprika og agurk
Middag - ca 300g kjøtt eller fisk, (halv gulrot, ca 50 gram av blomkål, sellerirot, stangselleri og div grønnsaker) ca 200g grønnsaker og 1 dl fløte eller rømme
Kaffe med litt fløte etter middag må jeg ha :)
Kvelds - cottagecheese eller 2 skiver ost og en skinkeskive
Drikker minst en liter vann i løpet av dagen, og 3-4 kopper svart kaffe.
spørs nok om du vil ned mer enn kroppen din. lavkarbo er vektregulerende. dvs at den legger seg på ett nivå kroppen mener er passe. du har en perfekt bmi.
ville nok prøvd å trene litt mer. spesielt styrke. da får du litt mer definert kropp og kanskje mister du litt mer kroppsfett.
Synes det ser bra ut, jeg:) Bortsett fra litt lite mat pga at du ikke spiser noe særlig med fett.. Eneste som slår meg er at hvis du kutter ut gulroten så er det stortsett litt sånn Ketolyseaktig det du spiser og da bør du nok spise mer fett. Tenne fettbålet, som de kaller det.
Hei :)
Jeg er like høy som deg, og veide ca 75 da jeg la om kostholdet i september :)
Jeg begynte ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt, men fokuserte på helsegevinstene og tok en evt vektnedgang som en bonus. Hadde ikke badevekt før jul, men når jeg var hos familien på juleferie veide jeg meg, og hadde gått ned 5 kg, merket det også på klærne :)
Jeg spiser LCHF ala Lutz, opp til 72 gram... regner ikke så nøye på antall karber, men har liggi på alt fra 10 til 70 :) Har jo hendt at jeg skeier ut innimellom... men det er hverdagen som teller :)
Spiser mye av det samme som deg, men har også bakt lavkarbolapper og knekkebrød som jeg spiser innimellom (det beste er jo å unngå det :D ) I tillegg spiser jeg veldig mye egg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.