< Tilbake til oversikten

Fisk med ovnsbakte tomater (med bilder)

Makronella sa for siden:

Forrige uke kjøpte jeg "allers" fordi jeg trodde det var den utgaven som hadde en artikkel om Lena Beatrice Bladde gjennom bladet og fant ingen Lena -derimot fant jeg noen oppskrifter jeg merket meg og jeg har prøvd den ene : fisk med ovnsbakte tomater

600 gram fiskefilet feks sei
1 ts salt
2 ss smør
1 boks med cherrytomater

Dressing
vårløk
cremefraiche
salt

Dette var den opprinnelige oppskrift -jeg plusset på den med fiskekrydder og olivenolje med sitron pluss litt vårløk.
Tiden strakk ikke til med å få tak i fersk fisk i dag så jeg endte opp med en slik blokk frossen seifilet - ikke noe jeg bruker ofte men den virker grei nok så kanskje jeg kan ty til den av og til .......

Fisken deles i passe serveringsstykker - saltes og krydres og stekes lett i en stekepanne

[CENTER][/CENTER]

Deretter legges fisken i smurt ildfast form og cherrytomater strøs rundt fisken - jeg heller litt olivenolje med sitron over tomatene -og formen settes i ovnen ved 200 grader i 20 -25 min -til fisken er gjennomkokt

[CENTER][/CENTER]

Creme fraiche, finhakket vårløk og salt røres sammen til en dressing til fisken -smak dere frem ønsket smak.

[CENTER][/CENTER]

Jeg har en god porsjon i forhold til antall personer som skal ha middag -så jeg klarer meg med fisken, tomaten og dressingen. Like god som enkel .

TrineG sa for siden:

Det så Utrolig godt ut :) Dette skal prøves neste gang vi skal ha fisk.

nellie sa for siden:

Ovnsbakte cherrytomater er nomnomnom:sikle:

swimzy sa for siden:

Åhh, høres godt ut, jeg har seifilet i fryseren, så dette blir middagen idag:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.